ollebollenor Svart 30.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2007 Ser på medlemskap i redningsselskapet som like selfølgelig som forsikring. Sitér dette innlegget sto det skjæret i kartet???? Link to post
Yankee Svart 30.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2007 At redningsselskapet er positivt for sikkerheten på sjøen er jo alle enige i, men hva ligger egentlig i medlemskapet? er det bare en støtte en betaler til selskapet, eller har man noen medlemsfordeler? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 30.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2007 Selvfolgelig medlem i kystpatruljen. Tror jeg meldte meg inn forste aaret de startet med den ordningen. Har hatt behov for hjelp en gang. Var ikke noen nodsituasjon. Jeg hadde faat kjettingen fra en fortoyningsboye rundt propellakslen. Var tidlig paa vaaren og for kaldt til at jeg kunne bade aa ordne det selv. De hadde ikke noe annet oppdrag, saa de kom fra Stavern i lopet av 45 minutter. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Scand Classic Svart 30.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2007 Har vært medlem i mange år og vil fortsette med det. Bor i Arendal og føler en trygghet med at vi har redningsskøyte i byen. Staten må øke bevilgningen slik at NSSR kan opprettholde alle basene langs kysten. Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 30.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2007 Tja, rødgrønt skulle vel sørge for alt slikt. Men vi kan vel ikke forvente så mye når staten ikke har råd til å drive sykehusene lenger, så er der vel ikke penger til sikkerhet på sjøen heller. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 30.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2007 Det er vel noen få goder, men det viktigste er at de er der. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Her er en av Redningsselskapets på full driv forbi meg i Oslofjorden i dag, fart i passeringstidspunktet var i overkant av 33 knop. Den skapte bagatellmessige bølger. Har noen flere opplysninger om båten? Sitér dette innlegget Link to post
daghb Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 (redigert) Muttern har vært en av de trofaste "strikk, sy og selg"-bidragsyterne til RS siden tidlig 40-tallet. Det er også en av grunnene til at jeg er medlem og er oppfostret med RSSR i huset. Moro å se "Mærsk" - den ble døpt i dag: http://www.nssr.no/page?id=157&key=55349 Redigert 25.Juni.2008 av daghb (see edit history) Sitér dette innlegget - Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker Første båter:- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16 Link to post
Bitteliten Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 (redigert) Her er en av Redningsselskapets på full driv forbi meg i Oslofjorden i dag, fart i passeringstidspunktet var i overkant av 33 knop. Den skapte bagatellmessige bølger. Har noen flere opplysninger om båten? Simrad klassen. Ligger en helt maken en i Moss "RS Sundt" Båten i Moss har to Yanmarer på 350 hk hver - koblet til Kamewa vannjetter. Gjør noen og tredve knop. marsjfart på 1,5kg turbotrykk er ca 29 knop. Litt mer her Redigert 25.Juni.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
daghb Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 (redigert) Litt mere fart på RS 141 "Mærsk": http://www.nssr.no/page?id=69&key=55315 Redigert 25.Juni.2008 av daghb (see edit history) Sitér dette innlegget - Kulla 13,5 ft 2006, 9,9 hk Mercury 4T- Suzumar 265 med årer, Pyranha kano, to havkajakker Første båter:- Pioner 8, Rana 14, Hansvik 16 Link to post
Håp Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Njaa... Simrad klasse ja, men ikke lik R/S Sundt. Heller Bjarne Kyrkjebø Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 vi fikk medlemskapet av svigerfar ( KABA) som innflyttningspresang i den nye båten - og vi kommer til og holde det fremover TUSEN TAKK SVIGERFAR/SVIGERMOR Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
slett meg Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Bruker redningselskapet common rail motorer? Hvordan er fordelingen mellom de ulike motor merkene som redningselskapet bruker? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 (redigert) Njaa... Simrad klasse ja, men ikke lik R/S Sundt. Heller Bjarne Kyrkjebø Javisst - ser det nå. på Sundt kan vi gå rundt fremdekket - ser ut til at man ikke kan det her. Større motorer har man også ha. Sundt har Yanmarer på 350 hk hver. Her ser det ut til at det sitter noe MAN greier Redigert 26.Juni.2008 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Jeg ble oppmerksom på Mærsk i går da AIS alarmen gikk ombord. Den kom da seilende på motgående kurs i over 33 knop og passerte meg på ganske kloss hold. Jeg var forberedt på stor hekkbølge, og ble svært overrasket over at den nærmest ikke produserte noen betydelig hekkbølge. Jeg var ikke klar over at det var navnesermoni på den i går. Den får nok mye å gjøre i sommer. Det kan tyde på at den skal stasjoneres i Oslo? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 De større båtene, som f.eks. Kaptein Skaugen, lager bølger så det virkelig monner men så har de nå også rundt 4400Hk og det flytter jo litt vann.... En litt "morsom" historie jeg hørte om motorene i redningsskøytene for noen år siden. Det skal nok også sies at han som fortalte (ansatt på en redningsskøyte) snakker nok med litt store ord: Han skjelte skikkelig om Detroit Dieselmotorene de alltid hadde hatt i redningsskøytene. Skikkelig drittmotorer, havarerte etter få titusen timer, ikke brukende til annet enn moring, men nå er det slutt på problemene for nå går det bare i Mitsubishi diesel, de varer jo evig og aldri noe trøbbel. Det gikk vel ikke mer enn et halvår før det stod å lese i avisen at en av skøytene lå på verksted med 2 havarerte Mistubishier... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Marina 7050 Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Er totalmedlem hos redningsselskapet i tillegg til medlem i sjøassistanse. Synes det er greit å støtte opp under begge. Jeg synes de begge har viktige roller som jeg gjerne vil skal eksistere i årene fremover. Har kun brukt "servicetilbudene", men enn så hyggelig. Har bare møtt velvilje og hjelpsomhet uansett når jeg har henvendt meg. Sjøassistanse fikk jeg i gave fra barna og det kommer jeg til å fortsette med. Det gir en god følelse når en er på sjøen at vite at via VHF-en til kystradioen til redningsselskapet er hjelpen nærme. Ekstraservicen som sjøassistanse gir setter jeg stor pris på, og ser ingen konkurranse dem i mellom, som andre har omtalt. Sitér dette innlegget Ifølge Aleksander L. Kielland er Jæren stedet for viderekomne turister. Link to post
Frivakten Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Det kan tyde på at den skal stasjoneres i Oslo? Det er en lensmann i Aukra som venter på den der Link til RS 141 Mærsk Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.