Jump to content

kmw 1300 (with)


Noflow

Recommended Posts

Har dessverre ingen erfaring med dette skroget. Men har hørt at det går hardt i grov sjø og spruter en del, men at det til gjengjeld har god bæring og planer med relativt liten motor. Går fort i forhold til vekt og hk med andre ord.

 

Det er kun etter hva jeg har hørt da.

Lingefan

Link to post
Share on other sites

Jeg har mye erfaring med 385, både med 15 og 20 hk. Verdens beste båt :flag:

 

At den slår kraftig i høy sjø er bare tull. I høy sjø kjører den bedre enn mange andre større båter. Det er i bølger på ca en halvmeters høye at den slår, men langt fra så kaftig som mange skal ha det til. Mine foreldres båt, som dal-z skjenner til ( :wink: ) slår mye mer. Det er altså ikke et problem under kjøring. Det værste du kan gjøre er å slakke ned på farten og komme i halvplan. Da ødelgerre du regelrett ryggen, men på plan glir den fint over det meste. Å så gjør jo skroget at den plander vannvittig bra. Båten er bedre med 20/25hk enn med 15, for den blir for svak i motsjø og hvis du har med en del pakkenelliker (den planer bra, men er veldig treg opp i plan).

 

Tror ikke jeg kan huske at jeg har fått sput på meg med den båten, bare en kjelden gang i medsjø hvis båten hopper og lander midt i bølgedalen, men den bråstopper ikke slik som mange andre båter gjør.

 

Så dette er en bra båt Dal-z Nå liker jeg utviklingen :lol:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

vil jo fortsatt ha winrace som klarer 50 knop, men det er en sponsor som ikke er med på leken.. nemlig den store, beryktede... pappa :discuss: men den får frem en stor båt følelse virker det litt som, med vindskjerm og muligheter til skikkelig kalesje... for den kalesjen er fin å ha hvis man skal på lengre tur.

 

men med en tohatsu 25 hk, trimmet til 30... hva blir farten?

 

hehe... den båten ja, nå er det vel lite folk som skjønner hvilken båt kan jeg tenke meg..

Link to post
Share on other sites

Har dessverre ingen erfaring med dette skroget. Men har hørt at det går hardt i grov sjø og spruter en del, men at det til gjengjeld har god bæring og planer med relativt liten motor. Går fort i forhold til vekt og hk med andre ord.

 

Det er kun etter hva jeg har hørt da.

 

Du oppsummerer vel enkelt og greit gode og dårlige sider ved de fleste opprinnelige With-modellene som jeg har hatt og kjørt diverse utgaver av inklusive den som nevnes her; kmw with 1300.

Jeg har alltid likt disse båtene og alltid følt meg trygg i disse, men også her er det sikkert forskjellige meninger og erfaringer.

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

with vital, den også vriker grei (13 fotern) en som klarte 29,4 knop med original yamaha 25 origin (selleri på baatportalen) han kunne jo heve den mer og skifta til en bedre propell så 30+ burde vel være mulig. og vil jo egentlig ha en båt med skjerm som klarer 30 knop eller mer.

Link to post
Share on other sites

Vital har ikke Dromedilleskorg, men det vet du sikkert. Så disse båtene er litt forskjellige, men jeg har aldri kjørt en vital selv.

Ellers så kan jeg ikke svare på så mange av de siste spørsmålene dine... :nonod::sweat:

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...