Jump to content

Hvordan fjerne dekorstriper på gelcoat.

gruff

Recommended Posts

Jeg har en del dekoerstriper på overbygg og skrog (snobberand i vannlinja), dette er av typen pålimt og det sitter som bare f....  Har prøvd med høyttrykkvasker (og da mener jeg skikkelig HØYT trykk + skikkelig VARMT vann, men det bare krølla seg litt her og der, og satt stort sett like fast.  Men det må vel finnes en måte å få dette vekk uten å bruke vinkelsliper???

Av et skiltfirma fikk jeg låne en dampkjele hvor varm damp ble ledet ut gjennom slange til en varmepute i enden. (så ut som en støvsuger). La denne puten oppå dekoren og denne løsnet greit. På denne måten fjernet jeg ca 20 meter med blå 15 år gammel stripe fra min gamle Draco. Varmepistol kan lett ødelegge gelcoaten og denne varmeputen varmet opp underlaget på en jevn måte. Jeg ble fortalt at det var denne metode "proffene" i skiltindustrien brukte. Lykke til...

• 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

3M har en slik du monterer på drillen, ser ut so en gummi disk ca en cm bred og 7-8cm i diameter, dem fungerer, brukt de selv på masse biler og en gang på båt . mener biltema også har en til en billig penge:smash:

3M skiva koster (i sett på 2) ca 350 penger.  Den fungerer veldig bra.  Biltema sin koster 29.90/stk.  Fungerer like bra, lukter bedre.  Eter å ha prøvd ganske mange kjerringråd, mener jeg dette er den beste metoden for fjerning av dekorstriper.

Gjorde dette for et par uker siden. Brukte varmluftpistol, synes det var veldig effektivt.

Så di hadde en på clas ohlson til rundt 300 kr, sikkert ikke beste kvalitet men holder nok helt fint. Bare å blåse på stripa og dra av.  

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...