Suzuki Svart 23.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2004 Lasse, utifra det du skriver så stusser jeg litt. Vil også tilføye et generelt poeng som ikke er kommet frem enda: Når diskusjonen tar av og man er mer opptatt av mannen enn ballen, ja da er det gått så langt at det faktisk er en fare for at enkelte velger å ikke bidra, nettopp av frykt for å få seg en overhøvling. Det gavner ikke noen forum, hverken dette eller andre. M/Y Ellen Marie Hvem er det EGENTLIG du snakker om nå, Ingar eller PanPan ? Eller noen andre ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Suzuki Svart 23.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2004 I all vennskapelighet.....Og uten å ta stilling hverken i for eller i mot PanPan som sådan, så er dette etter min mening en sterk overdrivelse. Ingen, absolutt ingen er uunværlige. (Og aller minst de som tror de er det) Og med et Forum på over 2000 medlemmer er der mange med stor kompetanse på seiling. Ellers synest jeg Dere skal respektere avgjørelsen, og la dette ligge nå. Absolutt enig med deg. Problemet er at PanPan har endel venner her. De fleste ( på tynn is nå ) er seilere. Å diskutere valg av spinnaker vs genakker med en snekkeeier blir ikke helt det samme... Å diskutere i en vennskapelig tone er vel greit det, de som ikke er interessert kan bare lavær å lese denne tråde ?. Det var forøvrig samme oppfordring ( riktignok pr IM ) som fikk PanPan utestengt... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Sebaldus Svart 23.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2004 Ingar er selvsagt i sin fulle rett til å gjøre hva han vil. Skulle bare mangle. Jeg kan bare ikke se at Pan Pan har gjort noe galt. I alle fall ikke noe som skal kvalifisere til utestengelse. At det har blitt bråk i mange tråder der Pan Pan har vært med på diskusjonen er så sin sak. Min ingen lager diskusjon og krangel alene. Man er minst to om det. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 23.Februar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2004 Lasse, utifra det du skriver så stusser jeg litt.Mener du at PanPan skulle hatt en annen straff ettersom han er kunskapsrik? Mener du at reaksjonen skulle vært annerledes ettersom han har lang "fartstid"? Mener du at han skal ha en annen straff ettersom han ikke aksepterer straffen? Er dine meninger farget av ditt personlige forhold til Pan Pan eller er det prinsipielle holdninger du signaliserer? Jeg bare lurer. Til Ellen Marie: Det eneste jeg har påpekt er at med PanPan mister forumet verdifull kompetanse og for meg er det veldig trist (derav tittelen). Poenget mitt med å påpeke straffeutmålingen var at straffen ikke vil fungere, fordi jeg vanskelig kan tenke meg at PanPan vil komme tilbake etter en måned, og dermed har man ikke oppnådd det man ønsket (en mnd utestengelse = borte for alltid). Når det gjelder selve årsaken til utestengelsen har jeg ikke forstått den, men det er en annen sak og kanskje et tema som ikke er egnet for diskusjon her. Ser vi på konsekvensen (dvs den med kompetansen som forsvinner) medfører utestengelsen at vi som fortsatt ønsker å rådføre oss med/diskutere med PanPan må gjøre det et annet sted for vi kan jo ikke diskutere med en som ikke er der. Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 23.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2004 Poenget mitt med å påpeke straffeutmålingen var at straffen ikke vil fungere, fordi jeg vanskelig kan tenke meg at PanPan vil komme tilbake etter en måned, og dermed har man ikke oppnådd det man ønsket (en mnd utestengelse = borte for alltid).PanPan er logget på (dvs. var logget på da jeg skrev dette), så forhåpentligvis tar du feil, Lasse. Jeg kunne sagt mye om dette, men mange har sagt nok, så jeg lar det være. Jeg oppfordrer i stedet til at vi legger dette bak oss, har tillit til at Ingar tok en riktig avgjørelse, og ønsker PanPan velkommen tilbake som aktiv bruker når utestengelsesperioden er over. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Johnso Svart 23.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2004 Ingen, absolutt ingen er uunværlige. (Og aller minst de som tror de er det) Ellers synest jeg Dere skal respektere avgjørelsen, og la dette ligge nå. Abraham Lincoln sa noen visdomsord en gang:" Kirkegården er full av uunnværlige menn" (Til dere damer som er i forumet vårt, må jeg si at synet på kvinner var et annet den gang). Ellers er jeg hjertens enig i siste linje i innlegget til Jonny! Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 23.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2004 :nono: Slutter meg helt til Johnso og Johnny. Det er bare EN skipper ombord! Han har både myndigheten og ansvaret. Mannskapet tier stille, i alle fall på dekk. mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
