Jump to content

Hvor skaffe LED lys?

Frikar

Recommended Posts

Er på nett shopping med led lys i tankene i kveld.

Er utrolig vanskelig å finne noen fine syntes jeg men til slutt fant jeg noen hos www.roca.no, disse koster rundt 700,-pr stk å jeg trenger ca 10 atk så det ble ett ekkelt regnestykke...... ++++ MEN disse kan ikke dimmes tror jeg, sendte mail til roca norge nå i kveld så da får vi se hva de svarer.

Noen som vet om noen fine led spotter som kan dimmes og til en pris som kan godtas for andre enn lottomilionærer også?

Håper på snare og som alltid gode svar fra dere ettersom jeg kunne tenkt meg å fått det i hus før gobåten min kommer om ca 14 dager.............. :yesnod::yesnod::yesnod:

Mange utgiter nå med selvbyggen å da må jeg ta hensyn til lommebok også ikke alltid unnskylde meg med at "jaja det er jo til båten"

Espen

Takk LykkelitenIII

Men ser ikke helt for meg oppheng og kvalitet på dette da det egentlig er beregnet for innebruk etter hva jeg forstår.

Ser for meg noe enklere/finere ca lik dette:

Spot Light Ø70mm. Finns både med och utan strömbrytare. Med det unika värmeavledande kretskortet bygger lampan endast 20mm för påbyggnadsmontage med den extra distansringen. Kan även hålmonteras (Ø52mm) med djup 14mm. Lampan har 1 PowerLED / 1Watt och avger ett varmt behagligt ljus med bra ljusstyrka.

1 2 3 4

Biltema: www.biltema.no

129 kr i forsjkellige varianter noen også til infelling. Ligger under båttilbehør Ikke sikker om de kan dimmes. Men for den pris går det jo an å kjope en og prøve. Har nettop kjøpt selv men ikke montert enda.

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Takk for svar.

Dimming sier alle leverandørene kommer i løpet av året så da sier jeg det fra meg i denne omgang.

Sånn i teorien kan jeg vel egentlig bruke hvilken som helt 12v led belysning, da tenker jeg på at jeg ikke bare trenger å lete i båtblader men kan bruke hvilke som helst eller?

Ikke alt som er beregnet på sjølivets gleder/ tøffe klima men bortsett fra dette bør jeg vel egentlig kunne velge hva som helst nesten?

Espen

Har nå provd ut LED belysning fra Biltema. Det er noe triste greier. Ikke helt det jeg forventet av lystyrke.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...