Jump to content

Hvor står motornummeret på yamaha 30hk?

mavi

Recommended Posts

Sliter litt med å finne motornummeret på min yamaha motor.

Noen som kan si noe om hvor det står?

Skal bruke det til å bestemme alderen på motoren.

Er litt usikker på når motoren er fra, selger når jeg kjøpte den sa den var fra 1986, men det er greit å få sjekket dette nå når jeg skal selge båten.

Hei mavi! :cheers:

Siden ingen har kunnet svare deg ordentlig på ditt spørsmål - og det synes jeg er merkelig, Yamaha er jo Norges mest utbredte påhensmotor - og vi her på baatplassen.no heller skal konsentrere oss om å hjelpe hverandre, isteden for å krangle  :nono: om bagateller.

Vi skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre som man vil - så har jeg tatt på meg støvler, varm genser, jakke og lue (for det SNØR ute!!!) og tatt meg en tur i garasjen. Der ligger det en gammel Yamaha påhenger, uviss hvilket årstall, men det er en 25hk / 2 syl. sak.

Snudde og vendte på motoren for å finne motornummer. Fant et skildt som er poppet fast her.........

show_image_stream.php?bid=9190891&dx=527&dy=493.........som jo må være det du leter etter....så fant jeg et sted på blokka....show_image_stream.php?bid=9190892&dx=527&dy=422...og et annet sted her.....show_image_stream.php?bid=9190893&dx=527&dy=394Nå er det jo slettes ikke sikkert det er slik på alle Yamaha'er......mulig at det forskjellige modellene har plasseringen på annen måte. Men slik er det i hvertfall på min gamle sliter!

Håper at du finner ut av det, mavi  :drink:

En god og fordragelig søndag ønskes alle, her på "saiten"!  :smash:

Walter_S

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...