Frikar Startet 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Startet 29.Januar.2008 Er på nett shopping med led lys i tankene i kveld. Er utrolig vanskelig å finne noen fine syntes jeg men til slutt fant jeg noen hos www.roca.no, disse koster rundt 700,-pr stk å jeg trenger ca 10 atk så det ble ett ekkelt regnestykke...... ++++ MEN disse kan ikke dimmes tror jeg, sendte mail til roca norge nå i kveld så da får vi se hva de svarer. Noen som vet om noen fine led spotter som kan dimmes og til en pris som kan godtas for andre enn lottomilionærer også? Håper på snare og som alltid gode svar fra dere ettersom jeg kunne tenkt meg å fått det i hus før gobåten min kommer om ca 14 dager.............. Mange utgiter nå med selvbyggen å da må jeg ta hensyn til lommebok også ikke alltid unnskylde meg med at "jaja det er jo til båten" Espen Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 LED dimming... tror ikke det når jeg tenker meg om i farten men. Jeg som har en del erfaring med LED Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
nb840 Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 Sparelys.no Sitér dette innlegget Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 (redigert) Joda, funker fint det, hadde engang en Volvo 240 å der hadde jeg hjemmelaget blå LEDbelysning... tilogmed i hanskerommet Å den var fullt dimmbar... Redigert 29.Januar.2008 av Vengsøyfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
huft Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 Sjekk denne.... http://www.ledteknikk.no/ Har både led og dimmere. Leverer raskt og tror prisen er noelunde. Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Fikk mine LED pærer fra Sparelys.no i går. Det billigste jeg fant. Monterer de nok i morgen. Varmhvite LED Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Naurstad Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Haugland.biz har også: http://www.haugland.biz/index.php?cPath=37 Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
Frikar Svart 30.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Er på jakt etter hele pakker med spottarmatur dimmere etc ikke bare pærer, det er det som er vanskelig ser dere...... Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 (redigert) Ser ut til at de har det meste her: http://www.sparelys.no/ Takspott for innfelling 12V MR16 1W 20 led pære G4 og Mr16 pæreholder Led dimmer for 12Volt Vet ikke om det er spesielt billig eller dyrt på de andre delene.... Redigert 30.Januar.2008 av LykkelitenIII (see edit history) Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Frikar Svart 30.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Takk LykkelitenIII Men ser ikke helt for meg oppheng og kvalitet på dette da det egentlig er beregnet for innebruk etter hva jeg forstår. Ser for meg noe enklere/finere ca lik dette: Spot Light Ø70mm. Finns både med och utan strömbrytare. Med det unika värmeavledande kretskortet bygger lampan endast 20mm för påbyggnadsmontage med den extra distansringen. Kan även hålmonteras (Ø52mm) med djup 14mm. Lampan har 1 PowerLED / 1Watt och avger ett varmt behagligt ljus med bra ljusstyrka. 1 2 3 4 Sitér dette innlegget Link to post
Frikar Svart 30.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Hmmm får ikke kopiert bilde over fra roca sin hjemmeside, med de er avbildet i watski katalogen også. Sitér dette innlegget Link to post
MagnarA Svart 31.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 http://www.superbrightleds.com/cgi-bin/sto...0012&next=0 Prøv denne. Du kan også gjøre søk på andre nettsteder. USA er billigere enn Norge. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 31.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 (redigert) Biltema: www.biltema.no 129 kr i forsjkellige varianter noen også til infelling. Ligger under båttilbehør Ikke sikker om de kan dimmes. Men for den pris går det jo an å kjope en og prøve. Har nettop kjøpt selv men ikke montert enda. Redigert 31.Januar.2008 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
LykkelitenIV Svart 31.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 (redigert) Er det noe slikt da ? Fra Watski Eller: Fra Roca Redigert 31.Januar.2008 av LykkelitenIII (see edit history) Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Frikar Svart 31.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 Lykkeliten: JEPP åsså har de en for utendørs som heter extreme tror jeg det var. Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 31.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2008 Jeg er enig at de virket hakket bedre og ikke minst penere..... Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Svolværpostei Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Ville disse Led-pærene fungere hjemme også? Kan jeg f. eks. putte disse: http://www.sparelys.no/index.php?page=shop...rt&Itemid=1 i downlightsene i gangen? De er 12V, dimmer og samme sokkel. Selv om det ville fungere er kanskje lyset for svakt og gir for lite spredning? Sitér dette innlegget Link to post
sharko Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Marine LED: http://lysdiode.no/index.php?cPath=88&...8f018c69603d01d Biltema har også fått 12V spot og 2-3 andre lamper til båt. Koster 100-130 kr pr lampe. Sitér dette innlegget Link to post
Trond Iversen Svart 3.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2008 Hei, Prøv batsystem.se. Lager Frilight til marine-bruk. De fleste blir levert med LED, og tror de vil få dimmer klar til denne sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
Frikar Svart 4.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Takk for svar. Dimming sier alle leverandørene kommer i løpet av året så da sier jeg det fra meg i denne omgang. Sånn i teorien kan jeg vel egentlig bruke hvilken som helt 12v led belysning, da tenker jeg på at jeg ikke bare trenger å lete i båtblader men kan bruke hvilke som helst eller? Ikke alt som er beregnet på sjølivets gleder/ tøffe klima men bortsett fra dette bør jeg vel egentlig kunne velge hva som helst nesten? Espen Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Har nå provd ut LED belysning fra Biltema. Det er noe triste greier. Ikke helt det jeg forventet av lystyrke. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
bjorngb Svart 4.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2008 Mener noen her inne før har anbefalt http://www.ultraleds.co.uk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.