Jump to content

White Shark 175


Lingefan

Recommended Posts

Søkte etter lignende tråd, men fant ingenting om denne båten her inne.

 

Noen som har erfaringer rundt White Shark 175? Skal gjøre ca 40 knop med 115hk. Men hvordan er sjøegenskapene og holdbarheten?

 

Synes de er meget stilige på sin størrelse.

 

Eksempel på båt:

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...pos=1&tot=5

 

Mvh

Lingefan

Lingefan

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Har hatt en WS175 m/115hk Johnson to-takter i syv år og var meget fornøyd med den. Solidere båt i den størrelsen skal du lete lenge etter, men 17,5 fot er og blir 17,5 fot så klart at i motsjø vil den være litt hard/slå noe. Solgte båten i fjor sommer og den var solgt i løpet av en time fra den ble lagt ut på Finn og tilprisantydning.

Jeg synes også at båten er tøff, kanskje den tøffeste båten i sin størrelse. Alle påstår at den gjør 40 knop med en 115hk, men tror 37/38 er riktigere.

Flott båt å f.eks fiske fra da den er meget sidestabil som skldes kombinasjon av vekt, god bredde og forholdsvis moderat v-bunn.

Har kjørt båten i all slags vær og alltid følt med veldig trgg i den, samme har familien både kone og barn!

 

Eneste jeg egentlig var litt misfornøyd med var at den kun hadde tre kryssolt og at disse var veldig små, forøvrig var/er kvaliteten på båten/utstyret helt topp.

Når det gjelder motor så ville jeg selv ikke kjøpt en Ficht fra 1999!

 

Tidligere var det Fischemarin som importerte båtene og derfor hadde de alltid Johnson/Evinrude motor nå er de utstyrt med Yamaha-motorer. Seahorse Marina på Tjøme er vel importør av båtene nå så vidt jeg vet.

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...