Leksand12 Svart 30.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Men det är samma orsak?? Lutråte??Är det Lutråte på bägge bilderna? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Nei! Saltutslag på mur pga høy fuktighet i det ene tilfellet, og pga lutråte i det andre. Ikke engang beslektet... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Leksand12 Svart 31.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 Hej... Har läst att landström i vissa fall är farligt för för båten...gäller det också om man sätter i en frostvakt i motorrummet eller är det bara när båtbatteriet är inblandat. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 31.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 (redigert) Hej...Har läst att landström i vissa fall är farligt för för båten...gäller det också om man sätter i en frostvakt i motorrummet eller är det bara när båtbatteriet är inblandat. Også svar på IM: På en tidligere trebåt jeg hadde der jeg påviste lutråte, var det ikke montert anoder. Propellaksling var i messing, propell i bronse. Båten var klinkbygget med koppersøm og borgangene spikret til stilk, stevn og kjølplanke med båtspiker. Generelt var bordene under vannlinjen vasstrukne. Da jeg overtok båten, var det ikke montert bryter for å stenge av batteriet. Grunnen til lutingen var etter all sannsynlighet strømlekkasje sammen med fuktighet. Frostvakt: Om du trekker en skjøteledning fra land og har en frostvakt stående elektrisk isolert i motorrommet, løper du ingen risiko for verken det ene eller det andre. Fra ditt bilde: Jeg er slett ikke sikker på at bildet viser lutråte. Dette kan være en liten lekkasje over lang tid der vannet damper av på innsiden av båten og etterlater slater. Jeg ville plukket fra hverandre sakene. Erstattet gjennomføring og ventil hvis de viser seg å være dårlige etter rengjøring. Galvaniserte slangeklemmer ville jeg byttet ut med skikkelige saker. Plastslangene ville jeg kastet så lang jeg kunne, og erstattet dem med kvalitetsslanger i gummi. Redigert 31.Januar.2008 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.