Jump to content

Fordeler og ulemper med 2 motorer VS 1 motor?


SJoh

Recommended Posts

Min uvitenskapelige vurdering er at risiko for skade av begge propellene ved dobbelinstalasjon er mindre enn skade av en propell ved enkelinstelasjon.

"Kjører" du på en taustump, teine, fiskegarn, planke e.l. skal det godt gjøres at dette setter seg i eller skader begge propeller.

Skulle du, mot formodning, få feil i en drivlinje skal det mye til at samme feil oppstår i den andre drivlinjen samtidig.

Har du separate drivstofftanker og sørger for å ikke fylle disse samtidig på samme sted øker sjansen for at bare en motor stopper om du har fylt urent drivstoff et sted.

 

:smiley:

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Tar du service på D6'ene selv også?

Hva koster en service (ganger 2) på en D6 på et VP verksted?

 

Full service på mine to D6-350 med DPH drev kostet litt over 21 500kroner. Dette ble utført av VP verksted og da ble oljer, filtre, anoder og impellere skiftet.

 

Men dette var også den eneste gangen for til den prisen så kunne man faktisk ha fått en langhelg i Paris eller London. En annen grunn til at jeg heller gjør dette selv er at denne mekanikeren griste noe så inni h...... at jeg fikk den vaske jobben etterpå. Kjølsvinnet og motorene av fulle av gris og olje. Fra badeplattformen og inn i båten var det en sti av søle. Dørmatta som jeg la på badeplattformen brukte mekanikeren til å tørke olje av hendene med og når det var gjort så slang han den over ripa. :nonod: Jeg ble så forbannet at det var like før jeg tok han i nakken og buksebaken og kastet han også over ripa :wink: . Patentlig som jeg er så vil jeg gjerne at mitt motorrom skal være rent og fritt for søl derfor så fikk jeg en real vaske sjau etterpå :sweat: .

 

Nei! Konserveringer og servicer må man ta selv. Selvgjort er velgjort! Når man attpåtil har en bekjent som er VP mekaniker til å hjelpe seg så er jo saken grei. :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...