Jump to content

Happenings sesongen 2004 ???

unknownuser

Recommended Posts

Gode Båtfolk!

Hva finnes av arrangementer for båtfolket (og andre :drink:) denne sesongen?

Jeg tenker på slikt som Sildajazzen i Haugesund :confused: , Bluesfestival i Skånevik :drink:

og andre ting som kan samle båtfolk.

Samlingen i Valle 4-6. juni er nok litt utenfor horisonten for oss på vestlandet i allefall.

Klarer vi å få listet opp interessante ting som skjer denne sesongen i denne tråden?

For meg er Dragebåtfestivalen i Bergen i slutten av mai det "store", men det må da være mer gøy som skjer rundt om?

Sånt holdes Slagskipet laaaaaangt unna.Bare bråk og mas.Liker best å sitte på øya med god mat og drikke og skue utover vannet.Til det bruk er det innkjøpt Tronstol med pils holder og

et lite bord for Ørnhilds vin :drink: Hver sin lyst går jeg utifra,men vi er nok ultra trege som holder oss på land St.Hans aften uansett vær også.Kafteinen sitter bare og irriterer seg over uvettig båtkjøring. :confused:

Sånt holdes Slagskipet laaaaaangt unna.Bare bråk og mas.Kapteinen sitter bare og irriterer seg over uvettig båtkjøring. :smiley:

Helt enig, samme her.

Selv om jeg er svært glad i Blues, og også har vært på Sildajazzen flere ganger, så liker jeg ikke å blande båten inn i dette  :smiley:

Hver gang jeg er på Sildajazz og ser hvordan båtene ligger, og med den støyen der er, døgnet rundt. Nei Takk!! Jeg takker min skaper hver gang for at jeg slipper slikt.  :smash:

Men vi er jo alle forskjellige så......Og godt er det  :smash:

Har hatt den tvilsomme gleden av å gå med båt gjennom Karmsundet under sildajazzen to ganger.

Har jo meg selv å takke som vil se på galskapen men dette var jammen meg den største utfordringen på hele turen Sørlandet - Bergen i sommer.

Uff og huff....kan også styre meg for kombinasjonen festival og båt.

Til dere som synes slikt er kultur må jeg jo nevne Skalldyrfestivalen i Mandal i begynnelsen/midten av august.

:smash:      Båtrace i Horten da . Huska det nuh , men kommer tilbake om  når det er ,men tipper at det er samme helgen som fyrverkerikonserten, hihi  javel  hvilken dato er det da ? Javel da så husker jeg ikke det nå , ok men det er båtrace og den mega populære fyrverkerikonserten den samma helga i Horten , og alt kan sees og høres fra båten din . Det må da være noe for enhver smak ?  Kommer tilbake med dato jeg  , når jeg finner det ut   :smiley:    da

Hilsen Kaptein på Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

:smash:      Båtrace i Horten da . Huska det nuh , men kommer tilbake om  når det er ,men tipper at det er samme helgen som fyrverkerikonserten, hihi  javel  hvilken dato er det da ? Javel da så husker jeg ikke det nå , ok men det er båtrace og den mega populære fyrverkerikonserten den samma helga i Horten , og alt kan sees og høres fra båten din . Det må da være noe for enhver smak ?  Kommer tilbake med dato jeg  , når jeg finner det ut   :smiley:    da

Hilsen Kaptein på Tine II

Båtrace i Horten 25. – 27. juni!

Fyrverkerikonsert 27 Juni!

Artikkel om båtracet her.

• 5 måneder senere...

Hvordan er det å legge til med båt her?

Gode fortøyningsplasser, og ingen familiebåter med unger som skal lalle kl 2000 og brølaper som passer på at begge springene er stramme nok sammen med de 4 andre fortøyningene i land???  

mvh

harBayliner

Bilde

Ingen brygge å legge til, men nok av plass ellers. For det meste sandbunn og berg. Også dype plasser for seilbåter og større båter. Det gule området er der konsertene holdes. Det røde er der fjortisene bor i telt og er ganste rølpete (der ville jeg ikke ha lagt til)!

Tror ikke noen vil klage på støy her siden konserten brøler i bakgrunnen. Hvis man skal sove tidlig bør man finne en annen plass  :headbang:....

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

• 2 uker senere...

