Jump to content

Sjøsetting (rampe) i Bergen? Noen som vet?

Fanafjord

Recommended Posts

Finnes det offentlig tilgjengelig sjøsettingsrampe i Bergen mellom sentrum og Os? Ønsker å sjøsette 19 foteren fra henger bare for et døgn. Jeg vet det er en i Os. Men er det ellers noe? Rundt Fana eller Flesland? Finnes det noe kommunalt eller eventuell båtforening som ikke tar seg betalt så veldig mye? Kran er vanligvis et par tusen kroner med en gang.

Fanafjord

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Takk! Der var det noen gode tipps. Jeg brukte søkefunksjonen men fant ikke denne...

Jeg har brukt rampen ved Straume bro noen ganger, Den er helt grei.

Den er litt skjev og ikke så bratt. Velger du å bare kjøre uti til dekkene er i vann, bør du være litt obs fordi det er ikke så dypt akkurat der.

Jeg har båten min i området og jeg har sett mange som sjøsetter hengerne sine der :nono: Sikkert på grunn av forholdene der, men det er ingen grunn for det etter min mening.

Takk for gode tipps. Skal sjekke ut Straume / Dolviken i morgen.

@ Frøken Fryd: Nei eier ingen Fanafjord/Tuborg... Nick er bare på grunn av at jeg bor i Fana.

• 8 år senere...

Glesvær er for langt unna. Skaganeset her

Den linjen skjønte eg ikke.. Hehe, fint om du skriver det slik at jeg får det inn med t-skje eller sugerør  :giggle:

Hehe, litt klønete skrevet. Du kan betale en viss sum for å bruke rampen fritt året rundt. Betaling kan gjøres via DNB sin betalingstjeneste, VIPPS. :) 

Jeg vil anbefale rampa innerst i Florvåg på Askøy. Den er åpen alltid, og den innerste delen av Florvågen er skjerma for all vind og all sjøgang fra passerende båter. Florvåg er sannsynligvis en av Vestlandets mest beskytta havner, gjennom alle tider. En kan jobbe, rygge med tilhengeren, styre og bale med tauverk og motor og alt det andre stashet fullstendig uforstyrra, og hellinga ned mot sjøen er upåklagelig.

Redigert av Erik AN (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...