Jump to content

Montering av drev

Geir V.

Recommended Posts

Da eg monterte drevet mitt for 20mnd siden brukte eg en streng av sikaflex rundt kanten av skjoldet, ikke for tettning men for å unngå groe i mellom skjoldet og akterspeilet tørket av med en fille tilsatt aceton etter at boltene var tiltrekkt. Dette gav en jevn overgang som er like fin i dag. Husk å bruke moment på boltene på skjoldet og eksosrøret. Lykke til

:crazy:Ikke nøl selv om det skal holde med den medfølgende pakningen så er det surt å oppdage etterpå at det er lekkasje.Bruk en streng med sikaflex(type båt/vann) i tillegg, og det som tyter ut på yttersiden av skroget tar du bare fingeren (fukt denne med vann feks.) og lage en pen avsluttning rundt skjoldet mot skroget.Jeg har selv gjort dette og ble anbefalt dengang om å ikke stole på bare pakningen!

:cheers:

Sika (og silikon) strykes enklest ut dersom du dypper fingeren i såpevann. Selv benytter jeg kaldt vann med litt oppvaskmiddel i. Pass bare på at du ikke får såpevann på flatene som sikaen skal hefte mot, for da kan du risikere å få dårlig feste.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Lærte følgende av en rørlegger som satte sammen deler av kjøkkenet for meg: Han hadde en halvblanding av vann/zalo i en gammel Jif Universal spruteflaske.

Så renset vi flatene godt, la på silicon og sprayet det lett med blandingen.  Stryk fingeren forsiktig over og du får en kjempefin og glatt overgang.

Fungerte like fint med overmalbar fugemasse.

Hilsen Erik

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...