Wolwerine Startet 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Startet 29.Januar.2008 Hei Er det noen som har peiling på hvor mye det koster å få fraktet en 26 fots snekke på 3,5 tonn fra Oslo til Stavanger? Den må vell på lastebil?Jeg har fraktet en 22 fots snekke på båthenger,men det går vell ikke med en så stor båt? Vet dere om noen transportfirma som er rimelig og bra? Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 Fikk nylig fraktet en 26 foter fra Sør Trøndelag til Sunnmøre for 19000. 3,0 tonn, halvplaner. Denne ble tatt som returlast, og skulle være et rimeligere alternativ. Bilen hadde egen kran. Med bruk av mobilkran må du regne 2-3000 ekstra per omlasting. Vær oppmerksom på at de gjerne gir deg tilbud uten moms, men regning med. Om båten ikke er seilbar, bør det være gode muligheter for å få fraktet den med båt mellom Oslo og Stavanger. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Hot Johnsen Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 Hei. Jeg skal ha 28 fot seilbåt motsatt vei, dvs fra Stavanger til Oslo. Kanskje vi kunne fått samme speditør? Vurderer båttransport, men tror det blir mer fuzz å få mottatt båten og få den på land med krybbe. Så biltransport er nok best for meg. Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 Det billegaste (og hyggelegaste) er å gå distansen på eigen kjøl. I snekkefart bør du rekna 4-5 dagar, og ta høgde for landligge ved dårleg ver. Det er sjølvsagt ein føresetnad at båten er i forsvarleg stand. Eg henta min "nye" båt på den måten for halvanna år sidan. Les meir her. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Noflow Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 unnskyld meg for at jeg bryter inn i den tråden her... men jeg skal vel kanskje kjøpe en båt som ligger i fredrikstad... og da skal den sendes, hva vil de komme på sånn ca for å sende den fra fredrikstad til ålesund? men igjen... unnskyld meg, er vel egentlig like greit å spørre her istedet for å lage en egen tråd om det her Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 29.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2008 Hva med firmaer som autotransport eller hva de heter og som bruker jernhesten. Tror disse er vant med å håndtere store ting og har god pris på jernbanefrakt. Når jeg frakter et tonn anoder fra kina med kina international freight, så koster frakten fra Kina til Oslo like mye som frakten fra Oslo til Stavanger. I tillegg så maser de alltid i Oslo om et dokument som heter bill of laden og melker meg ytterligere for noen tusenlapper i lagerleie. Sitér dette innlegget Link to post
Hot Johnsen Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Wolwerine jeg har sendt deg IM. Mvh Hot Johnsen Sitér dette innlegget Link to post
Tugman Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Sjekk med noen av "kyst-traverene" som går opp og ned langs kysten, en del av disse tar med seg en båt på dekk for noen lapper. Jeg fikk en 14 fots plastbåt fra Fredrikstad til Bergen for 1 år siden og betalte Skipperen 500 kr.. lurer på hva de ble brukt til.. Sitér dette innlegget Link to post
Hot Johnsen Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Har sjekket med MS Røssnes fra Seines Rederi som anbefalr her, men de kunne ikke ta last fra Stavanger, kun motsatt vei. Men finnes sikkert flere som kan ta dekkslast, får sjekke ut gule sider. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Prisene varierer veldig. Kan du finne noen som kan ta båten på returtransport blir det billigere. Er du heldig vil jeg tro at du kan få transporten til Stavanger for 8-10.000,-. Du kan ha god timesbetaling for en times tid med litt ringing rundt. Det finnes forøvrig en rekke andre tråder på temaet med anbefalinger av ulike aktører om du søker lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Astrix Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Ta en telefon til OFTEDAL transport , de ligger i Sandnes. De transpotere mye for oss i arbeid. Flinke og kjekke folk som forstår at det går an å slå av på prisen når det er privat og ikke næring( egen erfaring) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Hmmm..når skal denne transporten finne sted? Mulig det kunne kombineres med og hente en båt i Arendal på vei tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Har sikkert nevnt dette tidligere, men jeg har i alle fall god erfaring med Rune Lyse Transport. De har biler bygget for formålet (ikke 2 paller slengt under) og er åpne for koordinering mhp. transport andre veien for å få ned pris. Rune Lyse treffes på 90033270. