Jump to content

Livet i Lillesand havn (vinteren 2008)


Sjøtummel

Recommended Posts

Bare en kort liten tråd, i håp om at noen av dem som har båt i gjestehavna denne vinteren leser.

 

Det er relativt friskt vær med en ugunstig vindretning nå, vind og sjø står rett inn Storegabet. Det er nok merkbart for dem som:

  • Fortøyer med tynne liner
  • Legger liner som korte brest
  • Ikke bruker strekkavlastere (gummifjæring på linene)

 

Jeg pleier ikke å legge meg opp i hvordan andre fortøyer sine egne båter, men flere av bryggene ble ble skadet i natt. Hovedsakelig var det pullerter/fortøyningsringer som ble revet av og noe kledning som ble revet av. Mye tauverk har røket. Og, det blir ikke mindre vind denne natten. Kommunens folk har vært i havna i ettermiddag og repartert brygger og sikret noen av båten.

 

Om du leser dette og er eier av en 46 fot Benetau så trenger den tilsyn. Den ble sikret i går kveld og på nytt i ettermiddag (etter at brygga var reparert).

 

Om du eier en liten seilbåt ved navn Aguila så har denne blitt flyttet til en annen plass.

Link to post
Share on other sites

Om du eier en liten seilbåt ved navn Aguila så har denne blitt flyttet til en annen plass.

 

Denne båten eies av et medlem her ...ringte eieren og informerte han , så han skulle ta turen ned i morgen da han ikke hadde muligheten i kveld ...skulle takke for informasjonen.. :sailing:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Leser du dette og er eier av en Princess 34 som ligger ved Mortenstø/bie båthavn, så vil jeg bare si at jeg kjørte forbi i dag og som eneste båten i havna synes jeg din hadde litt slagside til babord, sikkert ikke farlig men du burde sjekke det :smiley: .

 

Og til deg som har en GH 14 liggende i Ormvika ved Arendal har jeg følgende melding: nå må du få lensa den båten din! med både snø og vann så er det stor fare for at den går ned med motor og det hele :nonod: .

 

Og til en som heter Frank, den Jans Entryen din ligger skummelt mye på hekken synes jeg, vannet tar godt oppå badeplattformen og nå som det er så kald så har det fryst til på vannet i bukta der båten din ligger(østre side av Tangen på Hisøy).

 

 

Ellers så vil jeg bare si :newyearsign:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...