Lingefan Startet 1.Januar.2008 Link til dette innlegget Startet 1.Januar.2008 Denne skal det visst kun være laget 5 stykker av i følge annonsen. Mine damer og herrer, her er Goldfish 17: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...os=1&tot=22 Hva synes dere om denne båten? Det må da være en morsom liten sak. I følge eieren går den i 43 knop med bare 75hk på hekken. Men det høres litt optimistisk ut da... eller? Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
chagall Svart 1.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2008 Sikkert en morsom sak `Lingefan`, men det finnes en tråd som heter:" Båter tilsalgs og hva vi mener om dem". Ellers enig med deg at det høres litt optimistisk ut. Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 1.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2008 Tenkte ikke å diskutere dette kjøpet, men denne båten. Altså Goldfish 17. Egentlig utrolig at de ikke satte den i produksjon synes jeg! Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Noflow Svart 2.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2008 var jo en utrolig stilig sak, det er det ikke tvil om. men jeg lurer jo på hvorfor en sånn båt som kunne blitt en ganske så populær, det hadde ihvertfall blitt en av de mer solgte goldfishene... ikke kom ut i salg. Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 2.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2008 Det var jo en fin liten båt. 43 knop hørtes optimistisk ut men jeg har blitt overrasket over hastigheter før jeg. Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
Fsn Svart 2.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2008 (redigert) Det var en festlig liten skrue den der. Flotte linjer og sikkert et formidabelt skrog signert av Henrik Solli. 43 knop er vel litt i overkant av hva jeg kan tro er mulig med denne motoren men med nysmurt bunn, flatt vann, medstrøm og medvind og en god porsjon hjemlengsel så bikker den kanskje 43 tallet . Det er i alle fall en flott liten mini Goldfish med klare likhetstrekk med sine mektige storebrødre . Rimelig var den også i forhold til konkurrenter som Coaster 16, Gozzi 17 og Stormway/Hydrolift X-17 Redigert 2.Januar.2008 av Fsn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Donald2 Svart 2.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2008 Stilig sak det derre.. Sitér dette innlegget <M/S Skipper har endret navn til Donald2.> Link to post
Ben Sin Svart 2.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2008 Med et effektivt skrog, som jo Goldfish kan å lage, ser ikke jeg 43 knop som noe unaturlig med denne installasjonen. Båten var tøff og den. Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 4.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 (redigert) Kanskje kan grunnen til at den ikke kom i serieproduksjon være at Gozzi 17 med innboard kom i stedet? Mener det er Pål Sollie som har konstruert båden Gozzi 17 og Goldfish. Eksempel på Gozzi 17: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...pos=1&tot=1 Redigert 4.Januar.2008 av Lingefan (see edit history) Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Lingefan Svart 4.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Her er det bekreftet at det er Pål Sollie og Gozzi som har designet båten: http://www.gozzi.no/17open.php Men de ser nokså forskjellige ut inni og innboard vs outboard. Kanskje var Goldfish 17 en prototype på Gozzi 17? Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Fsn Svart 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 (redigert) Kanskje kan grunnen til at den ikke kom i serieproduksjon være at Gozzi 17 med innboard kom i stedet? Mener det er Pål Sollie som har konstruert båden Gozzi 17 og Goldfish. Eksempel på Gozzi 17: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...pos=1&tot=1 Her er det bekreftet at det er Pål Sollie og Gozzi som har designet båten:http://www.gozzi.no/17open.php Selvsagt er det Pål Solli som har tegnet båten . Jeg roter så fælt med navn, kona sier alltid ”Deg og navn er ingen god kombinasjon” . Henrik er salgssjefen hos Goldfish og Pål har tegnet båtene, slik var det. Redigert 4.Januar.2008 av Fsn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 29.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 Noen som vil tippe hvor fort den går med 75hk? Er 35 knop "ute på viddene"? Er en båt jeg fint kan vurdere. Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
goldfish17 Svart 22.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2010 Ja ja, litt sent ute her jeg, men kan bekrefte nesten alt som ble sagt her. Goldfish 17 har nok bare blitt laget en del ganger, og går nokså bra. Jeg har en 50 hesters outboard på min fra 2003 og den går 31.4 knop (ved flat vann og litt hjemlengsel) - GPS målt. Med 25 hester til tviler jeg ikke at den greier en 40+.. En utrolig fin liten sak. Heia Goldfish - ciao Gozzi :-D Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 22.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2010 Hadde en aquamar 18 fot tidligere som er bredere og mer skrog i vannet enn denne . den gjorde 43gps med 90 suzuki så ikke umulig at den gjør det, er ikke mer enn 15hp mindre og lettere/raskere skrog... Riktig propell har alt å si men mye mulig denne måling er båtens måling og ikke gps som har stor differanse. Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 22.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2010 Båten er i produksjon igjen,men husker ikke navnet. Men jeg er sikker på å ha lest det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.