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 De har biler bygget for formålet (ikke 2 paller slengt under) og er åpne for koordinering mhp. transport andre veien for å få ned pris. DET får da transportøren avgjøre. Han plikter seg til å kjøre forsvarlig med tanke på lastsikring. Han er også ansvarlig for godset han transporterer, og han har egen forsikring som dekker eventuelle uhell. For min del teller prisen mer enn hvordan selve transporten foregår. Jeg har min faste transportør Torgeir Bredesen. Du kan jo ta en telefon til han, han kjenner mange om han ikke er interesert i oppdraget selv. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Hot Johnsen Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Takk for tips Swande og Astrix Hmmm..når skal denne transporten finne sted?Mulig det kunne kombineres med og hente en båt i Arendal på vei tilbake. Når som helst fra neste uke og fremover. Merk at båten skal fra Stavanger til Drammen Har sikkert nevnt dette tidligere, men jeg har i alle fall god erfaring med Rune Lyse Transport. De har biler bygget for formålet (ikke 2 paller slengt under) og er åpne for koordinering mhp. transport andre veien for å få ned pris. Rune Lyse treffes på 90033270. Takk for tips, skal sjekke denne opp DET får da transportøren avgjøre. Han plikter seg til å kjøre forsvarlig med tanke på lastsikring. Han er også ansvarlig for godset han transporterer, og han har egen forsikring som dekker eventuelle uhell. For min del teller prisen mer enn hvordan selve transporten foregår. Jeg har min faste transportør Torgeir Bredesen. Du kan jo ta en telefon til han, han kjenner mange om han ikke er interesert i oppdraget selv. Er nok ikke så enkelt. Transportøren har kun forsikring som dekker hvis de er årsak til uhellet. Dvs hvis de opptrer uaktsomt. Ellers er det eieren av båten sin forsikring som skal dekke event skade. Dette har ivertfall de transportørene jeg snakket med sagt. Har jeg blitt lurt.... Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Transportøren har kun forsikring som dekker hvis de er årsak til uhellet. Dvs hvis de opptrer uaktsomt.Ellers er det eieren av båten sin forsikring som skal dekke event skade. Dette har ivertfall de transportørene jeg snakket med sagt. Har jeg blitt lurt.... Hvordan skal en båt få skade uten at sjåføren har skylda lurer nå jeg på... Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Hot Johnsen Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Kollisjon forårsaket av andre feks Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Jeg benyttet Halvorsen Transport da jeg fikk fraktet båten fra Oslo til Kr.sand. Jeg betalte ca 8.000,-. De har kraftig og profft utstyr, helt problemfri transport. Jeg var avhengig av kraftig kran pga båten var en del meter fra der lastebilen kunne stå, alternativt måtte jeg hatt mobilkran i tillegg, hadde blitt mye dyrere. Forsikringen min dekket transport på vei, verdt å sjekke på forhånd. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 30.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2008 Når som helst fra neste uke og fremover. Merk at båten skal fra Stavanger til Drammen Da blir det litt værre ja. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 1.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2008 Min båt kommer nå i helgen med Seines rederi. Men som sagt de tar kun båter Øst mot Vest. Det går hver 14. dag. Sitér dette innlegget Link to post
Wolwerine Svart 9.Februar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2008 Takk for mye gode råd. Eksisterer det store nok båthengere til å frakte ei snekke på 26 fot og 3,5 tonn? Noen som har peiling på hvor det går å leige henger i stavanger området? Det må jo bli mye billigere å hente båten selv. Jeg har stor og kraftig bil,mangler bare hengeren Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.