Jump to content

Treff i Bergensområdet under konvoien

Amfea

Recommended Posts

Hei.

Oppretter en egen tråd for å logge interessen for et båtplassentreff under Baatplassenkonvoien. :cheers:

Det hadde vært koseligom vi klarte å få til et treff når konvoien går gjennom Bergensområdet.

Det trenger ikke være noe store greier, et uformelt treff med reker eller grilling.

Det viktigste er å treffes, og lage en konvoi av litt størrelse av dette.

Kom gjerne med forslag til treffplass.

Mine forslag er:

Modalen, med påfølgende konvoi til Bergen via vekslingspunkter underveis.

Brandasund, med påfølgende konvoi til Langevåg via Sagvåg.

Det foreligger også et forslag om Kollevågen på Askøy.

Dette kan være plassen å trekke seg tilbake etter all oppmerksomheten i Bergen.

Hadde vært fint å samle litt båter til konvoi i området.

Det er jo tross alt ikke mange timene gange mellom disse områdene.

Det legges selvsagt opp marsfart etter laveste marsjfart blant deltagerne.

Meld gjerne tilbake her om hvor dere kunne tenke dere å følge konvoien, samt treffplass.

For sikkerhets skyld:

Jeg har ikke noe med konvoien å gjøre, prøver bare å lage en sosial ramme rundt det hele.

Det er Dreamer som er vestlandskonvoileder. :flag:

Redigert av Amfea II (see edit history)

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Flott at du er "på hugget", Amfea II! Det jeg tidligere har sagt i en annen tråd, er at vi ikke vet sikkert når konvoien ankommer før dagen før - kanskje samme dag. Jeg vet ikke hvor enkelt det er å bestille noe på det grunnlag. Og som tidligere sagt: Får vi ikke til å lage treff andre steder, får vi ha Bergen som reservested. Alle har imidlertid anledning til å komme med gode forslag, så det er bare å komme igjen!

Og som det er sagt tidligere: Det er litt spinkelt om konvoien inn til Bergen består av kun en båt! Det går det an å gjøre noe med! Håper at riktig mange har anledning til å møte "pinnefører" nord for Bergen, og danne konvoi inn på Bergen Havn.

Tror ikke det er nødvendig å bestille plass så tidlig i sesongen.

Klarer vi å følge med når konvoien nærmer seg Fedje, burde vi klare å kaste oss rundt.

Vi kan jo prøve et stopp før Bergen slik at folk klarer å komme seg på plass.

Det er vel lurt å legge etappene til helger, slik at folk flest har mulighet.

Det er jo ikke bare offshoreslusker her inne :smiley:

Frod'n

Medlem i SagaKlubben

• 2 uker senere...

For min del kan intet avtales med så mange usikkerhetsmoment rundt tidspunktet.

Om det passer med jobb (jobber skift inkl. helg/natt/kveld) og værforbehold kan både samling i Kollevåg og konvoiseilas derifra og til Bergen være aktuellt. Men for min del må slike avgjørelser taes når jeg vet mere nøyaktig tidspunkt. :sailing:

Osterøy rundt tror jeg er uaktuellt i 8 knop!

Bra at du løfter denne tråden fra tid til annen, Amfea II! Jeg har stor sans for å møtes et sted med grilling etc, men tror kanskje at vi snakker om to forskjellige treff. For treffet vårt i forbindelse med konvoien må vi ta ting på sparket. Husk at konvoien kommer fra Fedje, og da kan vi lett få forsinkelse. Det blir derfor umulig å bestille noe på forhånd. Husk at dette blir i april måned. Mitt forslag er derfor at vi tar konvoitreffet i Bergen, hvor vi tar en felles middag og eventuelt påfølgende barbesøk. Så kan konvoideltakere ta et nytt treff i juni / juli et sted hvor det går an å grille etc. Dette må anses som mitt forslag. Jeg bøyer meg selvfølgelig for flertallets syn ..

Hei.

Ja vi må jo se om det kommer litt folk :smiley:

Jeg hadde ikke tenkt noe veldig seriøst treff.

Tanken min var at vi kunne samles en gjeng i Mo, og følge konvoien til Bergen rundt Osterøy.

Burde være mulig å ta dette på sparket, vi vet jo når konvoien starter fra Fedje.

De som kan, tar med litt grillmat ombord, så lager vi en liten sak der før vi går i samlet flokk til Bergen.

Burde ikke være plassproblemer på denne tiden av året.

Som et lite apropos:

Vi innleder sesongen med et vintertreff på Geitanger 29. feb, pinnekjøtt på menyen.

Deilig at båtsesongen er startet igjen... :flag:

Frod'n

Medlem i SagaKlubben

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...