skage Startet 9.Januar.2008 Link til dette innlegget Startet 9.Januar.2008 Har da da en B 39c og lurer på en ting, når jeg kjenner på lokket som er da ned i fryseboksen/kjøleskapet så virker dette lokket helt hult, altså bare luft fylt. Tenkte at her måtte det vel være gunstig og etter isolere, har noen erfaring med dette? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 9.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2008 Erfaring har jeg ikke men tror dette må være produktet du bør bruke Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Gullfisk Svart 9.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2008 Skulle tro det var bra med stillestående luft i et hult lokk. Det er vel poenget med isolasjon at man prøver å få mest mulig stillestående luft. Er vel evt kuldebro i kanten man har noe å hente i så måte. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 9.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2008 (redigert) Skal selv i gang med etterisolering av min kjøleboks, men har ikke bestemt meg for hvordan jeg skal gjøre dette. Vet at flere har sprutet inn byggeskum (el.l.) gjennom små hull de har boret rundt boksen, men dette syntes jeg høres litt nifst ut. Hva hvis det blir for mye - at skummet ekspanderer så mye at det sprenger boksen i stykker? Event. har jeg også tenkt på å fore boksen innvendig med isoporplater. Regner med at det er bunnen av boksen som er viktigst i så måte. Likevel har også jeg merket at lokket er kaldt på toppen og den slipper tydeligvis ut noe kulde der. Her har jeg tenkt å legge på en pakning, samt forbedre isolasjonen (event. bytte ut den hvite "klossen" under lokket. Kanskje også bruke isopor her også?. Andre med erfaring når det gjelder dette (råd/tips)? Redigert 9.Januar.2008 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 9.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2008 Skulle tro det var bra med stillestående luft i et hult lokk. Det er vel poenget med isolasjon at man prøver å få mest mulig stillestående luft. Lften vil ikke være stillestående i et slikt lokk. Isolasjonens oppgave er nettopp å få luften til å røre mindre på seg/sirkulere saktere. Kunne du derimot ha hatt et så luft tett lokk at det var fylt med argon gass e.l. hadde det sttilt seg annerledes. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Gullfisk Svart 10.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2008 Lften vil ikke være stillestående i et slikt lokk. Isolasjonens oppgave er nettopp å få luften til å røre mindre på seg/sirkulere saktere. Kunne du derimot ha hatt et så luft tett lokk at det var fylt med argon gass e.l. hadde det sttilt seg annerledes. Ok, så for meg et støpt, tett, hult lokk jeg, men det vil kanskje sirkulere pga tempdiff utenfor og inne i boks likevel? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 10.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2008 Det er vel temmelig nøyaktig hva som skjer Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.