Jump to content

En trist dag

bliss X

Recommended Posts

Vil bare gi min støtte til Ingar, som må ta de vanskelige avgjørelsene.

Det er ikke lett å ta en avgjørelse på slike ting, og uansett så er det HELT UMULIGT å ta en avgjørelse som alle er enige i.

Tar med dette ikke noen part, vet bare at noen må bestemme, og stoler på det de gjør. Som regel sitter de også på info som vi ikke har, eller bør ha.

mvh

Kjelli

Hei Ingar, håper at siste linje i innlegget ditt er ment som om du har tenkt å trekke deg?

REDIGERT, SKAL VÆRE:

Hei Ingar, håper IKKE at siste linje i innlegget ditt er ment som om du har tenkt å trekke deg?

Beklager feilskrivingen.

mvh

Kjelli

PanPan er ikke og har aldri vært den snilleste gutten i klassen. Det faktum at han blitt innklaget av flere personer og funnet skyldig, skulle medført permanent utestengelse. Noen har likevel vært snille og gitt fyren enda en sjanse.

Kanskje man her bør være litt mer nyansert og innse at PanPan har vært med på absolutt alle episoder av alvorlig karakter her på forumet? Alle som tar til motmæle blir automatisk innblandet, det være seg meg selv, KAT, Maritim Start, Stavanger_Seil, Administrator eller andre.

Det er ikke min mening å rakke ned på PanPan med ovenstående, men å presentere noen enkle fakta vedr. PanPan sine over 1600 innlegg. Kanskje dagen slett ikke er så trist likevel?

Det som er trist er at Administrator synes å sitte igjen med svarteper etter andres støyende oppførsel. DET gjør dagen trist.

Lotus

:headbang: Fakta?Ikke ser jeg at Administrator sitter med svarteper heller?Alle saker

har vel flere sider?Nå trodde jeg at denne spesifikke saken gjaldt grunnlaget for denne

utstengelsen og ikke historie.

Vil bare gi min støtte til Ingar, . . . .Hei Ingar, håper at siste linje i innlegget ditt er ment som om du har tenkt å trekke deg?

Er det dette du mente å skrive, at du håper at Ingar skal trekke seg?? Du mente ikke å skrive Hei Ingar, håper ikke at siste . .

Det ville i hvert fall jeg skrevet.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

:headbang: Fakta?Ikke ser jeg at Administrator sitter med svarteper heller?Alle saker

har vel flere sider?Nå trodde jeg at denne spesifikke saken gjaldt grunnlaget for denne

utstengelsen og ikke historie.

selføgelig gjelder det denne spesifikke saken:

Lotus :PanPan er ikke og har aldri vært den snilleste gutten i klassen. Det faktum at han blitt innklaget av flere personer og funnet skyldig, skulle medført permanent utestengelse. Noen har likevel vært snille og gitt fyren enda en sjanse.

Kan du lese det annerledes enn denne spesifikke saken?

I tillegg er jeg av den oppfatningen at PanPan forlengst skulle vært ekskludert. En fyr som har "Fred og solskinn" i sin personlige undertekst burde leve litt etter sin egen oppfordring og ikke innlate seg på alvorlige personkrangler med både den ene og den andre.

Og svarteper? Hvem tror du egentlig all denne støyen forårsaket av PanPan belaster? Alle saker har flere sider som du SELV sier.

Lotus

Og når PanPan kommer tilbake, ja for han kommer alltid tilbake, så håper jeg han lever mer opp til sin egen personlige undertekst eller alternativt fyller inn noe mer passende i forhold til sitt lynne. "Fred og solskinn" ser ikke ut til å være passende. Og mitt ønske nr. 2? At han lar være å slette en masse av sine innlegg hver gang han blir sur. Og sletter han dem likevel, så får han gjøre jobben skikkelig og ikke la det stå igjen en liten x i et ellers tomt innlegg bare for å demonstrere.

Som jeg skrev jobbes det med et nytt opplegg for moderasjonen.

Forhåpentligvis vil dette ende opp med at jeg slipper den oppgaven. :yesnod:

Da vil det bli opp til de som overtar å bestemme hvor grensen går i fremtiden.

Takk for greit svar, Ingar.

(Mitt spørsmål var IKKE ment som kritikk! Stor honnør for den jobben du gjør!)

Til lotus:

Du har selv gått langt over streken en rekke ganger. Snakk om å sitte i glasshus.  :flag: :flag:

Til Lasse: Æ spør i uvett: Hvilken strek?

(Gjelder det ukvemsord, bannskap, personbeskrivelse eller at man er totalt uenig med et annet innlegg??) :discuss

Det "beste" har vel vært at vi alle var helt enige om alt. Men :headbang: du værden, så kjedelig dette (og andre) forum ville ha vært DA :flag::lol:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Som forholdsvis "fersking" i dette forum, har jeg unnlatt å kommentere så langt.

