Hilmar 2 Startet 8.Januar.2008 Del på Facebook Startet 8.Januar.2008 God kveld alle sammen. For sirka 5 minutter siden kunne Prinsesse Ragnhild observeres på nytt i drøbaksundet. Den kjente motor dunkinga kunne høres på lang avstand . Hadde desverre ikke kamera for hånden da. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Seilaren Svart 8.Januar.2008 Del på Facebook Svart 8.Januar.2008 Gikk ikke hun mellom Stavanger og Danmark da? Følger visst ikke med i svingene jeg Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
tomcat Svart 8.Januar.2008 Del på Facebook Svart 8.Januar.2008 Hun gikk vestlandet til Danmark, men ble lagt ned fra nyttår av. Se her: http://www.boarding.no/art.asp?id=29198 Kjedelig at vi mistet denne ruten, kanskje Fjord Line eller noen andre kan komme på banen fra Stavanger igjen. Sitér dette innlegget Link to post
tomcat Svart 8.Januar.2008 Del på Facebook Svart 8.Januar.2008 Den kjente motor dunkinga kunne høres på lang avstand . Hei, fortell om denne motordunkingen. Jeg kan ikke huske dette fra tiden hun gikk fra Stavanger. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 8.Januar.2008 Del på Facebook Svart 8.Januar.2008 Synes egentlig ikke denne danskebåten hadde noe vågen å gjøre. Den er jo ikke akkurat pen. Bedre og slippe turistskipene til. Men det blir vel laget ny terminal i Tananger som Fjordline kansje vil ta i bruk? Synes jeg har hørt noe om det. Men de fleste klarer vel og kjøre til Eigerøy/Egerund eller ta toget ned om de skal til Danmark? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
tomcat Svart 8.Januar.2008 Del på Facebook Svart 8.Januar.2008 Synes egentlig at det er best med trafikk i Vågen enn at det bare blir masse terror-gjerder og en og annen cruisebåt. Men det er riktig at det bygges ny terminal i Risavika hvor utenriksfarten skal håndteres fra. Vågen, ihvertfall den ytterste delen, er jo ikke en "perle" som tar skade av litt rutetrafikk. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 8.Januar.2008 Del på Facebook Svart 8.Januar.2008 (redigert) Vågen, ihvertfall den ytterste delen, er jo ikke en "perle" som tar skade av litt rutetrafikk. Nei, det må jeg si meg enig i. Men snart kommer jo konserthuset ( )til Sevland der.. Redigert 8.Januar.2008 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Akult Svart 8.Januar.2008 Del på Facebook Svart 8.Januar.2008 Hei, fortell om denne motordunkingen. Jeg kan ikke huske dette fra tiden hun gikk fra Stavanger. Prinsesse Ragnhild har en ganske så karakteristisk rumlende lyd. Man kan gjerne høre rumlingen lenge før man ser den. Er man selv i båt som ligger stille, så merker man det veldig tydelig. Skulle denne lyden gjengis på hjemmekinoanlegget, så hadde det vært subwooferen som hadde blitt tildelt den oppgaven. Dette merkes først når den nærmer seg marsfart Sitér dette innlegget Link to post
wave Svart 8.Januar.2008 Del på Facebook Svart 8.Januar.2008 Kjempeflott at Prinsesse Ragnhild erstatter Color Festival. Sistnevnte må være Nord-Europas mest støyende passasjerferger, med en "overlyd" fra aggregatene som intet vindu eller ørepropp kan holde ute. Har bodd i nærheten av fergeleiet på Hjortnes de siste sju åra. Og Festival har vært en pest og en plage. Hadde ikke trodd vi skulle bli kvitt lyden før det eventuelt kom et påbud om strømtilførsel fra land. Prinsesse Ragnhild er en gammel traver vi kjenner fra før og lever godt med. Fakta om skipet: M/S Prinsesse Ragnhild gikk i Color Lines linje fra Oslo til Kiel i Tyskland fra skipet ble bygget i 1981 til desember 2004, og har fra april 2005 til desember 2007 seilt på ruten Bergen/Stavanger-Hirtshals. M/S Prinsesse Ragnhild har siden byggingen i 1981 gjennomgått to større oppgraderinger. I 1992 ble skipet forlenget med 35 meter, og senest i 2003 oppgraderte Color Line skipet for 60 mill. NOK. M/S Prinsesse Ragnhild er i dag et av verdens største skip i sin klasse. Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 8.Januar.2008 Del på Facebook Svart 8.Januar.2008 La oss håpe brannvesenet langs oslofjorden er tilført tilstrekkelige midler.. Det har vel vært 4 branner media har fått vite om i denne båten siden 1999, og et par de ikke har fått vite om.. Som det ble sagt. Man skulle bare latt båten brenne opp den gangen i 1999, det hadde vært det beste! Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 8.Januar.2008 Del på Facebook Svart 8.Januar.2008 (redigert) Alle fakta om Prinsesse Ragnhild kan leses her. Redigert 8.Januar.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 8.Januar.2008 Del på Facebook Svart 8.Januar.2008 (redigert) Som det ble sagt. Man skulle bare latt båten brenne opp den gangen i 1999, det hadde vært det beste! Hvorfor det? For å la forsikringsbetalerene ta regningen for dårlig vedlikehold og HMS systemer? Redigert 8.Januar.2008 av Stålmarken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 8.Januar.2008 Del på Facebook Svart 8.Januar.2008 Hvorfor det? For å la forsikringsbetalerene ta regningen for dårlig vedlikehold og HMS systemer? nu må ni sanse er litt........ har snakket med brannmen(RITS-styrken) som kom ombord..... dom berömmte besettningen noe voldsamt.........det var få båter som hade så god ordning som Pr R. ! besettningen fikk mye skryt! