SRA Startet 29.Desember.2007 Link til dette innlegget Startet 29.Desember.2007 DEt har tidligere blitt diskutert hvor man bør være medlem, Redningsselskapet ved Kystpatruljen eller Sjøassistanse. Sjøl er jeg ikke i tvil det må bli redningsselskapet og de siste dagene her i Rogaland understreker viktigheten av at vi støtter opp om Redningsselskapet. Da mener jeg den tragiske ulykken der en far og sønn er innblandet og sønnen enda ikke er funnet. http://www.ssrk.org/ Under denne akjonen har to redningsskøyter vært involvert - og for at de kan være til assistanse under slike aksjoner trenger de vårt medlemskap også resten av året, ja de får betalt for jobben men det er ikke nok slike (heldigvis) oppdrag til å holde en flåte med redningsskøyter bemannet og klar for oppdrag 24/7/365. Så de av dere som ikke er medlemmer, meld dere inn slik at vi får styrket sikkerheten langs vår kyst, og til det trengs det båter noe Sjøasistanse ikke har. Og ved å registrere båten i registeret til Redningsselskapet så støtter dere også sjøsikkerheten, da overskuddet her også går til Redningsselskapet. Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 29.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2007 Vi er medlem av Redningsselskapet med kystpatruljen. Selv her på Mjøsa føler jeg meg helt avhengig av at det er en båt disponibel til assistanse av ymse slag. Er dere ikke medlemmer oppfordrer jeg dere til å koste på de få hundrelappene fra nyttår. La det bli litt status å ha nyeste (08) merket på båten :) God sommer! ( snart ) Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 29.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2007 Det kan sies mye om redningsselskapet, etter de 2 siste års avsløringer, men ser fremdeles merket som et bevis på at båteiger vil være med på å bidra til vår felles trygghet på sjøen. Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Boywonder Svart 29.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2007 Ja, så lenge ikke staten kan stille opp med en tilsvarende tjeneste, så bør vi støtte opp om redningsselskapet. Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
bjorngb Svart 29.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2007 Jeg er og medlem. Det som er typist norsk er at det er flere om "beinet" og de forskjellige organisasjonene ikke kan enes om en "standard" og slå seg sammen. Jeg er overbevist om at resurssene kan da bli brukt bedre. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 29.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2007 Redningsselskapet er et must ! Forøvrig kan jeg opplyse om at medlemskap i Sjøassistanse fra 2008 vil gi deg muligheten til å ringe så mye du vil til både mobil og fasttelefon fra VHF`n, så der kan jo de fleste kan tegne medlemsskap i tillegg til Redningsselskapet. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Øya Svart 29.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2007 Helt enig. Viktig å være medlem i en organisasjon som har Båter liggende stand by. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Ben Sin Svart 29.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2007 (redigert) Vi har også vært medlem av Redningsselskapet så lenge vi har hatt båt. Har i alle år forsøkt å verve så mange som mulig, og i år ble vervepremien oppblåsbar flytevest og et lys. Ben Sin Redigert 29.Desember.2007 av Ben Sin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Odd Thomas Svart 29.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2007 Vi har også vært medlem av Redningsselskapet så lenge vi har hatt båt. Har i alle år forsøkt å verve så mange som mulig, og i år ble vervepremien oppblåsbar flytevest og et lys. Ben Sin Lurer på hvem som vervet oss i sin tid? Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 1030 Svart 29.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2007 Medledskap i kystpatruljen er en god investering for båtfolket.Har vært medlem i 15 år uten å trenge hjelp,men vi vet at skjøyta ligger beredt hvis vi skulle trenge den. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 29.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2007 Vi fikk lagt is på en brukket finger i sommer i Haugesund havn :-) Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 29.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2007 Jeg er i og for seg positiv til medlemskapet, men finner det ikke så greit å benytte slike tragiske hendelser som en markedsføring av selskapet. Tror neppe selskapet selv ville bruke dette i sin "jakt" på medlemmer.. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
bjorngb Svart 29.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2007 Hvilke hendelser er det du sikter til vikers? Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 29.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2007 Hemdelsen med fra og sønn i første innlegget til trådstarter her... I og for seg en "grei påminnelse", men alt til sin tid.... Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Sydvesten Svart 29.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2007 For meg personlig så er ikke medlemskap eller ei Rednigsselskapets Kystpatrulje noe tema, medlemskap er en selvfølge... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
bjorngb Svart 29.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2007 Jeg tror ikke det er ment som vervekampanje - heller som informasjon til folk som lurer (og presse). Ser ikke noen "bli medlem" knapp på siden, men en logg som viser hva redningsselskapet bruker tiden sin på Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 29.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2007 Er selvsagt medlem i Redningsselskapet/Kystpatruljen og har vært det i mange år. Er til og med blandt de "heldige" som har hatt behov for deres tjenester (girhavari 5 meter fra land i pålandsvind). Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
EIRINA Svart 29.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2007 Medlemskap i Redningselskapet er ikke bare en selfølge men også en plikt vi har vært medlem siden 1988 og brukt dem to ganger de gangene hadde vi ikke klart oss uten. Så støtt opp om dem det er vi som føler oss sikrere når uhellet er ute Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 29.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2007 Redningsselskapet viktig del av sikkerheten på sjøen Det er vel ingen som glemmer eget ansvar for egen sikkerhet når de melder seg inn i NSSR og betaler kontigent for å bli reddet.. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 30.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2007 Er selvsagt medlem i Redningsselskapet/Kystpatruljen og har vært det i mange år. Det er dog synd at ikke staten er mer med på finansiering. :nono: Sitér dette innlegget Link to post
h2o Svart 30.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2007 Har vært medlem like lenge som jeg har hatt båt, og har aldri vurdert å melde meg ut. Hadde problemer med drevet en gang, og fikk slep hjem til havna med påfølgende omvisning i RS Ryfylke. Sitér dette innlegget Link to post
bao Svart 30.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2007 Er selvsagt medlem i Redningsselskapet/Kystpatruljen. Godt å vite at de er der når noen trenger hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Hanne_V Svart 30.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2007 Hyggelig med så mange positive medlemmer. Har selv vært medlem fra jeg begynte med båt for 18 år siden. Er også så heldig at jeg er båtfører for RSRK Vestfold. Dagen i dag går med til frivillig vakt. I vestfold er vi en gjeng frivillige på ca 70 pers som sørger for at båten er operativ hele året. I midten av Januar får vi tilbake RS 122 Simrad Færder som vi gleder oss til etter at den har vært på Måløy i noen år. mvh kk Sitér dette innlegget Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!! Link to post
bao Svart 30.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2007 Er det Simrad Buholmen dere har nå idag? Sitér dette innlegget Link to post
Hanne_V Svart 30.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2007 Heisan. RS 123 Simrad Buholmen er på vei tilbake til Måløy. I påvente av at Simrad Færder kommer tilbake i midten av Januar brukes Rauna som er en tilsvarende men mindre båt. kk Sitér dette innlegget Du `ække ekte sjømann før du har en tohatsu på hekken!!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.