Leste med interesse seilbåt-diskusjonen mellom Pan-pan og Stavangerseil (henvisning et annet sted i denne linken), og har et spørsmål:

HVOR høyt er det under taket her??

Vi er alle forskjellige i lynne og uttrykksform, men HVOR går grensen?

:headbang:

La oss følge de regler man til hverdags har, både når det gjelder takt og tone og vanlig høflighet. Noen høylytte diskusjoner kommer vi bestandig til å ha, men personangrep syntes jeg vi skal holde oss for gode til. Har ikke satt meg inn i denne spesifikke saken og uttaler meg derfor på et generellt grunnlag.

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Jeg tar ikke stilling til noe som helst, men jeg skjønner ikke hvorfor det er nødvendig å fjerne alle innleggene til en som er utestengt.

Jeg er "fersk" i forumet og har stor glede av å lese gamle postinger.  Nå er det slik at PanPan har vært aktivt med i mange diskusjoner og når det i hans postinger nå bare står "x" mener jeg at disse postingene er ødelagt.  

Hadde det ikke vært mulig å gjøre om dette?

Ørjan

PanPan er ikke og har aldri vært den snilleste gutten i klassen. Det faktum at han blitt innklaget av flere personer og funnet skyldig, skulle medført permanent utestengelse. Noen har likevel vært snille og gitt fyren enda en sjanse.

Kanskje man her bør være litt mer nyansert og innse at PanPan har vært med på absolutt alle episoder av alvorlig karakter her på forumet? Alle som tar til motmæle blir automatisk innblandet, det være seg meg selv, KAT, Maritim Start, Stavanger_Seil, Administrator eller andre.

Det er ikke min mening å rakke ned på PanPan med ovenstående, men å presentere noen enkle fakta vedr. PanPan sine over 1600 innlegg. Kanskje dagen slett ikke er så trist likevel?

Det som er trist er at Administrator synes å sitte igjen med svarteper etter andres støyende oppførsel. DET gjør dagen trist.

Lotus

Dere kunne ikke la vær å styre Dere, og bare la denne saken ligge nei!!!  :headbang:

Ellers er jeg svært enig med det som Lotus her skriver, og da spesielt siste avsnitt.

Og bedre Moderator og Administrator enn Deg Ingar, det finnes ikke. Jeg trygler og ber Deg simpelthen om å fortsette.

Jeg tar ikke stilling til noe som helst, men jeg skjønner ikke hvorfor det er nødvendig å fjerne alle innleggene til en som er utestengt.

Jeg er "fersk" i forumet og har stor glede av å lese gamle postinger.  Nå er det slik at PanPan har vært aktivt med i mange diskusjoner og når det i hans postinger nå bare står "x" mener jeg at disse postingene er ødelagt.  

Ørjan

Rent teknisk er det slik at en Utestengt kan redigere sine innlegg, men ikke slette dem.

Så det som har skjedd er altså at PanPan selv har redigert og bare latt det stå igjen en "x".

Dette er noe som ligger i YaBB programvaren og som jeg håper vi slipper jobben med å modifisere... :headbang:

Ørjan

Etter hva jeg har forstått så er det PanPan selv som har slettet postingene.

Hele denne saken er bare trist. Og det virker som om det koker oppi hue på flere ennå.

Kan vi ikke være enige om å la denne diskusjonen ligge nede noen timer så man får kjølt seg ned litt.

Det blir sjelden skrevet noe fornuftig når man er forbanna. :headbang: :discuss

Mariell (Ex Pekjan)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Melding fra PanPan:https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=3681;start=1

Faren for at Lasse tar dette dårlig opp er absolutt til stede. Men, på prinsippielt grunnlag spør jeg;

En utestengt person kan å slette/redigere sine tidligere postinger. Dette kan av tekniske årsaker ikke hindres.

Endringene kan kan utformes som nye innlegg, og i er realiteten da en omgåelse av utestengelsen. Dette kan heller ikke hindres.

Men, det blir vel noe illjoalt mot "systemet", når andre medlemmer bevisst henviser til disse områder?

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

PanPan :Pan-melding nr. 2  040224 16:40

Jeg synes utestengelsen og angrepene på min person går langt over streken, tar ut mine eiendeler og sier takk for meg!

Takk til alle som har støttet meg!

PanPan

PS: Tar selv stilling til om/når mitt medlemskap og signatur avsluttes.

--------------------------------------------------------------------------------------

Man tar altså først ut sine eiendeler og sier takk for seg, for så å selv ta stilling til om/når medlemsskap  og signatur avsluttes?????   :headbang:

PanPan :Pan-melding nr. 2  040224 16:40

Jeg synes utestengelsen og angrepene på min person går langt over streken, tar ut mine eiendeler og sier takk for meg!

Takk til alle som har støttet meg!

PanPan

PS: Tar selv stilling til om/når mitt medlemskap og signatur avsluttes.

Det har vært brukt mye diplomatisk retorikk ifm denne "saken", men nå synes jeg faktisk det er fristende å skrive "rett fra levra"!!