Båtrace i Holmestrand 28. August

Det som er litt artig er at det også blir motorbåt regatta :cryin: synd at jeg ikke får deltatt med egen båt :lol: hvis jeg ikke skulle være så heldig og bli ferdig da :sailing:

Postgirobygget spiller!

Sakset fra www.batracing.no hvor man kan melde seg på regatta!

Holmestrand Offshore blir arrangert av Drammen Sportsbåt TEAM og Sportsbåtklubben i samarbeid med Tønsbarg Blad og Holmestrand Avis.

I år vil Holmestrand offshore bli arrangert i august, nærmere bestemt 27-29.

I løpet av helgen skal det skje følgende:

Båtparade gjennom Holmestrand sentrum på fredag kveld

NM i Vannjet på lørdag

Tredje NM runde og åttende Norgescup runde i Offshore

Jollecup for barn fra 7 år på søndag

Motorbåtregatta for alle, snekker, cruisere, skjærgårdsjeeper osv...

Niende Norgescup runde i Offshore

NM i Pro Vee, klassen under offshore 1

I tillegg vil følgende skje i på land:

Full size Tivoli fra fredag-søndag

Simulatorer for publikum

Spirit of Norway kommer på utstilling

Marknad på lørdag og søndag

3 stk helikoptere tar deg med på omvisning over Holmestrand

Borre nærradio sender fra søndags regattaen

Speakeranlegg i hele sentrum, slik at du kan følge med på hva som skjer på vannet

Konsert på Dulpen med Postgirobygget !!!

Båtrace i Holmestrand 28. August

Jeg var der i fjor i topp vær i september og fikk med meg hele morroa. Absolutt å anbefale. Det var også muligheter for å prøve seg som fører i en testbåt. Rekker jeg hjem og været er sånn nogenlunde blir det tur inn til Holmestrand i år også. Regner med bastard30000 ordner kaiplass til alle med vimpel?????????

. Regner med bastard30000 ordner kaiplass til alle med vimpel?????????

Hmmm.....kan ikke love noe på det da :rolleyes:

Men her er en happening til!

Jeg ble bedt om og sende denne mailen til de jeg syntes fortjente en invitasjon!

Desverre så skal jeg i bursdag i Larvik denne helgen og er dermed forhindret for deltagelse!

> From: Eiken Pensjonat [camilla@eikenpensjonat.no]

> Sent: 2004-07-22 17:49:55 CEST

> To: camilla@eikenpensjonat.no

> Subject: Eiken Båtfestival- 13.- 15. august.

>

>

> Eiken Båtfestival 2004 - Horten Indre havn.

>

> Alt vi trenger for å samles er:

> en tid, et sted og en invitasjon.

>

> Program:

>

> Fredag 13.08:

> Samling.

> Kl. 20.00  Offisiell åpning. Vi møtes ved pensjonatet

> Kl. 21.00  Boogie Bertil og Cumbo Cats  spiller opp til dans.

>

> Lørdag 14.08:

> Kl. 09.00-11.00  Frokost

>

> Kl. 12.00  Rokonkurranse for barn

> Ved Hortenstangen kystlag

>

> Kl. 14.00  Oppvarming til rotravaljekonkurransen

>

> Kl. 15.00 Rokonkurranse med rotravaljer(10 årer)

> Ved Hortenstangen kystlag

>

> Kl. 16.00  Match-racing med BB-11

> Også muligheter for seiling med BB-11

> ved seilforeningen Julaften

>

> Kl. 20.00  - Loddtrekning. Premiene er blant annet eksklusive Eiken

> båtfestival t-skjorter.

> - Kåring av årets båt.

> - Diverse andre utnevnelser.

>

> -Årlig overrekkelse av bryggepokal ved seilforeningen Julaften.

>

> Kl. 21.00  Boogie Bertil og Cumbo Cats  spiller opp til dans

>

>

>

> Søndag 15.08:

> Kl. 09.00-11.00  Frokost

> Kl. 11.00 Debriefing og avslutning

>

>

> Jeg håper at du vidresender denne mailen til alle du syntes fortjener er

> helg fylt med fest og moro... Og jeg håper selvfølgelig at du tar deg tid

> til å komme denne helga.

>

> Masse sommerhilsner fra Camilla

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...