Jump to content

Volvo Penta med 123 ignition

Draco24styling

Recommended Posts

• 3 uker senere...

Har sjekket litt rundt.og de fleste kittene er med ny coil og en elektronisk erstattning av stift. Med systemet til 123 skifter man ut hele fordeleren. Dette er etter min mening en bedre løsning da den gamle fordeleren sikkert har slitte vekter.

Hvilket system brukte du shaloom?

Norske båter er best!

Hei du!

Systemet jeg brukte heter Lumination.

Det er et system med et optisk øye som du setter inn i fordeleren på stiftplata.

Under rotoren på knastakselen settes det på et tannhjul av plast/bakkelitt som bryter foran lyset på det optiske øyet og på den måten gis det impulser til elektronikkbiksen som monteres eksternt.

Du bruker riktignok den gamle fordeleren, men etter antall driftstimer på en båtmotor er som regel ikke slitasje det største problemet.

De jeg har vært borti har det blitt smurt opp sentrifugalvekter og fjører, samt sørget for at stiftplaten beveger seg ledig.

Så sant fordeleren din ikke er defekt på annen måte bør ikke dette være noe problem.

Min båt den gangen (2003) hadde en gammel B30 fra midt på 70 tallet (fordeleren også)

Den gjorde ikke et feilslag med dette systemet, og går som en klokke den dag i dag.

(Har kontakt med ny eier)

Mvh.

Shaloom

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...