Jump to content

Unik Goldfish!

Lingefan

Recommended Posts

Det var en festlig liten skrue den der. Flotte linjer og sikkert et formidabelt skrog signert av Henrik Solli. 43 knop er vel litt i overkant av hva jeg kan tro er mulig med denne motoren men med nysmurt bunn, flatt vann, medstrøm og medvind og en god porsjon hjemlengsel så bikker den kanskje 43 tallet :wink: .

Det er i alle fall en flott liten mini Goldfish med klare likhetstrekk med sine mektige storebrødre :yesnod: .

Rimelig var den også i forhold til konkurrenter som Coaster 16, Gozzi 17 og Stormway/Hydrolift X-17

Redigert av Fsn (see edit history)
Kanskje kan grunnen til at den ikke kom i serieproduksjon være at Gozzi 17 med innboard kom i stedet? Mener det er Pål Sollie som har konstruert båden Gozzi 17 og Goldfish.

Eksempel på Gozzi 17:

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...pos=1&tot=1

Her er det bekreftet at det er Pål Sollie og Gozzi som har designet båten:

http://www.gozzi.no/17open.php

Selvsagt er det Pål Solli som har tegnet båten :yesnod: . Jeg roter så fælt med navn, kona sier alltid ”Deg og navn er ingen god kombinasjon” :rolleyes: . Henrik er salgssjefen hos Goldfish og Pål har tegnet båtene, slik var det.

Redigert av Fsn (see edit history)
  • 4 uker senere...
  • 2 år senere...

Ja ja, litt sent ute her jeg, men kan bekrefte nesten alt som ble sagt her. Goldfish 17 har nok bare blitt laget en del ganger, og går nokså bra. Jeg har en 50 hesters outboard på min fra 2003 og den går 31.4 knop (ved flat vann og litt hjemlengsel) - GPS målt.

Med 25 hester til tviler jeg ikke at den greier en 40+.. En utrolig fin liten sak.

Heia Goldfish - ciao Gozzi :-D

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...