tom-ass Startet 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Startet 6.Januar.2008 Hei. Er det noen som har hørt om og/eller har noen erfaringer med snekketypen Lido 23? (Lånt bilde) Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
roy_n Svart 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Har ikke noen erfaring selv,men en kar i båtforeninga har en og han er kjempefornøyd. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 6.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 (redigert) Det er bra Roy_n! Kameraten min har vært på utskikk etter ei snekke ei stund nå, og vurderer nå en slik snekke, jeg har søkt på nettet men finner lite eller ingen info om denne typen. Han fikk forøvrig solgt sin Sjømann i dag, for 47000 til en kar i Sarpsborg.(link). Lido'en er i samme prisklasse, har en Sole-motor. Redigert 6.Januar.2008 av tom-ass (see edit history) Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Seilaren Svart 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Overbygget minnet veldig om Nidelv 24.... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
roy_n Svart 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Sole motoren er vel en bra maskin.Lido er etter det jeg har forstått en bra båt så da er det vel bare å forhandle litt pris, er jo vinter nå så det skulle vel være mulig med litt pruting. Ligger båten i nærområdet slik at det blir rimelig frakt.Skal kameraten ha den på Storsjøen eller? roy_n Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 6.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Ja, båten ligger i Odalen, og var på Storsjøen i sommer, uten at jeg la merke til den. Ja, den skal være på Storsjøen, men vi er 3-4 båter nå som skal ta en saltvannstur i sommer, så jeg regner med han blir med der... Men utenom denne turen blir det Storsjøen. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
roy_n Svart 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Ligger dere inne ved Sand? roy_n Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 6.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Ligger dere inne ved Sand? Ja, det gjør vi!Slik så det ut før helgens snøvær. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
roy_n Svart 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Ja,ja det ser kaldt ut på andre siden av skogen også, har kommet 25 -30 cm her i Vallset, jeg har kostet av båt teltet et par ganger nå håper jeg det ikke kommer mer på ei stund. Ser frem mot varmere tider å få gjort ferdig båten står igjen noen detaljer enda. roy_n Sitér dette innlegget Link to post
glek Svart 7.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 Kjenner godt til båttypen. Har selv hatt en i 27år. Kjempegod sjøbåt. Ble tidligere ofte levert med 15hk Yanmar. Bygget på Husvik båtbyggeri hvor jeg selv var med på å støpe noen . båtbyggeriet er idag nedlagt. Det var svært vanlig med både selstøping og levering av halvfabrikat så man må være på vakt uten at dette betyr et dårlig resultat. MVH. glek Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 23.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2008 Bare for å gjøre denne tråden komplett, så har kameraten min kjøpt denne Lido-snekka! Så nå er han lykkelig igjen! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Lido 23 Svart 19.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2008 Hei Det er min båt du har lånt bilde av. Han blir nok fornøyd. Jeg kjøpte min Lido ved påsketider i fjord. 1982mod Dette er en båt med meget gode sjøegenskaper. Jeg runnet strømtangen fyr i 15sm fra SØ.og 2,5 m bølger. den oppførte seg eksemplarisk.Min er fabrikkbygget og det er faktisk mere uteplass enn i nidelv 24 . Deter dog litt trangere i kabinen men det er jo bare trivelig. Det hender du kan finne noen på nette av merket Sølvjo 23. dette er samme båt produsert når Sølversen og Johansen drev båtbyggeriet sammen. Når jeg pusset båten før seiling over til Saltner (Østfol) kom jeg i prat med en eldre herre som hadde jobbet på verfte som bygget disse. Han kunne fortelle at navnet Lido var hentet fra hunden til Sølversen Bra eksemplarer av Lido 23 ligger på 75-90000.- Så har han fått den for 50000.- så har han gjort et bre kjøp. Lido23 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.