Jump to content

Billig båtutstyr

Goddis77

Recommended Posts

Noen her som vet om den billigste båt/utstyrs butikken i Bergens området?

Kunne kanskje være en ide å starte en tråd om dette for hele landet???

Vet ihvertfall noe om båt.... det koster penger,penger,penger!  :confused:

:smiley:Du skriver billig båtutstyr,det kommer jo helt ann på om man skal ha en spes.del til en VP motor, eller et billig ampermeter fra Biltema.

Jeg deler kanskje ikke helt ideen med en egen tråd for et spes. geografisk område. Jeg vet jo ikke om det var det du mente, men det bør kanskje utveksles mer generelt :flag::cool:

Men du skal ha honnør for å prøve å starte en tråd på billig utstyr, for det er pokker så dyrt å ha båt :flag:

Noen her som vet om den billigste båt/utstyrs butikken i Bergens området?

:confused:

Om de er billigst vet jeg ikke, men MarineSenteret i Sandviken har i hvert fall mange gode priser på ting som "koster litt" (varmere, kjøleskap, v.v.tank etc)  Der får du også en rabattavtale på 10% (gjelder ikke nettopriser) dersom du handler for over 10.000, og alt trengs ikke kjøpes på èn gang (ligner mye på selvbyggeravtalen til Maritim)  

Ellers er det bare 4 båtutstyrsbutikker i Bergen/omegn, så en lørdagsrunde burde gi deg nok grunnlag til å sammenligne.  Du vil sannsynligvis finne at noe er rimelig på ett sted, mens en annen butikk kan ha andre tilbud.  Så dersom du har tid, vil 2 runder gi det billigste resultatet,  èn for å kartlegge og sjekke priser, og èn for å handle.

Forresten, jeg glemte at det er en femte forhandler i området, nemlig Kvingedal i Alversund, han pleier å ha gode priser, og kan være verdt et besøk.

Billigste butikken er Euro Fritid sandviken. (I Glass-Knag bygget).

Spesielt når det gjelder motordeler. De har til de aller fleste motormerker, både innenbords og utenbords.

Butikken selger motordeler, båtutstyr, båter, motorer. Båter de selger nå fortiden er With, og motorer Suzuki.

dersom du skal ha småting som lamper, fenderer, tau mm ville eg nok tatt turen på Biltema. Har vert i Bergen på Biltema der, og syns utvalget er kjempebra!

Etter at det kom ny Biltema har det tatt seg opp en hel del!

Synes ellers båtsjappene i Bergen er ganske håpløse. Betjeningen er mer opptatt av å ralle med tjommier som har stukket innom en å ta i mot betaling fra ventende kunder. En får lyst til å stikke sakene i lommen og gå.

Ikke rart folk handler på nettet  :blush:

Etter at det kom ny Biltema har det tatt seg opp en hel del!

Synes ellers båtsjappene i Bergen er ganske håpløse. Betjeningen er mer opptatt av å ralle med tjommier som har stukket innom en å ta i mot betaling fra ventende kunder. En får lyst til å stikke sakene i lommen og gå.

Ikke rart folk handler på nettet  :nonod:

Min erfaring med noen (tre) båtbutikker i Bergen har vært topp service og priser som er konkuransedyktige, (av og til med litt pruting).

Betjeningen har alltid stilt opp med en topp service og vist vilje til å skaffe/undersøke/reklamere på tingel og tang.

Har tilogmed ofte opplevd å kjøpe billigere enn på andre "nasjonale butikker/nettbutikker".

Kommer du "under" huden på betjeningen og er selv litt grei gutt, har godt humør og ikke er grinete mot betjeningen kommer du som regel godt ut av "handelen" med en bra pris eller mange gode råd. :blush:

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

men den beste er Maritim!

Har omtrent alt du trenger for en pris som slår dei aller fleste. Tjener fort inn portoen i forholdt til å kjøpe det i en lokal butikk. Og dei lokale har jo ingen peiling! Er det noe du lurer på, har har maritim svarene, og er det eit skikkelig vanskelig spørsmål, så er det bare en plass eg kan spørre om det!: baatplassen.no !

