vidarp Startet 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Startet 4.Januar.2008 Hei. Har kjøpt en 00 Bayliner 2855(285) og har følgene spørsmål. Noen som har erfaring med org.kalesje til denne,mener da løsningene som eks.må en ta av sidene før en bretter/ruller taket sammen eller går det fint å brette disse opp på taket og rulle alt sammen??. Disse kalesjene har jo ganske tykt stoff. Har som sagt kjøpt båten nå og trenger ny kalesje men er redd for att jeg må bestille fra USA for å få den tidsnok til våren(dålige erfaringer fra tidl.levrandører her til lands). Noen som har mont.luftvarmer:1 kanal til nedre kabin,1 kanal til stikkøye,2 kanaler til uteplass og mest egnet plassering av varmer ??. Andre tips om båtypen ønskes også !! Vidar Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Hei! Jeg har en 285, og jeg tar av kalesjesidene før jeg legger kalesjen bakover. Jeg har ikke forsøkt å brette kalesjen bakover med sidene på. Jobben er å kneppe løs sidene i nedkant. I overkant så er det jo glidelås slik at det går raskt å ta den av når man først har løsnet i nedkant. Jeg har montert en Wallas 3200 under førersetet med tanken i motorrommet. Har et utløp i nederste trappetrinn i kabinen, et i taket i stikk- kabinen og et i fremkant av skapet under førerstolen (ved beina til fører). Har planer om å få et utløp bak skapet også slk at jeg får litt mer varme bak i cockpit. Ser du er fra Aurskog, hvor skal du ha båten? Sitér dette innlegget /per Link to post
vidarp Svart 4.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Var vel det jeg fryktet men nye glidlåser og nytt stoff så går det vel. Har også vurdert Wallas 30D el.3200 pga.disse har 2 utblås og da mindre y koblinger,men utblåset i tak på stikkcabin blir det noe varme ned på madrassen da eller blir varmen oppunder taket ??. På tidl.Baylinere jeg har hatt har jeg mont.varmeren inni skott bak gear/gass kontroll for minst mulig plassopptagelse men mulig det ikke går på denne med rommet under førersete(har ikke sett så nøye enda). Har du Mpi 7,4/5,7 el.Diesel på din ?? Har båten for det meste på Stor alee i Østfold/Värmland(Sverige). Vidar Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 4.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2008 Jeg har faktisk ikke hatt så mye behov for varmeuttaket i stikkcabin, men det er jo klart at madrassen blir ikke varmet særlig opp når uttaket står så høyt. Et alternativ er jo å ha et uttak i veggen mellom stikkcabin og bad (under luken). Jeg har 350MPI (5,7). Sitér dette innlegget /per Link to post
vidarp Svart 5.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2008 Får se litt nærmere på dette med på dette med varme. Hvordan er forbruket på din i 20-22 knop ?? har selv 7,4 mpi og i følge andre med samme båt å motor ligger forbruket på 25-30l.t. m.Bravo III. Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 5.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2008 (redigert) Forbrukstallet høres optimistisk ut... Har selv en 2655 med 350 mag mpi, dog med B2 drev som er litt mindre økonomisk enn ett B3. Ved 22 knop har jeg ca 3200 rpm og et forbruk på ca 35-40 l/t (målt med Navman flowmeter) Originalkalesjene "leaves quite a bit to be desired". Kjøpte ny kalesje fra Helly Hansen spesialprodukter i Moss. De hadde mal til min 99 modell. Pris ca 15000,- Husker ikke leveringstid, men bestillte før jul ett år og fikk den etter et par måneder. Redigert 5.Januar.2008 av Whistler (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Astor Svart 5.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2008 Har båten for det meste på Stor alee i Østfold/Värmland(Sverige). Vidar Idyllisk farvann, med mange fine steder nedover vannveien mot Kjøbmannsbro. Har gått der tre turer og kommer gjerne tilbake. Bruker du VHF der oppe? Husk å lytte innom 77 da vi BP-folk har den som oppkall i Oslofjordområdet. Du rekker greit ned til Oslofjorden derfra. Lykke til med nybåten! Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
vidarp Svart 5.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2008 Ja mulig det men har snakket men noen som står hardnakket på dette(ikke alle som vil innrømme det faktiske forbruk ). Hadde tidl.96 mod.2655 med 350 forgasser og den lå på 40-45l. Skal ta en tlf.til Helly Hansen moss å høre(takk for tips). Nyyyderlig farvann nedover fra Töcksfors til Kjöpmannebro med masse serverdigheter !! som annbefales på det varmeste. Väner'n må også sees med flere og flere nye flotte gjestehavner og mange øyer å gå til. Har ikke hatt annet en bærbar VHF så avstand er for stor(får se om det blir en fastmont.til sommeren). Vidar Sitér dette innlegget Link to post
