ares Startet 22.Januar.2008 Link til dette innlegget Startet 22.Januar.2008 (redigert) Er det noen som kjenner til hvor man kan kjøpe klistermerke med symbol for baupropell,dusj o.l Redigert 22.Januar.2008 av ares (see edit history) Sitér dette innlegget Ares Link to post
my lady Svart 22.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 (redigert) HAR DU PRØVD HOS MARITIM ELLER SEASEA PÅ RUD Redigert 22.Januar.2008 av my lady (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 22.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 Og så kommer det et spørsmål fra meg som jeg håper ikke blir tatt ille opp. Hvorfor i huleste skal man ha klistremerke som indikerer at her er det baugpropell? Har nemlig lagt merke til at mange nye båter har dette. Sitér dette innlegget Link to post
pappegoye Svart 22.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 Ben Sin: På større båter, dvs fraktskip og tankere o.l. er dette påbudt. Og når man kjøper en baugpropel, følger det som regel med klistremerker i pakka, dette er også kjekt i forhold til feks bading rundt båten, så man ikke stikker føtter og andre ting inn i propellen... Sitér dette innlegget All min sjø-erfaring bygger på opplevelser i Kragerøskjærgården, dvs litt båtfolk og mye folk i (pappas) båt Link to post
Ben Sin Svart 22.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 Ben Sin:På større båter, dvs fraktskip og tankere o.l. er dette påbudt. Det er greit. Og når man kjøper en baugpropel, følger det som regel med klistremerker i pakka, dette er også kjekt i forhold til feks bading rundt båten, så man ikke stikker føtter og andre ting inn i propellen... Mulig det er et godt argument.... I min omgangskrets putter vi sjelden armer og bein inn i ukjente hull. Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 22.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 Hvorfor i huleste skal man ha klistremerke som indikerer at her er det baugpropell? Uten klistremerke er det jo nesten ingen som kan se at man har baugpropell. Da måtte den jo kjøres både i tide og utide. Forresten - kanskje en forretningside å lage og selge slike? Hører at de som selger kakebokser med radardekaler på har gode tider Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Sleipner93 Svart 22.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 Hvorfor i huleste skal man ha klistremerke som indikerer at her er det baugpropell? Har nemlig lagt merke til at mange nye båter har dette. Vise at man har fin båt med baugpoprell? :confused: Sitér dette innlegget Link to post
Gas Svart 22.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 (redigert) Fy flate her er mye misunnelse ute og går Redigert 22.Januar.2008 av GAS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pappegoye Svart 22.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 Fint å se at så mange tenker på sikkerheten først..... eller.....? Sitér dette innlegget All min sjø-erfaring bygger på opplevelser i Kragerøskjærgården, dvs litt båtfolk og mye folk i (pappas) båt Link to post
Sleipner93 Svart 22.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 Joda, jeg mente jo det litt over på spøk da. Men jeg antar at klistremerkene er for sikkerhet. Og som du sier er det påbudt på større fartøyer. Men, hvem er det som bruker baugpropell eller for den saks skyld hovedpropell når noen bader rundt båten? Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 22.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 Jeg har iallefall symboler på alle mine brytere, enda jeg ikke har noen andre propeller enn den bak. Jeg har hatt båten en sesong så jeg kjenner ikke til alle bryterene enda. Jeg ser på tegna hver gang jeg skal bruke noe. Men det hender det blir let-ogprøv-metoden, noe som gir resultater av at både vifter og vinduspusser starter istede for lanterner, og motsatt! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
