Barsk IV Svart 3.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2005 Synes mange sammenlikner epler og bananer. Det er ikke relevant å sammenlikne en Bavaria med en Hallberg Rassy. Det er relevant å sammenlikne en Bavaria med en 25 år gammel Hallberg-Rassy. <{POST_SNAPBACK}> Når jeg var kritisk til seilegenskapene på B32 AC, så var det særlig etter at min tidligere Comfort 30 fra 1978 (konstruert i 1971!) seilte fletta av den ovenfor nevnte Bavaria en hel uke for snart 2 år siden. Skarp slør derimot var Bavaria`n raskere. mvh Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 3.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2005 Suzuki, Jeg har ikke noe "freelance ansettelsesforhold" til Lunde Båt. Jeg har riktignok vært leiet inn som kursholder ved fire anledninger for Lunde Båt Skole, siste gang for rundt et år siden, men har ut over det ingen åpne eller skjulte ansettelsesforhold. For 5 år siden jobbet jeg for Lunde Båt i noen uker med utstyrsmontasje i en periode hvor vi var hjemme noen få måneder fra vår jordomseiling. A. Holo <{POST_SNAPBACK}> Velkommen som medlem. Videre vil jeg si at du har veldig mange bra, "matnyttige" artikler. Tilslutt vil jeg spørre om du kommer til å kjøpe Bavaria neste gang? mvh Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 3.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2005 Nå synes jeg på ingen måte det er opplagt hva som er å foretrekke. At en HR er en bedre båt enn en Bavaria skjønner jo de fleste. Dealen er at jeg vurderer å bo i båt i alle fall deler av året en stund fremover. Da er ønskemålet lite mekking, ingen lekasjer og god plass til en OK pris. Er liksom litt lettere å låne på en ny båt med garanti enn en gammel båt selv om den gamle kanskje fremstår som gildere. Vanskelig sak dette her. Skal på messen og se om jeg bli klokere av det. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 3.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2005 Suzuki, Jeg har ikke noe "freelance ansettelsesforhold" til Lunde Båt. Jeg har riktignok vært leiet inn som kursholder ved fire anledninger for Lunde Båt Skole, siste gang for rundt et år siden, men har ut over det ingen åpne eller skjulte ansettelsesforhold. For 5 år siden jobbet jeg for Lunde Båt i noen uker med utstyrsmontasje i en periode hvor vi var hjemme noen få måneder fra vår jordomseiling. A. Holo Jeg har overhodet ikke antydet at det har vært gjordt forsøk på å "skjule" noe som helst. Jeg oppfatter ditt fohold til flere aktører i båtbransjen ( f.eks Lundebåt eller Seilmagasinet ) som "freelance" all den tid jeg vet at du henter "ditt daglige brød" annensteds. Jeg mener selv at dette har relevans, vil neppe tro at ANDRE vil oppnå bedre servicegrad / bedre oppfølging enn du har fått til. Til slutt vil jeg oppfordre deg til å fortsette skrivingen i SEILMAGASINET sånn som du gjør. De artikler du byr på, er de klart beste som utgis her i landet. Man behøver ikke være enig i innholdet til 100%, men det er en grundighet og en saklighet som iallafall jeg ikke kjenner maken til hertilands. PS - dessuten, velkommen "ombord".. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
atletico1 Svart 3.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2005 TRIVELIG å se Panpan igjen her! <{POST_SNAPBACK}> Innleggene til PanPan og Stavanger Seil er fra april i fjor. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 3.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2005 Sorry Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Barsk IV Svart 4.Mars.2005 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2005 Hvor har du dette fra? Riggen er en vanlig Selden rigg, sikkert nøyaktig lik den som står på en tilsvarende Orust-båt. Vinsjene er Harken eller Lewmar. På min 34 er det str 40 primærvisnjer, nøyaktig som på andre båter i samme størrelse. Bryteblokker er fra Rutgerson etc etc etc Motoren er en Volvo. Båten er i CE klasse A Det er ingen billige deler med 'generisk' eller ukjent merke, alt kommer fra velkjente leverandører. Måtte bare svare på denne myten - disse argumentene dukker opp igjen og igjen, jeg skjønner ikke hvem som starter dem eller hvor de kommer fra. <{POST_SNAPBACK}> Skulle vært interessant å høre om du har lest nevnte artikkel i Seilmagasinet? (med fare for surprise..) Som jeg også har nevnt, jeg tror din 34 utgave er noe av det beste som Bavaria har laget. 44 foteren til Holo er muligens ikke av samme kvalitet. Dette bekreftes vel bl.a. av at dine vinsjer er like store som på en 44 foter. Det hjelper dessverre lite med Selden rigg når terminalene står skjevt på røstjernene. mvh Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.