:blush::nonod::puke:

Kommer du "under" huden på betjeningen og er selv litt grei gutt, har godt humør og ikke er grinete mot betjeningen kommer du som regel godt ut av "handelen" med en bra pris eller mange gode råd. :nonod:

Mye mulig. Men desverre kjenner jeg dem ikke fra før og føler ikke noe behov for å bli kjent med dem etter å ha ventet i 15 minutter for å få betale for 10 syrefaste skruer.

Tror ikke jeg er spesiellt grinete

:blush:

(i alle fall ikke i utgangspunktet)

Når det er sagt finnes det selvsagt hederlige untak og det kommer jo litt ann på hvor stor trafikk de har. Har handlet hos Maritim i Arendal og der har det vanlige kasse man kan gå til som er konstant bemannet. Ellers er det jo like ille med sjapper som har for lite å gjøre der du blir fotfulgt rundt i butikken og stadig nødet om hvorvidt du trenger hjelp.

Prisene er ikke så gale. Særlig hos Marinesenteret i Sandviken  :puke:

Jeg har ikke noen billig butikkpris og komme med, men. Biltema har jo lenge vært kjent som billig på båtutstyr. I sommer kjøpte jeg ettpar "kulefendere" på WATSKI butikken i Kr.sand til billigere pris enn Biltema, og fenderene var nesten 100% identisk like......

:crazy:Vil bare påpeke at det som syntes å være billig (ikke alltid) ofte kan bli det dyreste. Her som ellers  får  man ofte det man  betaler for. Det er viktig, særlig på endel sentrale komponenter, å vite at det utstyret man kjøper holder mål teknisk sett. F.eks billige skrogjennomganger (de ser jo fine ut alle sammen) kan bli svært dyre, billige sinkanoder kan også bli dyre etc.

Det selges svært mye undermåls utstyr, til varierende og ofte høye priser. Det er ofte viktig å se på hva man er ute etter (hva slags kvalitet), før man ser på prisen.

Hei

Har handlet en god del hos Marinesenteret i Sandviken, stort sett god service og hyggelig betjening. Når det gjelder pris har jeg funnet ut at disse er noe rimeligere enn de andre butikkene i Bergen. (har ikke hatt den store undersøkelsen)

Når det gjelder båtutstyrsbutikken som ligger på munkebryggen(husker ikke navnet industri et eller anner) så er servicen her på et bunn nivå, kundebehandling et fremmedord. Ønsker de kunder?

Maritim er en grei butikk :cheers: Har handlet mye der!

Men jeg sparte faktisk 500,- på og kjøpe Refleks ovnen lokalt på Båtsenteret AS i Holmestrand.

Og da kjøpte jeg på avbetaling. Det skulle de ikke ha noe ekstra for.

Sånt kaller jeg service. Ellers er det veldig hyggelig betjening, og de kan svare på det man spør om. Og har de ikke svaret så ringer de og finner ut av det for deg.

Forøvrig kan jeg nevne en artig historie derfra.

Jeg skulle i fjor ha en starter til Sabb´en i Aurora, og fikk til svar av en kunde som var der samtidig at jeg ikke skulle bli sjokkert over prisen på den.

Javel, sa jeg. Hvorfor det. Jo han hadde akkurat kjøpt seg en fra Sabb Norge og den kostet innpå 9000,- for orginal starter.

Hvorfor kjøpe orginalt fra Sabb sa jeg når du kan få byttestarter til 3500,- hos både maritim og her i byen sa jeg til han.

Vel, han ble taus da.

Dette sier litt om at noen stoler blindt på og handle fra merke leverandør uansett pris.

Ps. Starteren er forøvrig en helt ordinær starter fra Bosch, bortsett fra at den går den "gærne" veien!

Om de er billigst vet jeg ikke, men MarineSenteret i Sandviken har i hvert fall mange gode priser på ting som "koster litt" (varmere, kjøleskap, v.v.tank etc)  Der får du også en rabattavtale på 10% (gjelder ikke nettopriser) dersom du handler for over 10.000, og alt trengs ikke kjøpes på èn gang (ligner mye på selvbyggeravtalen til Maritim).

Dette skulle jeg lest en time før jeg gikk i handelen. Var nede hos de før i dag. Har vel handlet på de siste ukene for en 3000-4000 kroner her.

Har ikke vært på Eurofritid ennå, så må nok innom der en av dagene for å kikke.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...