Fanafjord Startet 20.Januar.2008 Link til dette innlegget Startet 20.Januar.2008 (redigert) Finnes det offentlig tilgjengelig sjøsettingsrampe i Bergen mellom sentrum og Os? Ønsker å sjøsette 19 foteren fra henger bare for et døgn. Jeg vet det er en i Os. Men er det ellers noe? Rundt Fana eller Flesland? Finnes det noe kommunalt eller eventuell båtforening som ikke tar seg betalt så veldig mye? Kran er vanligvis et par tusen kroner med en gang. Fanafjord Redigert 20.Januar.2008 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Kjell E Svart 20.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2008 Fanafjord, det er noen tips i denne tråden. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Fanafjord Svart 20.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2008 Takk! Der var det noen gode tipps. Jeg brukte søkefunksjonen men fant ikke denne... Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Tugman Svart 20.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2008 Rett på utsiden av straume broen er det en rampe, om den er offentlig vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 20.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2008 Hvis det er du som er eier av Fanafjord/Tuborg så kjenner jo du til den på Straume, mener den båten står på land der. Sitér dette innlegget Link to post
Saphir Svart 20.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2008 Jeg har brukt rampen ved Straume bro noen ganger, Den er helt grei. Den er litt skjev og ikke så bratt. Velger du å bare kjøre uti til dekkene er i vann, bør du være litt obs fordi det er ikke så dypt akkurat der. Jeg har båten min i området og jeg har sett mange som sjøsetter hengerne sine der :nono: Sikkert på grunn av forholdene der, men det er ingen grunn for det etter min mening. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 21.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2008 Rampa ved Straume bru er offentleg, har eg høyrt. Kjapp Marina i Dolviken har òg rampa, men den er sperra med bom. Kostar nok litt å få sjøsetta der. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 22.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 Takk for gode tipps. Skal sjekke ut Straume / Dolviken i morgen. @ Frøken Fryd: Nei eier ingen Fanafjord/Tuborg... Nick er bare på grunn av at jeg bor i Fana. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Sistestyrmann Svart 23.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2008 I "gamle dager" brukte vi fergelemmen/rampen i Alvøen på flo sjø. Men tror nok strømmen er koblet fra nå, det er jo noen år siden Bjorøy fergen sluttet å gå . Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 23.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2008 Men tror nok strømmen er koblet fra nå, det er jo noen år siden Bjorøy fergen sluttet å gå . Ikke bare er strømmen koblet fra, selve rampen er fjernet. Men fergen Bjorøy kom tilbake i fjor og ligger nå på sin gamle plass. Sitér dette innlegget Link to post
Christian O Svart 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Hei er det noen som vet om en rampe i Os? Vet Fanafjord vet om ett sted, men det hadde vært fint å vite hvor :) Sitér dette innlegget Link to post
ElGapitan Svart 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Er rampe i Lysefjorden, på Nordstraumen. Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Liiiten avsporing men noen som vet om rampen ved klokkarvik kai er åpen/gratis å bruke? Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
blia Svart 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Liiiten avsporing men noen som vet om rampen ved klokkarvik kai er åpen/gratis å bruke? Er en på Glesvær som koster en 50 lapp pr gang. Ikke langt unna Sitér dette innlegget Link to post
fredsjo Svart 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Den er det og en sum du kan betale for å bruke den fritt hele året.. Kan vippses over :) Sitér dette innlegget Link to post
TB22 Svart 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 (redigert) Glesvær er for langt unna. Skaganeset her Den er det og en sum du kan betale for å bruke den fritt hele året.. Kan vippses over :) Den linjen skjønte eg ikke.. Hehe, fint om du skriver det slik at jeg får det inn med t-skje eller sugerør Redigert 5.Mai.2016 av TB22 (see edit history) Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Taskeladden Svart 5.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 iflg dette: http://www3.bergen.kommune.no/BKSAK_filer/bksak%5C0%5CVEDLEGG%5C2010045801-2674980.pdf på side 7 står det at det skal være en offentlig tilgjengelig rampe på hjellestad kai :) -Chris Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
fredsjo Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 Glesvær er for langt unna. Skaganeset her Den linjen skjønte eg ikke.. Hehe, fint om du skriver det slik at jeg får det inn med t-skje eller sugerør Hehe, litt klønete skrevet. Du kan betale en viss sum for å bruke rampen fritt året rundt. Betaling kan gjøres via DNB sin betalingstjeneste, VIPPS. :) Sitér dette innlegget Link to post
Vosso63 Svart 6.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2016 (redigert) Jeg vil anbefale rampa innerst i Florvåg på Askøy. Den er åpen alltid, og den innerste delen av Florvågen er skjerma for all vind og all sjøgang fra passerende båter. Florvåg er sannsynligvis en av Vestlandets mest beskytta havner, gjennom alle tider. En kan jobbe, rygge med tilhengeren, styre og bale med tauverk og motor og alt det andre stashet fullstendig uforstyrra, og hellinga ned mot sjøen er upåklagelig. Redigert 6.Mai.2016 av Erik AN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.