Jump to content

Bensin i Ålesundsområdet.

Kasund

Recommended Posts

Hei.

Eg held til rett utanfor Ålesund, Valderøya nærmare bestemt.

Og eg lurer litt på kvar eg får tak i billigast mulig bensin til båten nærmast mogleg.

GPS'n sa at der var fylling i Geilevika på Godøya. Samt at eg har sett det har blitt fyllt bensin på kaia nedom Remvik og standal.

Så er det nokon som har erfing med kvar eg kan fylle rimelig?

-Kim-

Vaktmester på ny Beneteau Antares 650

Fylle bensin på båten rimelig..... :confused: Vel i det aktuelle/ nevnte området synes jeg mer det virker som et spørsmål om hvor man i det hele tatt får fyllt bensin fra kai-anlegg. Jeg har feriehus på Sunnmøre og har stort sett kjørt rundt over alt Mellom Ålesund og Stadt og fjordene innenfor (fra Runde i Nordvest, Kvamsøya, Riste og Stadt i Sørvest til Tafjord og Geiranger i Øst. Det er jammen ikke mange plassene man får fyllt bensin nede vei kai. Jeg erfarer ofte og måtte bære bensinen noen hundre meter på kanner.

Jeg fyller imidlertid alltid full tank når jeg er innom Ålesund (har BunkerOil kort) eller Ulsteinvik (vanlig bank kort). BunkerOil er stort sett rimelige på pris, men det er ikke alltid de ved Ulsteinvik.

Båtbensinen er dyrere... kjøper du på bensinstasjon har de ofte billigere priser i helgene er min erfaring her i Ålesund. Bunkeroil ligger knapt 5 min fra Steinvågsundet

Som nevnt i mitt innlegg erfarer jeg også at "båtbensinen" fra kai ved Ulsteinvik er noe dyrere en tilsvarende til bil på bensinstasjon i det samme området. Jeg har imidlertid erfart at bensinprisen på BunkerOil ved Ålesund er ganske rimelig og omtrent som "bilbensinen" i Ålesund.

Bunkeroil bli vel i Skarbøvika der?

Nokon som veit prisen på bensin der i forhald til bensin på bensinstasjonane?

Med Bunker Oil - kortet får du 80 øre rabatt pr. liter på pumpeprisen (på regninga som du får i posten ved månedens utløp). Og pumpeprisen er allerede i utgangspunktet lavere enn på "vanlige" bensinstasjoner.

Kortet kan du også bruke til å fylle bensin eller diesel på bilen din, på stasjonen på Gåseid hvis du er på de trakter likevel.

• 2 uker senere...
Med Bunker Oil - kortet får du 80 øre rabatt pr. liter på pumpeprisen (på regninga som du får i posten ved månedens utløp). Og pumpeprisen er allerede i utgangspunktet lavere enn på "vanlige" bensinstasjoner.

At Bunker Oil alltid var rimelige på pumpeprisen har jeg fått med meg til tross for at ikke har fyllt så ofte der. Har ikke vært klar over at de visstnok alltid skal ha laveste pumpepris i området (har de det?), men at de blant de billige - joda.

Det som er mer flaut er vel at jeg helt har glemt og de siste årene deretter ikke lagt merke til de 80 ørene med rabatt på fakturaen.... :blush:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...