Trinn II Startet 8.Januar.2008 Link til dette innlegget Startet 8.Januar.2008 Jeg lurer på dette med tømming av septik langs kanalene i Sverige. Går ut i fra at det ikke er særlig populært å tømme tanken i innsjøene. Jeg forstår at der finnes slike "avsugs-stasjoner". Er disse hyppige og selvbetjente. Jeg skal lage en avsugningsslange på min septiktank. Det jeg lurer på er om jeg kan nytte et allerede eksisterende vannpåfyllingssted ( er ikke lenger i bruk ). Dette vil spare meg for å lage nok en gjennomgang i dollbordet. Vil slanger på disse avsugsstasjonene passe??. Mvh Trinn II Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 8.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2008 Du finner dette omtalt på denne lenken: http://www.gotakanal.se/templates/article____4315.aspx Götakanal har 8 tømmestasjoner for septik. Jeg siterer fra in formasjonen: Sugtömning av toalettankar kan kostnadsfritt göras i följande hamnar. Mem, Söderköping, Norsholm, Berg, Motala, Karlsborg, Töreboda, Sjötorp övre och nedre gästhamn. Pumpstationernas sugmunstycken är gjorda av mjukgummi och passar däcksförskruvningar i storlek 32 mm upp till 50 mm. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 8.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2008 Noen som vet hvordan dette er i Telemarkskanalen? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 8.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2008 Jeg synes det ser litt dårlig ut, her er info på nettet: http://www.telemarkskanalen.no/kanalweb/portal.nsf Gå inn på: Med egen båt. Etter hvert finner du følgende: Drikkevann: Hele kanalvassdraget - spesielt Norsjø - er drikkevannskilde for store befolkningsgrupper. Ta hensyn til dette, og husk at det er forbudt å tømme septikavfall i vassdraget. Tøm alltid septiktanken før du går opp i kanalvassdraget, og benytt toalettene på land i størst mulig utstrekning. Toaletter er utplassert i følgende naturhavner: - Sandodden i nedre del av Norsjø - på skjæret mellom store og lille Munken i nedre del av Norsjø - ved Valøyas vestside midt i Norsjø - Kalvodde, friluftsområde i øvre del av Norsjø - Ottersnesodden vest, litt nord for fyret i øvre del av Norsjø - på Lauvvikøya øverst i Bandak Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 8.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2008 Hele kanalvassdraget - spesielt Norsjø - er drikkevannskilde for store befolkningsgrupper. Ta hensyn til dette, og husk at det er forbudt å tømme septikavfall i vassdraget. Uansett hva dere gjør på vei opp kanalen.....IKKE SKIT I DRIKKEVANNET MITT Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 8.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2008 Jeg synes det ser litt dårlig ut, Det var det jeg også syntes. Fant lite om dette på hjemmesiden til Telemarkskanalen. Det er jo flere herfra baatplassen som har vært på tur der. Hvordan har dere ordnet dette? Regner ikke med det er så mange som har så stor kapasitet på septiktank at man greier tur/retur uten å tømme? Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 9.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2008 Jeg hadde 2 ganger septiktanktømmming i Håverud og husker ikke sted en til i Dalslandskanal. Den pumpemaskin brygg krafttig suger ut av septiktank. Ingen problem. God service gjestehavn og andre steder også. At-le Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 9.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2008 Vil slanger på disse avsugsstasjonene passe??. Tidligere emne Det er en standard på dette. Det eneste problemet med standarder, er som kjent alle avvikene Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.