Jump to content

Oss fra Aust agder/Vest agder

FastBoater

Recommended Posts

:flag: Jrg bor på Hisøya utenfor Arendal med utsikt til Nidelva der den renner ut i havnebasenget. Båten min er en INTER 8800 som ligger i båthavn i elva. Akkurat nå har det tynne islaget som dekket elva blitt borte, og det samme har mesteparten av snøen vi fikk i forrige uke. Var en liten tur nede i båthavna i dag, og der var det helt stille, men fortsetter det milde været et par måneder til, er nok de ivrigste båtentusiastene i full gang med vårpussen. Jeg karakteriserer meg selv som en av dem.

Jeg viser et vinterbilde fra Hisøya hvor jeg bor, tatt i fjor vinter. Det andre bildet er tatt i fjor sommer også det fra Hisøya. Kontrastene er store, og gjør at landet vårt er så spennende å bo i.

antor

Det blr nok treff i år også men det kommer vi tilbake til litt senere ...

men de som har lyst må gjerne begynne å sanke inn gevinster ol ...

men syntes selv det er litt tildlig å starte opp treff /påmelding /etc- :crazy::smiley:

Svar til Swande

Ang. kjøreregler så gjelder sundt bondevett og godt humør enkelt og greit ..

fjorårets tull vil jeg ikke høre om en gang det er glemt..og ripper folk i det så får de ta pinnen å drive treffet videre..så er det sagt :smash:

Jeg er ikke hårsår fra i fjor men noen skal alltid sette ting på spissen ...

noe jeg ikke skjønner poenget med og på toppen av det hele så er flere av de det gjelder ikke til stede på treffet engang ..........

Men nok om det , det er glemt det som skjedde i fjor .....venter på en ny flott sesong ..

sammen med gode venner ,, kverulanter kan hoppe på havet for meg . :smash:

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Svar til Swande

Ang. kjøreregler så gjelder sundt bondevett og godt humør enkelt og greit ..

fjorårets tull vil jeg ikke høre om en gang det er glemt..og ripper folk i det så får de ta pinnen å drive treffet videre..så er det sagt :smash:

Jeg er ikke hårsår fra i fjor men noen skal alltid sette ting på spissen ...

noe jeg ikke skjønner poenget med og på toppen av det hele så er flere av de det gjelder ikke til stede på treffet engang ..........

Men nok om det , det er glemt det som skjedde i fjor .....venter på en ny flott sesong ..

sammen med gode venner ,, kverulanter kan hoppe på havet for meg . :smash:

Overhode ikke meningen å rippe opp i noe - var ikke klar over at dette var sårbart.

Du har gjort en kjempejobb med treffet og det må du fortsette med! :flag: Stå på Laluna!

:blush:

Har til nå ikke vært så sosial av meg å blitt med på treff og slikt, men blir gjerne med om det blir et treff på sørlands kysten et sted.

Helst ett som er familievennlig da vi har ei lita tulle som blir 3 år til sommeren, men det er vel for det meste familie vennlige treff her på forumet tenker jeg :yesnod:

Gleder meg til sommeren :-) :fishing::sailing::cheers:

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Hvert eneste menneske i dette land forstår hva en deltager er. Jeg formoder at de som planlegger konvoien har viktigere ting å ta stilling til enn hvilken språkform det skal være på klistermerkene. Bokmål, som benyttes av mer enn 90 % av befolkningen må da være brukbart? Blir det neste at vi må ha en variant på samisk?

samisk ja, for ikke å glemme kvensk - det er en liten minoritet som snakker dette også..

Som avtataren sier så bor jeg på hisøya på utsiden av Arendal. Har en tilårskommen Maxi 95, som nå for tiden står i hagen og venter på at jeg skal få arbeislyst og sette i gang med vinterens prosjekter

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Æ æ bosatt i Vest Agder, Songdalen Kommune, Nodelandsheia. Båten ligger godt fortøyd på Torvefjorden og blir flittig brukt i løpet av sesongen. Min "led" er Søgne- og Mandalsregionen, noen svippturer til Flekkerøy/Kristiansand blir det også.

Selvbygget båt basert på Carat 7400 skrog, med WA løsning.

p6010001.jpg

Cirkeline

Redigert av Cirkeline (see edit history)
Kassenbroen er vel den som går over Kassenkanalen den på bildet går over Naudsund og da vil jeg kanskje tro den heter Naudsundbroen ,

Mange flotte bilder her. :smiley: Men broen som er avbildet tidligere er ihvertfall ikke den over Kassenkanalen. For den ser slik ut:

kassenkanalen.jpg

Kassenbroen er vel den som går over Kassenkanalen den på bildet går over Naudsund og da vil jeg kanskje tro den heter Naudsundbroen ,

men ta dette med en klype salt er ikke ansatt i vegdirektoratet så har ikke tilgang på eksakte data :confused:

Sjekket bare diverse kart .....

Unskjyld skulle legge ut bilde av kassen men tok feil bilde

eer som der sier naudesun

"Kassenbroa" som du kaller den er vel litt mindre enn den på bildet. Er vel heller broa litt lengre inn i Isefjærfjorden ? Den som ligger der man kan komme inn til butikken på Kvarnes ?

Heter Kvanes

Der har vi hytte :flag::sailing::fishing:

10 min med sjekta hjemmen i fra

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...