Jump to content

Mini-reketråler

FastBoater

Recommended Posts

Hei

jeg har funnet ut at jeg skal lage en mini traler på mellom 20 og 30 fot

Har vokst opp på en 70 fots traler siden jeg kunne gå har jeg vert med når ikke skolen kom i veien.

Så vi fant ut at vi vile lage en liten en men.

Noen som hvet om et skrog med innebydg motor, rett bakende, til under 15000,-ca

Følger daglig med på finn, autodb men det kommer liksom ikke inn så mye

Har liggende flere traler så er bare å få lagd en båt.

Takker for svar

Redigert av trikola (see edit history)

Så vidt jeg forstår er den en min-utgave av en reketråler du er på jakt etter, eller en liten reketråler.

Hvorvidt det har vært for lite salg som du sier, eller om det i det hele tatt er laget slike i deenne størrelsen vet jeg ikke, sannsynlighvis er det vel det?

INGAR: Denne tråden bør vel ikke hete Mini-Trawler.....men heller mini-reketråler? Da er det endret, og tråden går videre under et mer pssende overskrift.

Redigert av nimbuster (see edit history)
  • 3 måneder senere...

Som guttunge laget vi trål av utgåtte nøter, med flyndre og hele sulamitten. Rigget den etter robåten og rodde ut på fiske. Problemet den gang var å observere rekene/fiskene og utkikken (fast ansatt) var ikke av den mest effektive sorten. Men tror at vi fikk noe som lignet på et stykk reke (diskutabelt) en sommer. Skremte nok bort både fisk og småkryp med den posen, men moro var det tre fire somre hvor posen ble brukt.

Derimot ble linefiske med ti meter line og to oterfjøler og mange hjemmelagde fluer av ullgarn. Dette ga oss mange fine seifangster.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...