ynroenn Svart 29.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 Takk for det. Det skal jeg gjøre Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 29.Januar.2008 Del på Facebook Svart 29.Januar.2008 Da skulle du kanskje hatt enda en 10-12 hk utover de 140 for å komme på høyde med den gamle, gode 115.... Hva slags utveksling var/er det på den? Regner med at det er samme som min? Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
ynroenn Svart 30.Januar.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2008 Tror nok det, men er litt usikker på hva den eksakte utvekslingen er. ER imidlertid ganske sikker på at yamahaen kjører på lettere gir enn suzukien. Suzukien har jo, som noen har påpekt, kommet meget bra ut i akslerasjonstester, der den har slått båte 4-taktere og 2-taktere med god margin. Tror dette i stor grad skyldes stort motorvolum/lav utveksling som muliggjør en propell med større diameter, som igjen visstnok skal være gunstig for akslerasjonen. Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 30.Januar.2008 Del på Facebook Svart 30.Januar.2008 (redigert) Huff og huff.... Da skulle du kanskje hatt enda en 10-12 hk utover de 140 for å komme på høyde med den gamle, gode 115.... - Dette var nok bare en litt munter påstand for å "skremme" ynroenn litt med nykjøpet, Daffy.... Ellers har du i utveksling på din 26/13 - (2.00) samme som 115, ja - Ellers har ikke Yamaha motorer som kan direkte sammenlignes med DF 140, de mangler en 4-T på 130-135 hk.... Edit; Yamaha F115 har 28/13 - (2,15) F150 har 28/14 - (2,00) Begge med maksturtall 6000 o/min Redigert 30.Januar.2008 av rago63 (see edit history) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
ynroenn Svart 3.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2008 Da ble båten sjøsatt i går, så jeg skylder dere en liten oppdatering. Begynte på innkjøringen i går og det var mildt sagt en positiv opplevelse Har foreløpig bare kommet til tden "tredje timen" og bare hatt den på 3/4 gass (4000rpm) foreløpig. Er jo spent på hvordan propellen passer (14x23, ikke så mye som det høres ut siden utvekslingen er på 2,59:1) når jeg får testet den på fullt. Bør nå ca. 6000rpm. Her er erfaringene så langt: 1400 rpm: 5,6knop og nesten ikke noe lydnivå. 3000 rpm: 14-15 knop, akkurat så den går i plan! (den gamle yamahaen med 5600rpm WOT måtte opp i 4500rpm for å plane) 4000 rpm: ca 25 knop. I forhold til den gamle yamahaen er det et merkbart bedre skyv fra bunnen av, og båten akslererer vesentlig raskere. NEste tur blir på onsdag, så da får jeg teste den på WOT i noen korte perioder for å sjekke om jeg har truffet med propellen (har uansett tenkt å bestille en stålpropell fra US, vil bare være sikker på størrelse først) Ellers så kan det legges til at byttet til hydraulisk styring også var en positiv opplevelse. En HELT annen kjøreopplevelse! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.