mavi Startet 20.Februar.2004 Link til dette innlegget Startet 20.Februar.2004 Sliter litt med å finne motornummeret på min yamaha motor. Noen som kan si noe om hvor det står? Skal bruke det til å bestemme alderen på motoren. Er litt usikker på når motoren er fra, selger når jeg kjøpte den sa den var fra 1986, men det er greit å få sjekket dette nå når jeg skal selge båten. Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 21.Februar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2004 Ingen som kan hjelpe meg? Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 21.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2004 Ser ikke slik ut nei, men dersom du ikke får andre tips, så gå inn på www.yamaha-motor.no og velg forhandlere. Da vil du vel kunne lete deg frem til noen som kan gi et svar Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Svart 21.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2004 Pleier å stå øverst oppe på stammen Sitér dette innlegget Link to post
Anders Svart 22.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2004 Motornummeret skal være limt på stammen/riggen på en plate. Hvis den er vekk kan det være det står motornummer på blokken. Sitér dette innlegget Link to post
unknownuser Svart 22.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2004 Hadde en slik motor en gang, der var motornummeret overmalt ("lakkert") øverst på stammen. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 22.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2004 Hei mavi! Siden ingen har kunnet svare deg ordentlig på ditt spørsmål - og det synes jeg er merkelig, Yamaha er jo Norges mest utbredte påhensmotor - og vi her på baatplassen.no heller skal konsentrere oss om å hjelpe hverandre, isteden for å krangle :nono: om bagateller. Vi skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre som man vil - så har jeg tatt på meg støvler, varm genser, jakke og lue (for det SNØR ute!!!) og tatt meg en tur i garasjen. Der ligger det en gammel Yamaha påhenger, uviss hvilket årstall, men det er en 25hk / 2 syl. sak. Snudde og vendte på motoren for å finne motornummer. Fant et skildt som er poppet fast her......... .........som jo må være det du leter etter....så fant jeg et sted på blokka.......og et annet sted her.....Nå er det jo slettes ikke sikkert det er slik på alle Yamaha'er......mulig at det forskjellige modellene har plasseringen på annen måte. Men slik er det i hvertfall på min gamle sliter! Håper at du finner ut av det, mavi En god og fordragelig søndag ønskes alle, her på "saiten"! Walter_S Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
mavi Svart 22.Februar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2004 Kan bare bekrefte at jeg fant nummeret mitt og ble gledelig overasket når jeg skjekket nummeret mitt opp med det som står her: http://www.marinshopen.se/ Fant ut at motoren var en 1990 modell istedet for en 1986 modell som jeg først trodde. :headbang: Fant nummeret der hvor Walter_S peker på det første bildet sitt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.