rago63 Svart 18.Januar.2008 Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 (redigert) .....I følge Erling Sande støttes dette først med 2008 modellene, men dette er jo selvsagt bare tull. .......Har vært i kontakt med Erling Sande, Navy (Lowrance importøren i Norge) og Lowrance i USA uten at noen kan gi meg et svar på om motoren min støtter NMEA 2000. Lowrance henviser til Suzuki og Suzuki til Lowrance. Dette burde da importør vite, og i fall ikke - se å få undersøkt SFSBF for deg.... Bare sett i gang og mas,mas,mas,mas,mas,mas.... Hadde du hatt Yamaha hadde du selvfølgelig fått vite om den var kompatibel da du kjøpte den.... Redigert 18.Januar.2008 av rago63 (see edit history) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
rago63 Svart 18.Januar.2008 Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 ........ spesielt veradoen, som bruker bensin til kjøling.......... -Den forbruker ikke bensin til kjøling annet enn at mercury ikke helt inntil 2007 har turt å la de gå på såkalt "lean burn" før kompressorteknologien har vært utprøvd en stund.... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
abbor Svart 18.Januar.2008 Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 Dette burde da importør vite, og i fall ikke - se å få undersøkt SFSBF for deg.... Bare sett i gang og mas,mas,mas,mas,mas,mas.... Hadde du hatt Yamaha hadde du selvfølgelig fått vite om den var kompatibel da du kjøpte den.... Tror nok også Yamaha hadde klart å svare på dette spørsmålet. Yamaha satser på NMEA 2000 og har mange sertifiserte produkter. Jeg har mast en god del på Sande. Hadde mange telefonsamtaler og har 4 mail i innboksen min i fra han som skal ha mest peiling hos Sande. Her er svaret han fikk i fra Suzuki Japan sommeren 2007 på om motorene deres støtter NMEA 2000: It is possible just for DF300 only now, however you can connect to all models down to DF40 from 2008 MY models. However, you need some equipment for the connection and we inform you the equipment by service bulletin later. Dette var samtidig med at Suzuki UK sendte med Lowranceplottere og EP-20 motorinterface sammen med motorene sine som en kampanje og Suzuki USA leverte digitale SMIS instrumenter som kommuniserer med moterene via Lowrance sitt EP-20 interface. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 18.Januar.2008 Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 Hadde absolutt foretrukket suzuki eller yamaha. Har jobbet masse med Mercury, og det er helt greie motorer så lenge de går, men generelt forholdsvis store og bensintørste, spesielt veradoen, som bruker bensin til kjøling. Det gjorde i hvertfall de største 6-erne husker jeg. Hadde absolutt gått for yamaha eller suzuki, men styrt unna både mercury og evinrude hvis det lar seg gjøre. Når det gjelder den nye serie Verado, er det gjort store forbedringer med blandt annet drivstoffforbruket. Nye smidde stempler etc. Se vedlagt link: http://www.kastloss.no/nyheter/article141286.ece Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 18.Januar.2008 Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 Hmm...- det kom da vitterlig masse røk ut av den motoren på bildet det er linket til (Kast loss) - Dette må da være slik ekstra ikkeluktenede 4-takts tobakksrøk... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
chagall Svart 18.Januar.2008 Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 Hmm...- det kom da vitterlig masse røk ut av den motoren på bildet det er linket til (Kast loss) - Dette må da være slik ekstra ikkeluktenede 4-takts tobakksrøk... Det har du jamen rett i `rago`. Nei takke meg til en Optimax eller E-tech. Sitér dette innlegget Link to post
Stoner Svart 18.Januar.2008 Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 Har nylig solgt min båt med 80hk Yamaha 4-t. Den er utrolig støysvak og rimelig i drift, så min erfaring med Yamaha er bare god. Min neste påhenger blir alikevel E-tech. Førstegangsservice på 300t eller 3år! Anbefaler at servicekostnadene legges inn i regnestykket ditt. Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 18.Januar.2008 Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 Hadde absolutt foretrukket suzuki eller yamaha. Har jobbet masse med Mercury, og det er helt greie motorer så lenge de går, men generelt forholdsvis store og bensintørste, spesielt veradoen, som bruker bensin til kjøling. Det gjorde i hvertfall de største 6-erne husker jeg. Hadde absolutt gått for yamaha eller suzuki, men styrt unna både mercury og evinrude hvis det lar seg gjøre. Hva er galt med både evinrude og mercury da? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 18.Januar.2008 Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 Absolutt et poeng å legge inn servicekostnader i sin vurdering, men også viktig å gjøre en vurdering av de enkelte motorers verdifall og da tror jeg nok e-tech kan komme ut som vinner, dog med negativt fortegn? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Daffy Svart 18.Januar.2008 Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 Vel... Dette er vel diskutert før her. (følg linken) Jeg står fortsatt for det jeg sier der Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Reder.n Svart 18.Januar.2008 Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 Kan jeg spørre deg hva som er hyggelig pris på denne motoren på denne tiden av året ? Hei. endelig helg folkens og takk for sist.... Kjøpte motoren før jul,og fekk den for 109900+frakt,med komplett utstyr,dette er naturligvis en motor som går igjennom erling sande systemet ved garantisaker.. Det finnes også en del motorer som ikke er tatt inn av den norske importøren,til gode priser Tok ikke tjansen på å kjøpe motor uten att den hadde gått igjennom den norske importøren,selv om det skal mye til att det skjer noe med suzukien de 3 første åra. Sender nå båt prosjektet snart til lakkering,så skal jeg montere motoren,å endelig få prøve den. Gleder meg som en unge til våren Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 18.Januar.2008 Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 Hei. endelig helg folkens og takk for sist.... Kjøpte motoren før jul,og fekk den for 109900+frakt,med komplett utstyr,dette er naturligvis en motor som går igjennom erling sande systemet ved garantisaker.. Det finnes også en del motorer som ikke er tatt inn av den norske importøren,til gode priser Gleder meg som en unge til våren Gratulerer, syntes prisen var absolutt akseptabel. Holdt med deg i å ta den gjennom Erling Sande systemet. Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 18.Januar.2008 Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 Sender nå båt prosjektet snart til lakkering,så skal jeg montere motoren,å endelig få prøve den.Hva slags båt er dette da?Ville nok også gått gjennom Sande Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
rago63 Svart 18.Januar.2008 Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 .........Nei takke meg til en Optimax eller E-tech. ........ Yesss! I simply love the smell of two-strokes in the mornin´....... it smells like......-like Victory!! Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Reder.n Svart 18.Januar.2008 Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 Hva slags båt er dette da?Ville nok også gått gjennom Sande Jeg har en skibsplast 655 2001 mod Båten gikk på land i 30 knop,da den ble stjelt av e kar i fylla,ble da solgt fra et forsikringsselskap til en mann som aldri hadde verken tid eller kunnskap om båt..... November 2006 ble jeg eiger av båten,og nå over ett år med glassfiber støv og kløe er den snart klar!!!! Skal jaggu bli godt å komme seg på bøljan blå Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 18.Januar.2008 Del på Facebook Svart 18.Januar.2008 Føles godt da tenker jeg... Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
ynroenn Svart 25.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Januar.2008 Da er valget tatt og kontrakt skrevet. Suzuki df140 2008 modell og ny hydraulisk styring. Takk for alle gode innspill i denne tråden Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 25.Januar.2008 Del på Facebook Svart 25.Januar.2008 Da er valget tatt og kontrakt skrevet. Suzuki df140 2008 modell og ny hydraulisk styring. Takk for alle gode innspill i denne tråden Grattis med flott motor. denne motoren er en ren båtmotor. Lavere vekt en 115 og 90, som også er en bilmotor. Suzuki Baleno. Hadde min 2003 115 hk i 3 år. En fantastisk motor. Huske 1 ting, sjekk om den går før du prøver å starte. Så rolig er den. Grattis Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
chagall Svart 25.Januar.2008 Del på Facebook Svart 25.Januar.2008 Da er valget tatt og kontrakt skrevet. Suzuki df140 2008 modell og ny hydraulisk styring. Takk for alle gode innspill i denne tråden Jeg må selvfølgelig Gratulere `ynroenn`med ny motor. Håper 4-takteren svarer til forventningene og at du ikke savner lyden og den " gode lukten" av en ekte 2-takter. Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 25.Januar.2008 Del på Facebook Svart 25.Januar.2008 Gratulerer Ynroenn Nå blir jeg nesten litt misunnelig her altså Fikk du bra innbytte for den gamle da? Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Maximus Svart 26.Januar.2008 Del på Facebook Svart 26.Januar.2008 Hei. Grattulerer med ny flott motor, denne blit du å få mye glede av Har en slik 2005 modell, bare en ting å si kjempe motor Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 26.Januar.2008 Del på Facebook Svart 26.Januar.2008 Gratulerer Jeg forventer du blir meget fornøyd og er du som meg vil du IKKE savne hverken lyden eller lukten av 2-takter. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
ynroenn Svart 26.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Januar.2008 Takk for gratulasjoner Gleder meg som en unge til våren, og håper at savnet etter totaktsoljen ikke blir alt for stort! (Har jo videosnuttene Daffy har lagt ut med samme båt/yamaha 130 2-t å ty til dersom abstinensene blir for stor )Selv om jeg har konvertert fra 2-takt til 4-takt lover jeg på heder og ære at jeg skal fortsette å behandle svorne 2-takt tilhengere med nødvendig ydmykhet og respekt (hehehe). Neida, jeg ser absolutt mange fordeler med moderne to-taktere, og har tenkt mye frem og tilbake. Men etter nøye overveielse ut i fra mitt bruksområdet falt altså valget på 4-takt. Har fått en brukbar innbyttepris hos forhandler, med forbehold om at jeg kan selge den gamle motoren for en høyere pris privat (som du foreslo Mouche). Uansett, gleder meg til å (ikke) høre den nye motoren på tomgang til våren Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 27.Januar.2008 Del på Facebook Svart 27.Januar.2008 Takk for gratulasjoner stor )Selv om jeg har konvertert fra 2-takt til 4-takt lover jeg på heder og ære at jeg skal fortsette å behandle svorne 2-takt tilhengere med nødvendig ydmykhet og respekt (hehehe). Neida, jeg ser absolutt mange fordeler med moderne to-taktere, og har tenkt mye frem og tilbake. Uansett, gleder meg til å (ikke) høre den nye motoren på tomgang til våren Hei igjen, `ynroenn`. Hyggelig at du tenker på oss "svorne 2-takttilhengere" og håper at du ikke glemmer din gamle "trofaste", når du skal justere ventiler, skifte registerreim/kjede, skifte olje, etc.på din 4-takter. Allikevel, lykke til med din nye motor. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 27.Januar.2008 Del på Facebook Svart 27.Januar.2008 Du må huske å fortelle om hvordan det gikk med salget av din gamle motor, om du solgte privat eller ikke og hvor mye bedre du da kom ut av det. Mye å lære av sånt for alle! Lurer egentlig litt på hvor ofte man justerer ventiler og skifter registerrem (har den det?), men neppe noen ukenlig affære! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.