Jump to content

Edit History

Nondeju

Nondeju

 

Fant en fra Biltema som passet 2J og 2G-en!

Kjøpte filter på Eik Maskin, Fram PH8A, og sammenlignet den med filtrene på Made In Kina AS.

 

Biltema oljefilter art nr 50-653. Halvparten av prisen.

 

Det var ingen kjølevæske synlig i motoren (lover arbeid), så fylte etter vann, med glykol og sjekket oljenivå.

Oljen så fin ut og vår akkurat på minstemålet.

1919819947_peilpinneniva.jpg.4cbaa1a7cc4e66f4194432c3158ac3d8.jpg

 

 

Så koblet motoren til batteriene og gikk gjennom prosedyren. 

Startet tvert!

Jeg ville se om noe olje kom ut før jeg skulle fylle gullet på den.

1879477070_oljefiltersommer2022.jpg.6e79e4577802ad4828ae693d6c9c2456.jpg

Der, hol i filteret. Rett og slett den billigste skaden jeg kunne tenke meg.

Så, ny filter og olje.

Men, motoren stoppet ikke med koblingshendelen....bare tomgang.

Siden båten står på land ville jeg ikke at den ble varm og trykket hånden foran luftinntaket....falsk luft....motoren slo seg ikke av..eh...

Så jeg måtte vrenge av luftingen på lokken for å kunne vri dem 90 grader. Flaks at dem var plast, og gammel, så en gikk rett av.

lufteslange.jpg.e01029662c2459e542c34a196b4ead66.jpg

De var helt i veien, så de ble aldri berørt. Det kan bety at motoren startet bra på batteriene (som den gjorde nå ). Men hvordan fikk han slått av den da?

Ser ikke bort fra at jeg har oversett noe.

2J-en høres aldeles bra ut. Ingen ulyder, og bra oljetrykk fra en rusten mano. Kanskje bytte ut med en giver? En slik mano er antagelig svindyr.

1440848028_oljetrykk.jpg.a2771f3f3c47906bc2e311827d45a292.jpg

 

Bra begynnelse.

 

J.

Nondeju

Nondeju

 

Fant en fra Biltema som passet 2J og 2G-en!

Kjøpte filter på Eik Maskin, Fram PH8A, og sammenlignet den med filtrene på Made In Kina AS.

 

Biltema oljefilter art nr 50-653. Halvparten av prisen.

 

Det var ingen kjølevæske synlig i motoren (lover arbeid), så fylte etter vann, med glykol og sjekket oljenivå.

Oljen så fin ut og vår akkurat på minstemålet.

1919819947_peilpinneniva.jpg.4cbaa1a7cc4e66f4194432c3158ac3d8.jpg

 

 

Så koblet motoren til batteriene og gikk gjennom prosedyren. 

Startet tvert!

Jeg ville se om noe olje kom ut før jeg skulle fylle gullet på den.

1879477070_oljefiltersommer2022.jpg.6e79e4577802ad4828ae693d6c9c2456.jpg

Der, hol i filteret. Rett og slett den billigste skade jeg kunne tenke meg.

Så, ny filter og olje.

Men, motoren stoppet ikke med koblingshendelen....bare tomgang.

Siden båten står på land ville jeg ikke at den ble varm og trykket hånden foran luftinntaket....falsk luft....motoren slo seg ikke av..eh...

Så jeg måtte vrenge av luftingen på lokken for å kunne vri dem 90 grader. Flaks at dem var plast, og gammel, så en gikk rett av.

lufteslange.jpg.e01029662c2459e542c34a196b4ead66.jpg

De var helt i veien, så de ble aldri berørt. Det kan bety at motoren startet bra på batteriene (som den gjorde nå ). Men hvordan fikk han slått av den da?

Ser ikke bort fra at jeg har oversett noe.

2J-en høres aldeles bra ut. Ingen ulyder, og bra oljetrykk fra en rusten mano. Kanskje bytte ut med en giver? En slik mano er antagelig svindyr.

1440848028_oljetrykk.jpg.a2771f3f3c47906bc2e311827d45a292.jpg

 

Bra begynnelse.

 

J.



×
×
  • Create New...