Jump to content

Bayliner 30ft med ford 460, høy slipp.

Runar

Recommended Posts

:smiley:

Dette er ikke :crazy::crazy:for meg hvor du kan hente mere power .

Ref på hva jeg tror ditt problem er :

-Du har ikke pomertrim dvs du flytter på mye vann når du kommer i plan.

-Innsuget er for lavt i forhold til din 750 forgasser som igjen medfører att bensinen ikke fostøver godt nok ,

til info så bruker vp høyt innsug fra 271 hk

-Din kam er ikke den beste for bruk i båt .

-Du har en 100% mekanisforgasser dvs når du gir fulll gass så får motoren for mye bensin , har vakuum du på spjell 2 så slipper du dette .

-Hva du har av effekt-tap i drevet kjenner jeg ikke til men noe er det .

- Du bør ha en kompresjon mellom 9-9,5 ikke 8,5-9 ellers blir det bare tull.

- Du har en tung og bred båt som trenger mye energi for og oppnå fart så her er det viktig att alt stemmer eller går det til :headbang

puhh. kommer fra naboen...

har ikke powertrim. sant. delevis ett problem. kan kjøre drevet ut i lav fart. har prøvd. tar tid opp i plan. hjelper ikke enda( for lav fart)

det er ett høyt innsug. du kan sjekke litt tidligere i tråden, der ble det sjekket av en annen. det er ett nr på det også.

forgasser er som religion. like mange meninger som typer. alle har sin verson. alle har "best" resultat med sin favoritt.

klart drevet har effekt-tap. men det blir ikke større om jeg øker effekten på motoren. drevet blir i entusiastenes hjemland USA. brukt på power-boats opptil 500 hk uten problemer.

kompresjonen var veldig viktig. og den var 9.3

beklager at jeg har opplyst feil her. men så er jeg egentlig elektrikker

på dette pungtet om båtens beskaffenhet, tror jeg du er ved sakens kjerne.

tror rett og slett den ikke er villig uten to motorer.

det er en "bastard" med en motor.

jeg mener jeg delevis har "lurt" den med propellen. så nå gjenstår bare det du poengterer.

alt må stemme 100% for å lykkes.

så jeg tror at konklusjonen fra 3 poster siden står ved makt.

takker igjen. men stadig :crazy::crazy: ......... :wink:

Redigert av Runar (see edit history)

Jeg tror ikke man kan skylde på båten. Dette er en helplaner modifisert V-bunn 24 grader. Bayliner har oppnådd gode resultater med en Big Block i denne. Jeg har 3058 (1991) selv og skroget er det samme, bare forlenget. Den kunne også fås med enkel Big eller to små. Nå er det V8 diesel som gjelder, 310 Hk - 3600 omdr. Bravo 2 - 1.81 utv. og powertrim. Det oppnås samme prestasjoner som med Big bensin!

Men alt må stemme! Disse båtene er korte og brede, derfor blir trimmen svært viktig.

Bayliner 3058 - 305 bredde?

Bayliner 2955 - 336 bredde!

Runar, har du vært å forespurt noe på pris på sittegruppen?

ja, og nei.

jeg bytter ut hele stasen og lager ny selv.

3 løse puter med 3 forhøyede puterygger. ryggene vil jeg selsakt

feste.

har kommet over flere forskjellige stoffer til formålet. det jeg vil

ha heter alkantara, men der er så hårreisende dyrt. så jeg skal spørre

her på forumet om noen vet om ett stoff som er likedan, me n billigere.

alkantara koster over 1000.- kr meteren. :nonod:

har to andre stoffer som ikke er så fine, hen egentlig helt ok, og de koster

200.- og 240.- kr meteren. jeg skal ha ny skumgummi også. med det er

enklere.

her du funnet noen bilder innvendig av båten din til meg ? du så meldingen

min vel ??. direkte til min e-mail. sender deg bilder av vår også om du

er intresert.

Hadde et lignende problem i 2002 da motoren (5,7) havarerte. Kjøpte en fabrikkoverhalt short blokk og flyttet over utstyret fra den havarerte. Det gikk ikke så bra, Til å begynne med klarte jeg bare 12 kn :cryin: men etter hvert klarte jeg 19 kn. Det var fremdeles allt for lite :cryin::cryin: Jeg ga opp og kjøpte en annen brukt 5,7 liter og solgte den jeg hadde til en med mindre båt. Tjente faktisk 10 lapper på det :cheers: I ettertid kom jeg på at jeg kanskje skulle ha flyttet over kamakselen også :eek: Utrolig mye som kan bli feil på en sånn motor og selv om man bruker et firma kan det bli vanskelig å bevise at de har gjort feil. De fleste motorer blir bedre når de er skikkelig innkjørt er min erfaring både med diesel og bensinmotor. Lykke til

Maxum 4100 scb, Chenette III

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...