Explorer Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 God dag.. Jeg vurderer å skaffe meg en Bayliner 2855, 94 mod. Er det noen her inne som kan dele erfaringer med denne båttypen? Svakheter, dårlige løsninger, bra løsninger osv.. Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 (redigert) God dag.. Jeg vurderer å skaffe meg en Bayliner 2855, 94 mod. Er det noen her inne som kan dele erfaringer med denne båttypen? Svakheter, dårlige løsninger, bra løsninger osv.. Skal tenke litt mer på dette ,men eneste svakheten jeg kan komme på nå, er at der er for lite skapplass. Ellers er det en stor og romslig båt med ståhøyde i det meste av kabinen. Og en utrulig god sjøbåt. Har ennå ikke opplevt å få sjøsprøyt på vinduet ved normal bruk. løp og kjøp Redigert 6.September.2008 av TB2855 (see edit history) Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Ben Sin Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 Skulle jeg omkonstruert den, ville jeg gitt den to motorer, flere stuverom i cockpit, enklere opplegg for å trekke slanger for varmeren både i cabin og cockpit, en vinduspusser til og defroster. Da hadde det vært verdens beste båt. Nå tror jeg den er nr. 2. Ikke så gærnt det heller...... Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 Skulle jeg omkonstruert den, ville jeg gitt den to motorer, flere stuverom i cockpit, enklere opplegg for å trekke slanger for varmeren både i cabin og cockpit, en vinduspusser til og defroster. Om du skulle hatt 2 motorer i en 285(2855) så skulle du hatet båten den dagen du skulle gjøre noe som helst under motorlokket.. Garanterer! Det hadde blitt trangt det! Ellers er det en fin båt... :) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 Trangt hadde det blitt. Akkurat like trangt som i Windy 9000, den nye Bayliner 300 og alle andre båter med bredde 3 meter. Jeg bare foretrekker den ekstra stabiliteten, kraften og svingegenskapene det gir. (og sikkerheten...) Men for all del, det funker med en motor også. Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 6.September.2008 Link til dette innlegget Svart 6.September.2008 Trangt hadde det blitt. Akkurat like trangt som i Windy 9000, den nye Bayliner 300 og alle andre båter med bredde 3 meter. Jeg bare foretrekker den ekstra stabiliteten, kraften og svingegenskapene det gir. (og sikkerheten...) Men for all del, det funker med en motor også. Helt enig i den tanken, men skulle du hatt to motorer i en 285 måtte det gått på bekostning av stikk kabinen, Bayliner 300 har vel omtrent dobbel lengde i sitt motorrom, vis a vis 285. Forrige båten var en 2955, en Bayliner med 3,25 bredde og 2 5.0 litere. Det var nesten umulig å bytte plugger, og misten man noe ned i bunnen var det bare å ringe etter en dverg eller slangemenneske. Må bare få nevne det at det er klart at med 2 relativt små diesel motorer kunne det sikkert vært mulig, bare ingen drømmesituasjon! :) Sitér dette innlegget Link to post
Bent M Svart 5.April.2016 Link til dette innlegget Svart 5.April.2016 Noen som har erfaringer med disse båtene? Er det noen generelle problemer med disse, og hvordan er kvaliteten? Hørt mye rart om amerikansk (uten å starte den diskusjonen) Se denne som vi kan vurdere å se på som ny båt. http://www.finn.no/73652322 Sitér dette innlegget Link to post
Knappern Svart 5.April.2016 Link til dette innlegget Svart 5.April.2016 Har selv en 2004 Bayliner 265/275. Får mye båt for pengene hvertfall. Mange vil si at høydeforskjell på sittegruppe ute vil trekke ned men den du ser på er justert til samme høyde. Sjekk om drev har fått service, belger skal byttes hvert 5 år. Har akkurat hatt et havari selv til 25000,- pga dårlig jobb fra tidligere eier. Vannlekkasje i hjørner stikkabin er ikke uvanlig, kommer fra fenderlist. Ellers om kalesje er tett og i orden,om impeller eller raisere er byttet, service på motor. Vi er fornøyd med vår båt men har ettermontert baugpropell da disse er litt flatbunnet og tas godt av vinden. Sitér dette innlegget Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44 Link to post
Bent M Svart 5.April.2016 Link til dette innlegget Svart 5.April.2016 Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
DUKE III Svart 5.April.2016 Link til dette innlegget Svart 5.April.2016 Vi hadde tidligere en 285 2006 modell med 350 Mag Mpi Bravo III. Som vår første båt i denne størrelsen var vi superfornøyd. Men den perfekte båten er vel ikke produsert enda så vi fikk etter hvert noen savn! Vår båt virket noe undermotorisert med denne inst, tok tid å få den i plan. Spesielt i noe sjø. Dollbord på 7 cm er ikke noe særlig for heldiggrisen som må frem på dekk ved tillegging i dårlig vær. Da må man ut gjennom luka i vindskjermen å da blir det fort utrivelig inne i båten også om det regner vannrett. Siste savn var åpning i rekka i baugen så man slipper så mye klatring når man skal i land derfra. Men kan uansett anbefales, billig båt i denne størrelsen. Ikke mange kan f.eks ha 4 oppredde sengeplasser i denne størrelsen uten at det går utover spiseplass nede. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.