Jump to content

Septiktømming i kanal Sverige

Trinn II

Recommended Posts

Jeg lurer på dette med tømming av septik langs kanalene i Sverige. Går ut i fra at det ikke er særlig populært å tømme tanken i innsjøene. Jeg forstår at der finnes slike "avsugs-stasjoner". Er disse hyppige og selvbetjente.

Jeg skal lage en avsugningsslange på min septiktank. Det jeg lurer på er om jeg kan nytte et allerede eksisterende vannpåfyllingssted ( er ikke lenger i bruk ). Dette vil spare meg for å lage nok en gjennomgang i dollbordet. Vil slanger på disse avsugsstasjonene passe??.

Mvh

Trinn II

Du finner dette omtalt på denne lenken: http://www.gotakanal.se/templates/article____4315.aspx

Götakanal har 8 tømmestasjoner for septik.

Jeg siterer fra in formasjonen:

Sugtömning av toalettankar kan kostnadsfritt göras i följande hamnar.

Mem, Söderköping, Norsholm, Berg, Motala, Karlsborg, Töreboda, Sjötorp övre och nedre gästhamn.

Pumpstationernas sugmunstycken är gjorda av mjukgummi och passar däcksförskruvningar i storlek 32 mm upp till 50 mm.

Jeg synes det ser litt dårlig ut, her er info på nettet: http://www.telemarkskanalen.no/kanalweb/portal.nsf

Gå inn på: Med egen båt. Etter hvert finner du følgende:

Drikkevann:

Hele kanalvassdraget - spesielt Norsjø - er drikkevannskilde for store befolkningsgrupper. Ta hensyn til dette, og husk at det er forbudt å tømme septikavfall i vassdraget. Tøm alltid septiktanken før du går opp i kanalvassdraget, og benytt toalettene på land i størst mulig utstrekning.

Toaletter er utplassert i følgende naturhavner:

- Sandodden i nedre del av Norsjø

- på skjæret mellom store og lille Munken i nedre del av Norsjø

- ved Valøyas vestside midt i Norsjø

- Kalvodde, friluftsområde i øvre del av Norsjø

- Ottersnesodden vest, litt nord for fyret i øvre del av Norsjø

- på Lauvvikøya øverst i Bandak

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...