CB. Svart 22.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 I min omgangskrets putter vi sjelden armer og bein inn i ukjente hull. Du er kanskje fortsatt gift ..... kunne ikke dy meg Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Odd Thomas Svart 22.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 Betyr det at hvis jeg går ut i garasjen og leter frem mine propellmerker, så er dette salgsvare på denne tråden? Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 22.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 Odd Thomas: Du kan jo begynne med en IM til ares. Contraband: Du har rett. Sitér dette innlegget Link to post
Ojda Svart 22.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 Er det noen som kjenner til hvor man kan kjøpe klistermerke med symbol for baupropell,dusj o.l Et lite spørsmål før de parterer deg og mater deg til fiskene ;-) Er det små klistremerker til å klistre på/over betjeningsbrytere du er ute etter, eller er det varselsmerke til å lime i bauen over baupropellen Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
ares Svart 22.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 ".........klistermerke med symbol for baupropell,dusj o.l" "Et lite spørsmål før de parterer deg og mater deg til fiskene ;-) Er det små klistremerker til å klistre på/over betjeningsbrytere du er ute etter, eller er det varselsmerke til å lime i bauen over baupropellen" Det er symbolmerker som skal være der jeg ønsker å markere noe f.eks. dusj på badeplattform ,varselmerke til å lime over baupropellen, og for å merke diesel og ferskvann påfylling. Sitér dette innlegget Ares Link to post
ares Svart 22.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 "Vise at man har fin båt med baugpoprell? " Innleggene i denne tråden viser hvor lite kunnskap det er vedr. merking. Sitér dette innlegget Ares Link to post
Tine IV Svart 22.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2008 Fy flate her er mye misunnelse ute og går Det kan jo ikke være noe annet , men men ikke så lett alt tingen bestandig . Har nevnt noen ganger i havna da dem "store" gutta skal bruke krana på nybåtane sine , at det kansje kunne vært lurt med et klistremerke ( bilde av en krok ) der stroppane skal være . Da kan du spare deg for mye opp å ned kjøring før du finner rett løftepunktet , men da for du som regle bare et surt tryne tilbake også noe sånt som . Hva i svarte skal jeg med det , men ser da ut som det kunne vært lurt mange ganger . Er noen som kjører den krana opp å ned så mange ganger før dem treffer at det er tydlig at det kunne trengs noen klistremerker ja . Kunne tenkt meg slike propellmerker jeg også , blir jo så mye mobba etter at jeg fikk på kakeboxen i targa'n . Så kunne vært artig med to stk propell merker også , da hadde dem fått enda mer å slenge med leppa om . Mye rart rundt omkring , fikk høre så mange slengbemerkninger når jeg skulle montere kakaboksen . Men det som er litt artig , er at den som slang mest med leppa holder på å montere en nå . Fant ut at radar var kjekt når tåka kom , eller når sikten er dårlig . Men som det blei sagt her , missunnelse det er en farli sykdom . Kan ikke folk kjøpe og montere på det dem vil , uten å at enkelt skal slenge dustete bemerkninger med en gang . Begynner å bli litt lei av dustete bemerkninger , så har begynt å svare dumt tilbake . Hadde jo en som var innom kaffeklubben på fredag , han hørte det vare noen av oss som skulle utpå i helgen . Jøss skal dere utpå , helt til gjestehavne eller også kom han med en god latter . Neidag svarte jeg , vi skal helt til Holmestrand , men vi bruker nå iværtfall båten vi da . Det syns jeg er ok , ikke hvor langt vi skal hele tia . Det å bruke båten som jeg syntes er fint , for meg er det nesten det samme hvor jeg ligger , bare jeg er ombord i skuta å koser meg . Ok nok om det .......... Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