Jeg blir bare mer og mer overbevist om at det Ingar gjorde var riktig.

For det første: PanPan respekterer ikke utestengelsen

Han har siden utestengelsen vært omtrent konstant pålogget og fulgt diskusjonen, og desperat lagt ut sine forsvarstaler i en annen tråd.

For det andre viser han en total mangel på selvinnsikt, ikke minst signaturen "Fred og solskinn" kan i beste fall tolkes som et dårlig forsøk på ironi.

Tilslutt, og det er kanskje det værste: Han går hen og sletter sine innlegg!!! Tiltross for at utestengelsen har en varighet på en måned!! Han har jo fremdeles muligheten å komme tilbake i slutten av mars, men gjør jo ikke comebacket lett for seg selv.

Barnslig er vel en passende karakteristikk. Og jeg vet om et annet forum der han sikkert er velkommen.

Kjære med-medlemmer.  Jeg er tilbøyelig til å bruke Christian Michelsens utbrudd i 1905

"Nu gjelder det at holde kjeft"

Denne diskusjonen er for mange kanskje nødvendig for å belyse egne meninger i saken.  Jeg er i prinsippet for det.  Situasjonen nå er at den sliter mer enn den gavner.  Det vil være et stort tap for forumet om de som bruker fritid og oppofrende interesse for å drive dette  trekker seg.

Ingar, du får ikke lov a trekke deg nå.  STÅ PÅ!! Her er garantert et overveldende flertall som støtter din innsats og har forståelse for at du ikke kan gjøre alle til lags.

:blush: Hilsen optimist.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Nå har dette gått over alle støvleskafter.

PanPan er en dyktig båtmann og har bidratt med mye positivt her på Baatplassen.  Men PanPan er også en kverulant og en kranglefant. Noen har sagt at det må minst to til for å være uenig. Og det er jo sant. Men når PanPan er overrepresentert i tråder med usaklige og kverulerende innlegg så må en spørre seg om ikke noe av årsaken ligger hos ham selv. Når det er sagt er det jo også enkelte andre som har bidratt til "krigen" opp gjennom tiden, og PanPan er enten veldig nærtagende på visse områder eller så blir han til de grader misforstått. Men når man går til det skritt å slette egne innlegg så blir det ganske barnslig. Opptrår en slik kan en like godt holde seg borte.

Jo mer jeg leser jo sikrere blir jeg på at Ingar har tatt en riktig beslutning i og med utestegningen av PanPan. Hvilken belastning slike saker over tid har påført Ingar ser vi når han nå trekker seg som moderator. Det er trist, det .

Fortsetter vi som vi nå stevner så blir det lite folk igjen her på Baatplassen. Er det det vi ønsker?

Nei, la nå dette ligge og diskutér båt!

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Takk for alle positive tilbakemeldinger!

Skjønner at det har oppstått usikkerhet om min fremtidlige rolle.

Den eneste forskjellen blir at jeg ikke vil ha jobben som moderator av forumet i kontroversielle spørsmål som f.eks. utestengning og sensur.

Jeg vil fremdeles så som Admin og gjøre trivielle jobber som f.eks. å slette annonser uten pris... :blush:

Samt delta sammen med Andreas, Batdilla og Lasse i Teknisk.

Og hvis noen måtte være i tvil om forumets fremtid generellt, så er dette ikke på noen måte påvirket av det som har skjedd de siste dager.

Håper dette er oppklarende, skulle det være andre ting som er uklare er det bare å spørre.  :nonod:

Siden jeg er av "nykommerne" her har jeg brukt en del av kvelden til å lese historie om baatplassen.no på kategoribasen.

Min gamle historielærer fra gymnaset har rett: Historie er et viktig fag!

Jeg vil oppfordre både gamle medlemmer og nykommere til å gå litt tilbake i historien og se litt på postingene der. Kan være lærerikt for noen og enhver!  :nonod:

Jeg skjønner godt at abstinensen etter sjø og sol setter adrenalinet i kok  :blush:

Dette og var trist.....Ingen kan klare dette bedre  :lol: Jeg sa i en annen anledning, at ingen er uunværlige......Det jeg mente var; ingen, unntatt Ingar.  :cheers:

Kjære Ingar,

Det er vel slik mange av oss føler det... Det er midtskipsmerket ditt på roret som har satt kursen her inne på Baatplassen...og slik vil vi gjerne ha det i fremtiden også....

På den annen side...Jeg har lært PanPan å kjenne, ikke bare her inne, men også i personlig kontakt. Han er en ihuga båtmann som har vært gjennom mer enn de fleste av oss ville tåle.... Derfor føler jeg dette som en tap-tap situasjon hvor vi alle sitter igjen med "Svarteper"...

Jeg har også vært på furter'n her inne, men alt det positive her på Baatplassen gjør at man også tåler å få en på kjeften iblandt...La oss fortsette med det, folkens, og skvære opp på skikkelig sjømannsvis når det trengs!

Hilsen Syvert  :wink:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...