Jump to content

Manglende konservering av Evinrude e-tec


Tintin

Recommended Posts

En jeg kjenner har en e-tec som har stått nesten to måneder uten å ha vært i gang. Jeg har selv motoren i gang jevnlig gjennom vinteren for å unngå skader, og lurer på om 2 måneder er for lenge for en utenbordsmotor å stå i ro i kulda uten å være i gang, uten at den er konservert. Jeg tror nok det sikkert vil gå helt OK, men sikker er jeg ikke.

 

Evt. hva bør han gjøre for å unngå skade på motoren? Er det nok å la den gå seg varm, eller bør han gjøre noen aksjon for å sikre seg?

Redigert av tjeh (see edit history)
Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter.
Link to post
Share on other sites

Start den, kjør den varm og og utfør de magiske triksene med gasshendelen slik at den konserveres. Spyl så godt og lenge med fersvann gjennom slangetilkoblingen der kjølevannet kommer ut. Noe mer kan en ikke gjøre som legmann, det går nok bra.

Forresten, det er en fordel om det ikke er kuldegrader når motoren startes og kjøres.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...