knutza Startet 9.Januar.2008 Link til dette innlegget Startet 9.Januar.2008 Ser det har vært litt diskusjon om man skal prime før eller etter sparkling av undervannsskrog. Skal man sparkle først eller prime ett strøk først? Hva er eventuelt argumentasjonen for å prime ett strøk før sparkling? I bilopprettingsbransjen sparkler man jo før primer Sitér dette innlegget Link to post
Chivas01 Svart 9.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2008 I biloppretterbransjen sliper man rent før sparkling,behøver ikke prime først. Sitér dette innlegget Link to post
Selco18 Svart 9.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2008 Du skal først prime med en epoxyprimer og så sparkle med epoxy sparkel. Deretter ny primer for å få lakken til å feste på epoxysparkelen. Bilbransjens regler gjelder ikke her Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 9.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2008 Noe spesielt merke du vil anbefale? Sitér dette innlegget Link to post
Selco18 Svart 9.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2008 (redigert) Jeg brukte hempel lightprimer og sparkel og biltema lakk. Epoxysparkelen var helt konge å jobbe med, men primeren var fikk jeg liksom ikke til å dekke. Mange tips finnes i hempels brosjyre "den lille sjøsterke" eller noe i den duren. Biltemalakken var også fin å jobbe med når jeg fant ut hvordan den skulle blandes og røres. Men bruk ei sprøyte som gir litt større mengder enn billigsprøyter. Brukte sprøyte på primeren også. BRUK SKIKKELIG MASKE MED ORGANISK FILTER!!! Dette er ikke noe svært å puste inn. Slik gjorde jeg det: http://home.online.no/~mkje/mekking.cfm Internatinal lakk skal være kjempebra om du vil bruke noe annet. Redigert 9.Januar.2008 av Selco18 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.