bliss X Svart 23.Februar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2004 :nono: Slutter meg helt til Johnso og Johnny. Det er bare EN skipper ombord! Han har både myndigheten og ansvaret. Mannskapet tier stille, i alle fall på dekk. mvh JanS Kan du forklare dette nærmere? Henger ikke helt med her. Dette er et diskusjonsforum, så hvis alle bortsett fra skipperen skal tie blir det lite nytt å lese. Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 23.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2004 :nono: Slutter meg helt til Johnso og Johnny. Det er bare EN skipper ombord! Han har både myndigheten og ansvaret. Mannskapet tier stille, i alle fall på dekk. mvh JanS Regner med at du med dette mener å uttale seg om utestengelsen var berettiget eller ikke. Hvis det var poenget ditt, er jeg helt enig. Ingar er, hvis "regelverket" leses, øverste myndighet ang. moderering her og det synes jeg vi skal respektere. Agun : Burde vi opprettet en nemnd bestående av et utvalg av medlemmene som besluttende organ ift. denne type og lignende saker? Synes ikke dette er noen god idè. Kan fort bli mange kokker og mye søl. Ellers har jeg med glede lest mange av PanPan's innlegg, og håper han kommer tilbake med sin kunnskap! Sitér dette innlegget Link to post
Bertinius Svart 23.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2004 Hei. Jeg har holdt meg taus inntil nå. Har ikke tatt noen stilling, men reagerer på at det blir foreslått "et utvalg" for å styre denne møte-plassen. Det er gitt et ansvar til Ingar om hvordan slike saker håndteres, og det bør man godta, en slik utestengelse vil jeg tro ikke kommer helt overraskende på den det angår. No bad feelings? Jeg mener bare det ikke bør være for tungrodd. Man skal også ta hensyn til at de som sitter og styrer dette kanskje ikke vil legge ned for mye arbeid hvis de skal møte for mye motbør når vanskelige avgjørelser må tas. Jeg er helt overbevist om at det er tenkt og vurdert mer enn en gang over reaksjonen, og det bør vi være ydmyke overfor. Regner med at du med dette mener å uttale seg om utestengelsen var berettiget eller ikke. Hvis det var poenget ditt, er jeg helt enig. Ingar er, hvis "regelverket" leses, øverste myndighet ang. moderering her og det synes jeg vi skal respektere. Agun : Burde vi opprettet en nemnd bestående av et utvalg av medlemmene som besluttende organ ift. denne type og lignende saker? Synes ikke dette er noen god idè. Kan fort bli mange kokker og mye søl. Ellers har jeg med glede lest mange av PanPan's innlegg, og håper han kommer tilbake med sin kunnskap! Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 24.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2004 Jada - Lasse, Frank A og Bertinius - - dere har oppfattet meg helt korrekt! Visst skal her diskuteres. Det heter da diskusjonsforum! Men EN må kunne skjære igjennom og ta bestemmelser, og det bør vel være admin? Så får vi respektere det, og heller se framover. Og naturligvis er ressurspersoner som Pan Pan velkommen tilbake. Jeg håper forumet fortsatt må være som det har vært: lærerikt - interessant og morsomt! I dag skal jeg finne fram slipepapir og olje og gå løs på en haug med små og store teakdetaljer fra innredningen. Det går fort mot vår no kara! med vennlig hilsen JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
GeirKS Svart 24.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2004 Et problem, slik jeg ser det, er at man når som helst kan gå tilbake og slette eller redigere alle sine innlegg. Fra tid til annen kommer det da signaler om at noen føler seg forulempet, og trusler om at man sletter sine innlegg og "pakker sammen". Slike trusler har blitt fremsatt flere ganger, og noen har slettet noen av sine innlegg. Sletting av innlegg ødelegger trådene (emnene), og såpass respekt bør man ha for de andre man diskuterer med - at man lar gamle tråder være i fred. En bør stå for det en skriver. Kanskje kunne det være en idè om overopphetede tråder ble låst i noen timer før det igjen går å legge inn innlegg? GeirKS Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 24.Februar.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2004 Jada - Lasse, Frank A og Bertinius - - dere har oppfattet meg helt korrekt! Visst skal her diskuteres. Det heter da diskusjonsforum! Men EN må kunne skjære igjennom og ta bestemmelser, og det bør vel være admin? Så får vi respektere det, og heller se framover. Og naturligvis er ressurspersoner som Pan Pan velkommen tilbake. Jeg håper forumet fortsatt må være som det har vært: lærerikt - interessant og morsomt! I dag skal jeg finne fram slipepapir og olje og gå løs på en haug med små og store teakdetaljer fra innredningen. Det går fort mot vår no kara! med vennlig hilsen JanS Hei JanS Hvis du leser hva jeg har skrevet har jeg ikke gått inn på noen kritikk av moderator og hans vanskelige jobb. Jeg har bare konststaterer det faktum at forumet mister kompetanse og at jeg oppfatter det som trist. Såpass synes jeg man får tåle å lese. