Arve- H Startet 29.Desember.2007 Link til dette innlegget Startet 29.Desember.2007 Jeg har en Alicraft 19 daycriser. Holder nå på å pusser den opp innvendig med utskifting av skottvegger og opptrekking av puter og div. Jeg ser at jeg kommer til å savne utvendig luke for tau til dregg osv. både i baug og akterende. Har derfor en tanke om at det kan være lurt å lage det nå når interiøret er revet ut. Det er god plass i baugen til dette. Tenker at det kan gå an å skjære hull i dekket for luke og støpe igjen med kryssfiner, glassfiber og polyester samt lage et dreneringshull ut forstavnen. Det samme kan gjøres på babordside akter. Mitt dilemma går derfor ut på; hvordan får jeg luken solid nok slik at den tåler at en voksen mann står på den? Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 29.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2007 En standard luke kan kansje brukes, f.eks. denne typen: http://www.maritim.no/product.aspx?id=1479...upkey=009001020. MVH Fiks Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 29.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2007 Har sett en del slike ABS-plastluker bli ganske slaskete og sprukne på relativt få år. Ville vært skeptisk til å brukt de til baugluker. Det finnes muligens litt mer solide greier? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.