Jump to content

Transport av båt til Stavanger?

Wolwerine

Recommended Posts

Fikk nylig fraktet en 26 foter fra Sør Trøndelag til Sunnmøre for 19000. 3,0 tonn, halvplaner. Denne ble tatt som returlast, og skulle være et rimeligere alternativ. Bilen hadde egen kran. Med bruk av mobilkran må du regne 2-3000 ekstra per omlasting. Vær oppmerksom på at de gjerne gir deg tilbud uten moms, men regning med. Om båten ikke er seilbar, bør det være gode muligheter for å få fraktet den med båt mellom Oslo og Stavanger.

unnskyld meg for at jeg bryter inn i den tråden her...

men jeg skal vel kanskje kjøpe en båt som ligger i fredrikstad... og da skal den sendes, hva vil de komme på sånn ca for å sende den fra fredrikstad til ålesund?

men igjen... unnskyld meg, er vel egentlig like greit å spørre her istedet for å lage en egen tråd om det her

Hva med firmaer som autotransport eller hva de heter og som bruker jernhesten. Tror disse er vant med å håndtere store ting og har god pris på jernbanefrakt.

Når jeg frakter et tonn anoder fra kina med kina international freight, så koster frakten fra Kina til Oslo like mye som frakten fra Oslo til Stavanger. I tillegg så maser de alltid i Oslo om et dokument som heter bill of laden og melker meg ytterligere for noen tusenlapper i lagerleie.

Prisene varierer veldig. Kan du finne noen som kan ta båten på returtransport blir det billigere. Er du heldig vil jeg tro at du kan få transporten til Stavanger for 8-10.000,-. Du kan ha god timesbetaling for en times tid med litt ringing rundt. Det finnes forøvrig en rekke andre tråder på temaet med anbefalinger av ulike aktører om du søker

lykke til.

De har biler bygget for formålet (ikke 2 paller slengt under) og er åpne for koordinering mhp. transport andre veien for å få ned pris.

DET får da transportøren avgjøre. Han plikter seg til å kjøre forsvarlig med tanke på lastsikring. Han er også ansvarlig for godset han transporterer, og han har egen forsikring som dekker eventuelle uhell.

For min del teller prisen mer enn hvordan selve transporten foregår. Jeg har min faste transportør Torgeir Bredesen. Du kan jo ta en telefon til han, han kjenner mange om han ikke er interesert i oppdraget selv.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Takk for tips Swande og Astrix

Hmmm..når skal denne transporten finne sted?

Mulig det kunne kombineres med og hente en båt i Arendal på vei tilbake.

Når som helst fra neste uke og fremover. Merk at båten skal fra Stavanger til Drammen

Har sikkert nevnt dette tidligere, men jeg har i alle fall god erfaring med Rune Lyse Transport. De har biler bygget for formålet (ikke 2 paller slengt under) og er åpne for koordinering mhp. transport andre veien for å få ned pris. Rune Lyse treffes på 90033270.

Takk for tips, skal sjekke denne opp

DET får da transportøren avgjøre. Han plikter seg til å kjøre forsvarlig med tanke på lastsikring. Han er også ansvarlig for godset han transporterer, og han har egen forsikring som dekker eventuelle uhell.

For min del teller prisen mer enn hvordan selve transporten foregår. Jeg har min faste transportør Torgeir Bredesen. Du kan jo ta en telefon til han, han kjenner mange om han ikke er interesert i oppdraget selv.

Er nok ikke så enkelt.

Transportøren har kun forsikring som dekker hvis de er årsak til uhellet. Dvs hvis de opptrer uaktsomt.

Ellers er det eieren av båten sin forsikring som skal dekke event skade.

Dette har ivertfall de transportørene jeg snakket med sagt. Har jeg blitt lurt....

Transportøren har kun forsikring som dekker hvis de er årsak til uhellet. Dvs hvis de opptrer uaktsomt.

Ellers er det eieren av båten sin forsikring som skal dekke event skade.

Dette har ivertfall de transportørene jeg snakket med sagt. Har jeg blitt lurt....

Hvordan skal en båt få skade uten at sjåføren har skylda lurer nå jeg på...

Bygdetulling med båtførerbevis!

Jeg benyttet Halvorsen Transport da jeg fikk fraktet båten fra Oslo til Kr.sand. Jeg betalte ca 8.000,-. De har kraftig og profft utstyr, helt problemfri transport. Jeg var avhengig av kraftig kran pga båten var en del meter fra der lastebilen kunne stå, alternativt måtte jeg hatt mobilkran i tillegg, hadde blitt mye dyrere.

Forsikringen min dekket transport på vei, verdt å sjekke på forhånd.

• 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...