Jump to content

Redningsselskapet viktig del av sikkerheten på sjøen

SRA

Recommended Posts

DEt har tidligere blitt diskutert hvor man bør være medlem, Redningsselskapet ved Kystpatruljen eller Sjøassistanse. Sjøl er jeg ikke i tvil det må bli redningsselskapet og de siste dagene her i Rogaland understreker viktigheten av at vi støtter opp om Redningsselskapet.

Da mener jeg den tragiske ulykken der en far og sønn er innblandet og sønnen enda ikke er funnet.

http://www.ssrk.org/

Under denne akjonen har to redningsskøyter vært involvert - og for at de kan være til assistanse under slike aksjoner trenger de vårt medlemskap også resten av året, ja de får betalt for jobben men det er ikke nok slike (heldigvis) oppdrag til å holde en flåte med redningsskøyter bemannet og klar for oppdrag 24/7/365.

Så de av dere som ikke er medlemmer, meld dere inn slik at vi får styrket sikkerheten langs vår kyst, og til det trengs det båter noe Sjøasistanse ikke har.

Og ved å registrere båten i registeret til Redningsselskapet så støtter dere også sjøsikkerheten, da overskuddet her også går til Redningsselskapet.

Det kan sies mye om redningsselskapet, etter de 2 siste års avsløringer, men ser fremdeles merket som et bevis på at båteiger vil være med på å bidra til vår felles trygghet på sjøen.

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

Redningsselskapet er et must !

Forøvrig kan jeg opplyse om at medlemskap i Sjøassistanse fra 2008 vil gi deg muligheten til å ringe så mye du vil til både mobil og fasttelefon fra VHF`n, så der kan jo de fleste kan tegne medlemsskap i tillegg til Redningsselskapet. :flag:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Jeg er i og for seg positiv til medlemskapet, men finner det ikke så greit å benytte slike tragiske hendelser som en markedsføring av selskapet. Tror neppe selskapet selv ville bruke dette i sin "jakt" på medlemmer..

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Hemdelsen med fra og sønn i første innlegget til trådstarter her...

I og for seg en "grei påminnelse", men alt til sin tid....

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

For meg personlig så er ikke medlemskap eller ei Rednigsselskapets Kystpatrulje noe tema, medlemskap er en selvfølge...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Er selvsagt medlem i Redningsselskapet/Kystpatruljen og har vært det i mange år. Er til og med blandt de "heldige" som har hatt behov for deres tjenester (girhavari 5 meter fra land i pålandsvind).

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Hyggelig med så mange positive medlemmer. Har selv vært medlem fra jeg begynte med båt for 18 år siden. Er også så heldig at jeg er båtfører for RSRK Vestfold. Dagen i dag går med til frivillig vakt. I vestfold er vi en gjeng frivillige på ca 70 pers som sørger for at båten er operativ hele året.

I midten av Januar får vi tilbake RS 122 Simrad Færder som vi gleder oss til etter at den har vært på Måløy i noen år.

mvh

kk

Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...