FastBoater Startet 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Startet 6.Januar.2008 (redigert) Hei jeg har funnet ut at jeg skal lage en mini traler på mellom 20 og 30 fot Har vokst opp på en 70 fots traler siden jeg kunne gå har jeg vert med når ikke skolen kom i veien. Så vi fant ut at vi vile lage en liten en men. Noen som hvet om et skrog med innebydg motor, rett bakende, til under 15000,-ca Følger daglig med på finn, autodb men det kommer liksom ikke inn så mye Har liggende flere traler så er bare å få lagd en båt. Takker for svar Redigert 6.Januar.2008 av trikola (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ThorU Svart 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Kanskje det kan hjelpe å gå rundt i havna og se etter "forlatte" båter som kan passe, og deretter spore opp eieren og spøre om han er innteresert i å selge. Husk å holde oss her på båtplassen oppdatert i byggeprosessen! Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Hei Nicket sier fastboater. Er du på leting etter en tråler/trawler i liten utgave? Dette er ikke akkurat hurtigbåter. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
FastBoater Svart 6.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 som sagt har vokst opp på traler på 70 fot tralt reke så vi tenkte vi skulle lage en mini traler men finner ikke skrog til det er lite for salg nei hurtig gående nei men det du har er joke traler Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 (redigert) Så vidt jeg forstår er den en min-utgave av en reketråler du er på jakt etter, eller en liten reketråler. Hvorvidt det har vært for lite salg som du sier, eller om det i det hele tatt er laget slike i deenne størrelsen vet jeg ikke, sannsynlighvis er det vel det? INGAR: Denne tråden bør vel ikke hete Mini-Trawler.....men heller mini-reketråler? Da er det endret, og tråden går videre under et mer pssende overskrift. Redigert 6.Januar.2008 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ThorU Svart 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 En av eierne i båtbyggeriet som bygget Røkke sin båt har selv laget seg en liten tråler på ca 25 fot. Den ligger rett ved båtplassen vår, jeg kan sikkert ta et bilde av den så snart jeg får tid... Sitér dette innlegget Link to post
FastBoater Svart 6.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 (redigert) jeg skal bare ha et skrog på mellom 20-30 fot ca resten gjøres selv rigges ja det hadde vert stilig med et bilde av den Toby kan du ta av hele båten å av utstyret? Redigert 6.Januar.2008 av FastBoater (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MaLang Svart 13.April.2008 Link til dette innlegget Svart 13.April.2008 Benytter denne tråden her for å spørre frempå litt om reketrål:) Hvordan fungerer reketrål i forhold til kvoteringer? Må man ha kvote for å slepe en liten trål rundtom i fjorden til eget og naboens forbruk? - MartinL Sitér dette innlegget Link to post
Golito Svart 13.April.2008 Link til dette innlegget Svart 13.April.2008 Hvis jeg kan lure på noe jeg og: Hvis jeg lager en hjemmelaga trål med en diameter på rundt 1-2meter, vil jeg da kunne dra den etter en vanlig jolle? dvs 25-30hk og 11fot? Mulig jeg blir ledd ut her, men blir bare for gøy i alle fall Er dette noe som aldri vil funke, og som aldri vil fange noe som helst? Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 13.April.2008 Link til dette innlegget Svart 13.April.2008 (redigert) Som guttunge laget vi trål av utgåtte nøter, med flyndre og hele sulamitten. Rigget den etter robåten og rodde ut på fiske. Problemet den gang var å observere rekene/fiskene og utkikken (fast ansatt) var ikke av den mest effektive sorten. Men tror at vi fikk noe som lignet på et stykk reke (diskutabelt) en sommer. Skremte nok bort både fisk og småkryp med den posen, men moro var det tre fire somre hvor posen ble brukt. Derimot ble linefiske med ti meter line og to oterfjøler og mange hjemmelagde fluer av ullgarn. Dette ga oss mange fine seifangster. Redigert 13.April.2008 av jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Mulligan Svart 13.April.2008 Link til dette innlegget Svart 13.April.2008 Må man ha kvote for å slepe en liten trål rundtom Da fisker du med aktiv redskap. Verboten. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 13.April.2008 Link til dette innlegget Svart 13.April.2008 Hei Ligger en stålbåt på noen og tjue fot i Høllen som har vært brukt til slikt. Den er til salgs, men må kanskje rregnes mer som et skrog med endel utstyr enn noe annet. Kommer et telefonnummer på IM nå. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.