Jump to content

Moderasjon

Gunga Din

Recommended Posts

Takk for mange velfunderte innlegg, som moderator-gruppen sikkert kan ha nytte av!!  :eek:

For å si litt om det rent formelle så er det jeg som "eier" domene-navnene baatplassen/båtplassen.no.

Har også en gruppe meget kompetente personer (Andreas, Batdilla og Lasse) på den drifts-tekniske siden.

Disse har vært med fra starten, har full tilgang til baatplassen serveren, og vil kunne gripe inn på lik linje med meg dersom noe uforutsett skulle skje.

Mao skulle forumets fremtid være godt sikret, det er ingen risiko for "lovløse" tilstander.

Skulle jeg gå lei vil jeg gjøre det jeg kan for å finne noen som kan overta og følge den kursen vi har staket ut videre.

Det har egentlig vært en stor fornøyelse å moderere, så langt har vi bare hatt to utestengelser.

(I tillegg har det vært noen "troll", altså folk som har kommet kun for å lage bråk)

Imidlertid har jeg følt jeg det som et problem at det har blitt spekulert i personlige motiver, trynefaktor etc.

Som dere sikkert skjønner er det umulig for en moderator å forsvare seg i en slik situasjon.

Dette tror jeg kan unngåes hvis slike kontroversielle avgjørelser blir tatt av flere personer, derfor sa jeg ja når Gunga Din tok initiativet til å starte en moderasjons-gruppe.

Det er Gunga som har valgt ut deltagerne, jeg har ikke hatt noe som helst med den delen å gjøre. :eek:

• 1 måned senere...

Dette er egentlig en kommentar til PanPans innlegg (nr 36) i denne tråden, men jeg poster det her.

Han skriver:

Desverre er 5 av mine postinger på denne tråden strøket av Admin. Dette kunne ha vært unngått hvis Admin først hadde kontaktet meg.

Må for orden skyld opplyse om bakgrunnen for dette:

Som endel av dere vet fikk PanPan for en tid tilbake en måneds "tenkepause", han var tilbake igjen  21.03.

Etter en stund oppdaget vi i Teknisk at innholdet i ca 300 av hans tidligere innlegg var erstattet av en "x".

Slike innlegg betraktes som uønsket på forumet, og Teknisk måtte jobbe i timevis for å fjerne dem.

PanPan fikk også en advarsel om at flere "X" redigeringer ville føre til ny utestengelse.

Slik jeg nå skjønner hadde PanPan en slags "plan" med det han gjorde, men jeg synes det ville vært naturlig at han da i forkant hadde kontaktet admin ang dette, og ikke klaget i etterkant over at innleggene hans er vekk.

Dette er egentlig en kommentar til PanPans innlegg (nr 36) i denne tråden, men jeg poster det her.

Han skriver:

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Desverre er 5 av mine postinger på denne tråden strøket av Admin. Dette kunne ha vært unngått hvis Admin først hadde kontaktet meg.  

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Må for orden skyld opplyse om bakgrunnen for dette:

Som endel av dere vet fikk PanPan for en tid tilbake en måneds "tenkepause", han var tilbake igjen  21.03.

Etter en stund oppdaget vi i Teknisk at innholdet i ca 300 av hans tidligere innlegg var erstattet av en "x".

Slike innlegg betraktes som uønsket på forumet, og Teknisk måtte jobbe i timevis for å fjerne dem.

PanPan fikk også en advarsel om at flere "X" redigeringer ville føre til ny utestengelse.

Slik jeg nå skjønner hadde PanPan en slags "plan" med det han gjorde, men jeg synes det ville vært naturlig at han da i forkant hadde kontaktet admin ang dette, og ikke klaget i etterkant over at innleggene hans er vekk.

Beklager Admin/Ingar, din fremstilling har flere fakta-feil som ikke burde vært satt på trykk. Om jeg besvarer dette, vil det skje via IM til *Gunga Din gruppen* /Teknisk/Admin.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...