Jump to content

Septiktømming i kanal Sverige

Trinn II

Recommended Posts

Jeg lurer på dette med tømming av septik langs kanalene i Sverige. Går ut i fra at det ikke er særlig populært å tømme tanken i innsjøene. Jeg forstår at der finnes slike "avsugs-stasjoner". Er disse hyppige og selvbetjente.

Jeg skal lage en avsugningsslange på min septiktank. Det jeg lurer på er om jeg kan nytte et allerede eksisterende vannpåfyllingssted ( er ikke lenger i bruk ). Dette vil spare meg for å lage nok en gjennomgang i dollbordet. Vil slanger på disse avsugsstasjonene passe??.

Mvh

Trinn II

Du finner dette omtalt på denne lenken: http://www.gotakanal.se/templates/article____4315.aspx

Götakanal har 8 tømmestasjoner for septik.

Jeg siterer fra in formasjonen:

Sugtömning av toalettankar kan kostnadsfritt göras i följande hamnar.

Mem, Söderköping, Norsholm, Berg, Motala, Karlsborg, Töreboda, Sjötorp övre och nedre gästhamn.

Pumpstationernas sugmunstycken är gjorda av mjukgummi och passar däcksförskruvningar i storlek 32 mm upp till 50 mm.

Jeg synes det ser litt dårlig ut, her er info på nettet: http://www.telemarkskanalen.no/kanalweb/portal.nsf

Gå inn på: Med egen båt. Etter hvert finner du følgende:

Drikkevann:

Hele kanalvassdraget - spesielt Norsjø - er drikkevannskilde for store befolkningsgrupper. Ta hensyn til dette, og husk at det er forbudt å tømme septikavfall i vassdraget. Tøm alltid septiktanken før du går opp i kanalvassdraget, og benytt toalettene på land i størst mulig utstrekning.

Toaletter er utplassert i følgende naturhavner:

- Sandodden i nedre del av Norsjø

- på skjæret mellom store og lille Munken i nedre del av Norsjø

- ved Valøyas vestside midt i Norsjø

- Kalvodde, friluftsområde i øvre del av Norsjø

- Ottersnesodden vest, litt nord for fyret i øvre del av Norsjø

- på Lauvvikøya øverst i Bandak

Hele kanalvassdraget - spesielt Norsjø - er drikkevannskilde for store befolkningsgrupper. Ta hensyn til dette, og husk at det er forbudt å tømme septikavfall i vassdraget.

Uansett hva dere gjør på vei opp kanalen.....IKKE SKIT I DRIKKEVANNET MITT :smash:

Jeg synes det ser litt dårlig ut,

Det var det jeg også syntes. Fant lite om dette på hjemmesiden til Telemarkskanalen. Det er jo flere herfra baatplassen som har vært på tur der.

Hvordan har dere ordnet dette? Regner ikke med det er så mange som har så stor kapasitet på septiktank at man greier tur/retur uten å tømme? :puke:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...