Jump to content

Ny motor i gammel båt


Morea

Recommended Posts

Ja nå var tiden kommet for å gi den gamle Perkinsen avløsning. Etter å ha klart å ødelegge den ene ferien etter den andre hvor det hvert år var noe dyrt som ble ødelagt, så bestemte vi oss for å investere i ny maskin. Målet med utskiftningen var at vi nå skulle kunne marsje på det som var gammel toppfart, dvs. 13-14 knop. Etter mye tenking så falt valget på en Yanmar 4BY180. Dette er en helt ny modell med commonrail og 174 Ahk tatt ut av en 2 liter ! Den nye maskinen er nå på plass og det var en fornøyelse å starte opp første gang uten røyk og nesten uten en lyd..

Ny marsjfart 16 knop og 19,1 på max. (foreløpig)

 

med håp om en fantastisk sommer,

 

Godt nyttår !!

Link to post
Share on other sites

"Morild" er en 54 modell Furuholmen plattgatter som ble bygget hos BergOlsen i Tønsberg for Skipsreder Meyer i Oslo. Den har akterkabin med dobbelkøye og kabin med 4 køyer. Dette skal vistnok være den første lystbåten i Norge med skipsradio. radioen er forlengst borte, men antenne mastene har jeg ennå. Vi har begynt å skifte ut dekket forut samt dørken i cockpit så det er enda litt å gjøre før båten blir klar til å være med JOHA på tur igjen...

Link to post
Share on other sites

Mange takk FSN,

jammen ikke værst den den du har heller og ikke minst den du snart skal hente!! Vi fant ut at vi ville få mye mere glede av båten når vi slipper å tenke på maskinprblemer.

 

Tusen takk for det

 

Jeg pleier å si det at hvis båten har det bra så har jeg det også bra. Det blir som med unger vet du. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...