Jump to content

Noen som har erfaring med Stem to Stern i USA?

JonnyBoy

Recommended Posts

I forbindelse med motoroverhaling, har jeg bestilt en del pakninger fra Stem to Stern i USA.

Bestillingen ble gjort på nettet den 16. desember. Sendte samtidig mail for å få avklart fraktkostnader, men fikk ikke noe svar. Prøvde igjen noen dager senere - still nothing.

Den 8. januar ble beløpet trukket fra kredittkortet, og jeg sendte på nytt en mail der jeg ba om sendingsnummer.

Har fortsatt ikke fått noe svar, og nå sitter jeg her og lurer på om det i det hele tatt kommer noen pakninger? De siste dagene har jeg heller ikke kommet inn på nettsiden deres (www.stemtostern.com), så jeg får ikke sjekket om det er noen

forandring på ordren.

Er ikke store beløpet det er snakk om (370 dollar), men det er litt irriterende å ikke vite om (eller når) varene kommer. Jeg har jo bruk for disse pakningene for å gjøre ferdig motoren.

Det var kanskje en tabbe å ikke sende en forespørsel på mail først, men vanligvis er ikke dette et problem med amerikanske firma. Pleier alltid å få en tilbakemelding på mail med fraktkostnader og spørsmål om de skal fullføre ordren.

Syns det er veldig "u-amerikansk" å ikke svare på mail, vanligvis har de et servicenivå vi bare kan drømme om i Norge. Begynner å lure på om det er et useriøst firma jeg har handlet hos.

Er det noen andre har handlet med dette firmaet, og har positive eller negative erfaringer dere kan dele med meg?

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Her er rapport fra en annen med dårlig erfaring:

http://www.ripoffreport.com/reports/0/272/RipOff0272252.htm

Og her er noen til:

http://www.ripoffreport.com/searchresults....p;Search=Search

Ser dårlig ut det her. Kanskje du likegodt burde se deg om etter deler fra en annen plass med en gang. Ellers kan det nok være en ide å sjekke på nettet når en har tenkt å handle med firmaer en ikke har erfaring med, for eksempel her: http://www.ripoffreport.com/

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

• 2 måneder senere...

På tide å hente denne tråden frem igjen.

Som nevnt over, ble jeg svindlet av en amerikansk nettbutikk som ikke sendte varene jeg bestilte.

Jeg tok derfor utgangspunkt i kredittkjøpsloven § 8, og klaget Stem To Stern inn for kredtittgiver (dvs Sparebanken Vest / Mastercard)

Det tok noen måneder før klagen ble behandlet, men hele beløpet er nå tilbakeført til min konto. :smiley:

Syns det er betryggende å se at systemet virker, og det gir meg (og andre) en trygghet på at man ikke er rettsløs selv om man handler i utlandet.

Redigert av JonnyBoy (see edit history)

Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk

Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel

Prøvde å bestille no motorpakninger og bolter derfra i høst. Sendte mailer med forespørsler, fikk god hjelp og raske tilbakemeldinger. La inn bestilling med samtlige delenr og tilslutt mitt kredittkortnr (bruker aldri VISA på nett). Ba om en ordrebekreftelse samt en "shipping confirmation" så jeg kunne følge pakka hjem og ha en viss anelse om tid for ankomst..

Fikk aldri noe svar igjen !!!!

Sendte sikkert 20 emails, den ene mere forbannet og instendig enn den andre men aldri en eneste respons. Heldigvis har det heller aldri blitt trukket noe fra kredittkortet heller.

Dette var et tildels godt anbefalt sted å handle deler fra, de fikk godt skussmål både fra norske og amerikanske kunder.. plutselig har de altså gått totalt i oppløsning.

STYR UNNA stemtostern.com !!!

Edit : Legger til at jeg også prøvde å ringe dem.. mange ganger og til forskjellige tider. Ikke et eneste svar utenom voicemail !

Redigert av bmhe (see edit history)

.

.

bmhe

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...