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Tore B Svart 8.Januar.2008 Del på Facebook Svart 8.Januar.2008 Ikke misforstå meg, jeg kritiserer ikke besetningen, men å hevde at det er bedre å la ting brenne opp en å slokke som og redde som Anonym mener det er og overføre kostnadene fra eier til kundene i forikrinsgselskapene. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 8.Januar.2008 Del på Facebook Svart 8.Januar.2008 nejda missförstod ikke dig Stålmarken........ tror även Anonym överdrev litt..... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Tore B Svart 8.Januar.2008 Del på Facebook Svart 8.Januar.2008 nejda missförstod ikke dig Stålmarken........ tror även Anonym överdrev litt..... Velger å tro det jeg og, ingen gidder og betale for andres sløvhet og feil, selv om det er andre mekanismer som regulerer premiene til disse selskapene , så er det tilsutt "kunden som betaler". Jobber i det daglige med tilsyn på brannsikkerhetsområdet så jeg kjenner litt til hvordan det står til. Må legge til at jeg har ingen kjenskap til at nevnte selskap har noen avvik på nevnte områder. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 9.Januar.2008 Del på Facebook Svart 9.Januar.2008 Synes nå båten var en av de bedre danmarksbåtene. Sitér dette innlegget Link to post
Fsn Svart 9.Januar.2008 Del på Facebook Svart 9.Januar.2008 Som det ble sagt.Man skulle bare latt båten brenne opp den gangen i 1999, det hadde vært det beste! Hvorfor skulle man det? kameraten til en kollega av meg var på jobb om bord den gangen i 1999 da ferga brant. Synes forøvrig at denne ferga ikke er så gal jeg, vi har reist flere ganger med den da vi har vært på biltur til Europa og må si at det er en riktig fin båt . Mener også å ha sett den i Kristiansand noen ganger. Sitér dette innlegget Link to post
Hekksjø Svart 9.Januar.2008 Del på Facebook Svart 9.Januar.2008 (redigert) M/S "Prinsesse Ragnhild" er jo en klassisk Kiel-ferge med likeså klassisk navn. Før i tiden var jo Oslofjorden full av kongeligheter: "Kronprins Harald", "Kronprins Olav", "Prinsesse Margrethe", "Kong Olav V", "Dana Regina". Idag kan vi kanskje også jukseregne med "Stena Saga!", som opprinnelig het "Silvia Regina" da den gikk for Silja Line over Østersjøen. Hun er vel å regne som halvt kongelig, kanskje? De (få) gangene jeg har vært passasjer ombord i "Prinsesse Ragnhild", har jeg hatt godt inntrykk og hyggelig tur. Husker ikke om jeg har fått prøvd hardt vær. Er det noen som har erfaring med henne som sjøbåt, god eller dårlig? Ellers diskuterer jo de fergefrelste så tastene spruter på www.landgangen.se. Hilsen Gompe Redigert 9.Januar.2008 av Gompe (see edit history) Sitér dette innlegget En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand." Link to post
23 fot Svart 9.Januar.2008 Del på Facebook Svart 9.Januar.2008 Gikk ikke hun mellom Stavanger og Danmark da? Følger visst ikke med i svingene jeg Sitér dette innlegget Link to post
23 fot Svart 9.Januar.2008 Del på Facebook Svart 9.Januar.2008 La oss håpe brannvesenet langs oslofjorden er tilført tilstrekkelige midler..Det har vel vært 4 branner media har fått vite om i denne båten siden 1999, og et par de ikke har fått vite om.. Som det ble sagt. Man skulle bare latt båten brenne opp den gangen i 1999, det hadde vært det beste! Mener du dette du skriver eller er du ute etter å kjekke deg? Sitér dette innlegget Link to post
23 fot Svart 9.Januar.2008 Del på Facebook Svart 9.Januar.2008 Ikke misforstå meg, jeg kritiserer ikke besetningen, men å hevde at det er bedre å la ting brenne opp en å slokke som og redde som Anonym mener det er og overføre kostnadene fra eier til kundene i forikrinsgselskapene. Helt enig,det er lov å tenke før man pøser ut skit her... Sitér dette innlegget Link to post
tfjelde Svart 9.Januar.2008 Del på Facebook Svart 9.Januar.2008 Husker ikke om jeg har fått prøvd hardt vær. Er det noen som har erfaring med henne som sjøbåt, god eller dårlig? Har fått prøvd Ragnhild i mye sjø.. og sitter igjen med inntrykket av at det er en meget god sjøbåt Fra Båt-relaterte nyheter i media Sitér dette innlegget Link to post
Åsabu Svart 9.Januar.2008 Del på Facebook Svart 9.Januar.2008 Har vært på tur med henne i skikkelig ruskevær ut i fra Danmark mot Bergen. Underveis fikk vi motorstans og lå ca 1 time opp mot været. De fikk til slutt i gang maskinene, Hadde da lugar på 8 dekk litt forut. Trodde hele båten skulle riste i stykker, sov ikke noe særlig en natten. 14 dager senere fikk den seilingsforbud av skipskontrollen pga. diverse motorproblemer. Er litt skeptisk til hvordan forholdene er i maskinrom osv. Den har jo hatt endel problemer opp i gjennom. Sitér dette innlegget Link to post
dumbass Svart 9.Januar.2008 Del på Facebook Svart 9.Januar.2008 (redigert) Vi tok "Princesse Ragnhild" en gang til Kiel tidlig på 90-tallet og har bare gode minner fra denne turen gitt... Where did all these years go Redigert 9.Januar.2008 av dumbass (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.