NilsPils Svart 23.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2008 Dere kan klistre på så mye dere vil for meg! Men ingen klistremerker skal komme på mine båter (bortsett fra obligatorisk lite "Skøyen Båtforening"). Har spesielt sett meg lei på Redningsselskapets STOOORE medlemsmerker og registreringsnummere. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Oteren Svart 23.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2008 at det kansje kunne vært lurt med et klistremerke ( bilde av en krok ) der stroppane skal være . Da kan du spare deg for mye opp å ned kjøring før du finner rett løftepunktet Ved ilandsetting i høst ble det satt på noen mikroskopiske trekantete merker oppunder fenderlista, dette sikrer et sikkert og raskt løft neste gang. Forøvrig er det merket ved dieselpåfylling, vann, septikoppsug......har ennå ikke fylt feil.... Kan jo rette en forespørsel til Scand hvor de får disse symbolene fra, evnt om de har noen de kan kvitte seg med. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 23.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2008 Hei Skilthuset i Kristiansand lager stadig klistermerker til med symboler som mangler på kraner, lifter mm. Send en mail med bilde av merkene du vil ha, størrelse og farge (refleks?) og spør om pris. Ellers regner jeg med at det blir rimeligere hvis du kan skaffe dem fra en propelleverandør. For merking av brytere ol finnes det små skrivere for å skrive på merketape direkte fra pc. Da kan du lage de tekster og symboler du måtte ønske. Sikkerhetsmerking er et stort kapittel innen standardene for maskiner og utstyr, og de spesifikke reglene for båt kan jeg ikke. Generelt skal alle ting som kan medføre fare merkes slik at brukere og andre blir klar over den potensielle faren og kan ta forholdsregler. Hvis leverandøren av en båt kan regne med at det bades rundt båten uten at baugpropellen er sikret mot kjøring, regner jeg med at han er pliktig til å merke den som en potensiell fare. Etter overtakelsen vil det være eierens ansvar å vedlikeholde merkingen. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
HomerSimpson Svart 23.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2008 (redigert) Det er helt utrolig!! Man kan ikke stille ett spørsmål uten at bedrevitere skal kommentere. Alle er forskjellige, kan man ikke bare respektere dette? Om noen vil markere baugpropell etc. er vel dette ikke noe andre har noe med. Skal det fortsette sånn, vil snart ikke vanlige folk tørre å legge inn innlegg i frykt for å bli sjikanert. :nono: Hadde trådstarter ville ha vår kommentar anngående merking av baugpropell etc. hadde kanskje tråden hete "Hva mener dere om merking av baugpropell, dusj etc." Trådstarter ønsker bare å vite hvor han kan få tak i merker. Redigert 23.Januar.2008 av Oboj (see edit history) Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
Gas Svart 23.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2008 (redigert) Det er helt utrolig!! Man kan ikke stille ett spørsmål uten at bedrevitere skal kommentere. Alle er forskjellige, kan man ikke bare respektere dette? Om noen vil markere baugpropell etc. er vel dette ikke noe andre har noe med. Skal det fortsette sånn, vil snart ikke vanlige folk tørre å legge inn innlegg i frykt for å bli sjikanert. :nono: Hadde trådstarter ville ha vår kommentar anngående merking av baugpropell etc. hadde kanskje tråden hete "Hva mener dere om merking av baugpropell, dusj etc." Trådstarter ønsker bare å vite hvor han kan få tak i merker. Godt å sjå at andre også ser galskapen i dette.Når en stiller ett spørsmål så må en forvente at de som svarer har noe fornuftig å komme med Redigert 23.Januar.2008 av GAS (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ojda Svart 23.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2008 (redigert) Det er symbolmerker som skal være der jeg ønsker å markere noe f.eks. dusj på badeplattform ,varselmerke til å lime over baupropellen, og for å merke diesel og ferskvann påfylling. Ok. om du mailer meg en adresse, så har jeg et sett baupropellmerker jeg ikke har brukt for. Disse kan du godt få. Redigert 23.Januar.2008 av Ojda (see edit history) Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Nautofil Svart 24.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2008 Er det noen som kjenner til hvor man kan kjøpe klistermerke med symbol for baupropell,dusj o.l Prøv reklamebyrå, dem kan sikkert lage slike merker til deg. Da kan du jo få alle i en "stil" og etter eget ønske..... Sitér dette innlegget "Noen ganger må en kommunisere på mottakers premisser.... evnen til å oppfatte!" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.