Ask Startet 3.Januar.2008 Link til dette innlegget Startet 3.Januar.2008 Hei For 5-6 år sidan var eg på Utvær. Då var det ei kraftlina som hindra at me kom inn i innerste delen av hamna. Eg har høyrt at denn kraftlina er fjerna. Er det einkvan som kan stadfesta dette? Og/eller kjenner til friseglingshøgda? Takksam for svar. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Naurstad Svart 3.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2008 Etter kartversjon 9,5 fra BlueChart er denne fjernet. På en eldre versjon av BlueChart v4 viser kraftlinjen på kartet. Hva som er riktig hvet jeg ikke. BlueChart v4 BlueChart v9,5 Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
Ask Svart 4.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Takk til Naurstad. Einkvan med førstehandskjennskap? Ask Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Var der i august, men er ikke sikker på om det var der. Har selvfølgelig ingen bilder akkurat der spennet skulle vært, men det ser ut som det kun er antennemastene på fyrsida og et lavt spenn bak husene som er der nå. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Siden det nå er så flotte innlegg om Utvær har jeg lyst å legge ut litt offentlig informasjon: Først litt generelt om Utvær: http://www.norsknettskole.no/fag/ressurser...olund_utver.htm Så litt om selve fyret som er vernet: http://www.fyr.no/fyra/utvar/utvar.html Har noen WGS-84 posisjonen til fyret? Jeg har lyst til å se litt mer på Navionics brikken min. Sitér dette innlegget Link to post
Rabalder Florø Svart 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 pos 61.02.24 004.30.58 Bjørn Sitér dette innlegget Link to post
Haakon Svart 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Hei For 5-6 år sidan var eg på Utvær. Då var det ei kraftlina som hindra at me kom inn i innerste delen av hamna. Eg har høyrt at denn kraftlina er fjerna. Er det einkvan som kan stadfesta dette? Og/eller kjenner til friseglingshøgda? Takksam for svar. Ask Hei, var der for to år sidan, då kunne eg ikkje legge merke til noko kraftline, ser heller ikkje noko på dette bildet eg tok. Mvh Håkon Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Da kan jeg ikke hjelpe, mitt kart er fra 15. desember 2003 (Maptech) og i skala 1 : 150.000. Hyggelig å se på kartet i alle fall. Håper jeg får anledning til å seile i dette farvannet en gang. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 6.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Takk for alle svar. Det ser ut som kraftlina er fjerna, men om det er einkvan med førstehandskjennskap så må dei gjerne skriva eit innlegg. Ask Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Løfter denne.... Ser det er fremdeles merket med 15 meter linje i oppdaterte kart Noen som har vært der og kan bekrefte om den linja er der? Seilmagasinet var der i 2014, men skriver ingenting om dette... https://www.seilmagasinet.no/paradis-i-vest-utvr-i-solund/377116 Sitér dette innlegget Link to post
Seiler2000 Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Luftspennet er borte, har vært der mange ganger med 21 meter høy mast! Fantastisk plass Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Takker! Er jo rart at det ikke er fjernet fra offisielle sjøkart... Men det er vel de som har fjernet den som ikke har meldt det inn.... Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 (redigert) Da ble det plutselig en mye mer aktuelt å seile dit Feil i sjøkartet kan rapporteres her https://rettikartet.no/sjo.html Redigert 12.Mai.2020 av shipahoy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Sist vi lå der var det gjeste brygge helt inne i vågen der...den er vist blitt privat nå...noen som vet om det stemmer..? Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Vil anbefale Gåsvær også hvis en først er i dette området. Flott sted meg hyggelige folk der og ? Sitér dette innlegget Link to post
30føtter Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 Besøkte Utvær i summer, da var det lagt ny sjøkabel for strøm. Den kom på land i søre del av vågen. Vil tru at luftspennet er fjerna i den forbindelse. For øvrig er Utvær en fantastisk fin plass, og Norges vestligaste punkt. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 12.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2020 (redigert) Funnet på Facebook.... "Kjem du i eigen båt til Utvær? ????♀️ Då kan du legge til ved gjestekaia i inngangen til vågen eller fyrkaia (mindre båtar). Hugs berre at det må vere plass til skyssbåten tysdagar og fredagar kl. 8:30 og 19:00, og søndager kl 17. Tenk på å gje plass til andre og hjelpe kvarandre. Flytebrygga innerst i vågen skal helst ikkje nyttast." Redigert 12.Mai.2020 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.