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 24.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2004 Kanskje kunne det være en idè om overopphetede tråder ble låst i noen timer før det igjen går å legge inn innlegg? GeirKS HMM .... Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
JanS/EIR Svart 24.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2004 Tror nok ikke det er noen uenighet mellom oss, Lasse! Men la oss se framover nå. Vi har et unikt forum her med masse gode krefter! mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
M/S Bastard Svart 24.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2004 Men la oss se framover nå. Vi har et unikt forum her med masse gode krefter! mvh JanS Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 24.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2004 RETTELSE: Jeg kom i skade for å "bruke kanonen" ovenfor M/Y Ellen Marie i mitt svar 23 i denne tråden. Dette beklager jeg, og trekker påstandene tilbake. ( innlegget er nå redigert ) MVH Suzuki - de som vil skyte meg får sende en IM Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Slagskibet Svart 24.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2004 Jeg tolker Ingars silensium i saken slik at han ikke vil omgjøre "tenkepausen"? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 24.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2004 Jeg tolker Ingars silensium i saken slik at han ikke vil omgjøre "tenkepausen"?Det stemmer. Men nå har Gunga Din kommet med et forslag til en løsning slik at vi skal unngå slike situasjoner i fremtiden. Det kommer mer informasjon om dette etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 24.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2004 Ikke bare trist.Dette er nitrist. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 24.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2004 Som forholdsvis "fersking" i dette forum, har jeg unnlatt å kommentere så langt. Leste med interesse seilbåt-diskusjonen mellom Pan-pan og Stavangerseil (henvisning et annet sted i denne linken), og har et spørsmål: HVOR høyt er det under taket her?? Vi er alle forskjellige i lynne og uttrykksform, men HVOR går grensen? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Ingar Svart 24.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2004 Som forholdsvis "fersking" i dette forum, har jeg unnlatt å kommentere så langt. Leste med interesse seilbåt-diskusjonen mellom Pan-pan og Stavangerseil (henvisning et annet sted i denne linken), og har et spørsmål: HVOR høyt er det under taket her?? Vi er alle forskjellige i lynne og uttrykksform, men HVOR går grensen? Som jeg skrev jobbes det med et nytt opplegg for moderasjonen.Forhåpentligvis vil dette ende opp med at jeg slipper den oppgaven. Da vil det bli opp til de som overtar å bestemme hvor grensen går i fremtiden. Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 24.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2004 PanPan er ikke og har aldri vært den snilleste gutten i klassen. Det faktum at han blitt innklaget av flere personer og funnet skyldig, skulle medført permanent utestengelse. Noen har likevel vært snille og gitt fyren enda en sjanse. Kanskje man her bør være litt mer nyansert og innse at PanPan har vært med på absolutt alle episoder av alvorlig karakter her på forumet? Alle som tar til motmæle blir automatisk innblandet, det være seg meg selv, KAT, Maritim Start, Stavanger_Seil, Administrator eller andre. Det er ikke min mening å rakke ned på PanPan med ovenstående, men å presentere noen enkle fakta vedr. PanPan sine over 1600 innlegg. Kanskje dagen slett ikke er så trist likevel? Det som er trist er at Administrator synes å sitte igjen med svarteper etter andres støyende oppførsel. DET gjør dagen trist. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 24.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2004 Det som er trist er at Administrator synes å sitte igjen med svarteper etter andres støyende oppførsel. DET gjør dagen trist. Tiltredes. Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 24.Februar.2004 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2004 Tiltredes. Ditto Mvh M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.