Jump to content

Oss fra Aust agder/Vest agder

FastBoater

Recommended Posts

:yesnod: samme her! (lenge siden har sett noe til deg her inne, Kristian)

Det var da et usedvanlig stemningsfullt bilde både av båt og sted. Skulle vel ikke være på østsiden av indre Randøya vel?

Dessuten artig at vi har flere Vendøler her! Det er jo et lite stykke å kjøre da

Jovisst er det flere egder her inne - vi må bare gi dem litt tid, så kommer de nok på banen. Vet iallefall om en 8-10 til. Kom igjen, folkens!

He,he du har nesten rett, det er Torsøya, på østsiden av "lagunen" en fin vårdag i fjor. Nå er jeg lei av snø på "kyststiba" det kan man heller ha på fjellet.

Bor i Kilsund/Arendal,

Mine båter er:

-Nor-dan Puma 420 med enten 50hk e-tec, eller 60hk mariner 4-t efi

-Skibsplast 15vs med 40hk evinrude

Resten av båten jeg har tilgjengelig (familiens)

-askeladden 14fot med 9,9hk johnson

-sørspeed 11,5 med 8hk evinrude 4-t

-with dromedille 480 med 30hk yamaha 3-syl (skal få den motoren jeg ikke skal ha på pumaen)

-Hjemmestøpt jolle 15-16 fot med 9,9hk johnson

-Tromøy 22 med 30hk? sabb

Greit og vite hvem her inne som er fra sørlandet, (selv om de fleste har det i signaturen da)

Bor i Kilsund/Arendal,

Mine båter er:

-Nor-dan Puma 420 med enten 50hk e-tec, eller 60hk mariner 4-t efi

-Skibsplast 15vs med 40hk evinrude

Resten av båten jeg har tilgjengelig (familiens)

-askeladden 14fot med 9,9hk johnson

-sørspeed 11,5 med 8hk evinrude 4-t

-with dromedille 480 med 30hk yamaha 3-syl (skal få den motoren jeg ikke skal ha på pumaen)

-Hjemmestøpt jolle 15-16 fot med 9,9hk johnson

-Tromøy 22 med 30hk? sabb

Greit og vite hvem her inne som er fra sørlandet, (selv om de fleste har det i signaturen da)

whit 480 med 50/60 hk er ikke det litt overkill?

Har du bilde av den tromøy en?

ja det jeg tenktepå så mye som jeg bruker båt hadde det vert fint å vite om jeg kjente noen av de som kom

Redigert av FastBoater (see edit history)

Nja, den er jo faktisk sertifisert for opp til 40kw da, (hvor mye er detter i hk? 60hk?) Synes heller det er overkill med 60hk på en 14foter, og spesielt siden hvis det blir 60hk efien så skal den chippes :cheers:

Bilde av tromøyen har jeg desverre ikke..... Hvis du lurer så er det den gamle uten innerliner og selvlensing, man kommer litt lavere vannet da, blir jo mest brukt som fiskesjekte.

Redigert av csvirus (see edit history)

Hei

Mons bor i Søgne med kone og fire barn fra 6-18 (samme kona hele tiden)

Mye av det jeg driver med på sjøen finner dere på nettsiden til Søgne dykkerklubb sognedk.no

Har en færing på 18 fot i kjelleren (til utlån hvis noen vil ha den en sesong eller to og steller fint med den) , men har ansvar for og bruker de to båtene til dykkerklubben til daglig. Det er en Mørejet på 30 fot og en pioner multi(den med lem foran).

Mons

Mons

hei, en til her.

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Det må vel være en veldig tidlig Agder 840.

stemmer det er en 1985 modell, altså en av de første. vet ikke riktig når de startet produksjonen av disse båtene, tror det var i 85... men du verden hvor det går å kose seg glugg i hjel likavel. men drømmer jo om en båt maken din da, er du fornøyd?

Endelig ble det Bobåt

bilde046.jpg

et annet kjent sted i nærheten av arendal

Bli nysgerrig på stedet - det er ikke bryggene like ved Tromøybroa??

Blir jo skikkelig båtsjuk av alle disse sørlandsbildene! Flere som har fine sørlandsbilder å dele? Pøs på! :flag:

(samme kona hele tiden)

:lol: Det var betryggende å vite, Mons :lol: Bravo forresten! :flag:

Mye av det jeg driver med på sjøen finner dere på nettsiden til Søgne dykkerklubb

Vært innom disse en del ganger. Stemningsfulle bilder fra turer!

er det sørlands treff i år?

Det er det vel Laluna som må svare på. Han har iallefall tidligere år gjort en kjempejobb med disse treffene. Men det må vel bli noen kjøreregler om det blir noe Sørlandstreff 2008 vil jeg tro...

El

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...